Turisti će doći u Hrvatsku, ali će i dalje premalo trošiti

Autor: Ksenija Puškarić , 02. travanj 2013. u 20:49
Sezonu neće spasiti niti domaći turisti koji zbog lošeg stanja ekonomije vjerojatno neće ići na Jadran/FOTOLIA

Iskoristi li Hrvatska medijsku pažnju koju će dobiti ulaskom u EU, sezona bi mogla biti i bolja od prethodne.

Turistička predsezona ove će godine vjerojatno podbaciti zbog preuranjenog Uskrsa, tvrdi Marina Tkalec u Sektorskim analizama turizma Ekonomskog instituta. No, premda bi ovogodišnja sezona mogla biti bolja od prethodne, ne treba očekivati rekorde u zaradi. Zbog očekivanog pada BDP-a od 0,9 do 0,1 posto, koji za većinu zemalja euro zone predviđa Europska središnja banka, osobna potrošnja turista ostat će na razini prošle godine. Sezonu neće spasiti niti domaći turisti koji se zbog loših gospodarskih izgleda neće vratiti na Jadran prije 2014. godine.

Kako procjenama Ekonomskog instituta najizgledniji scenarij za ovu turističku sezonu je da će broj noćenja i potrošnja turista iz Europe ostati na prošlogodišnjim razinama. No, treba uzeti u obzir da Hrvatska ove godine ulazi u Europsku uniju kao jedina zemlja, a ne u paketu kao što je to do sada bio slučaj, što znači da će svjetska pažnja biti usmjerena na našu zemlju i to na samom početku turističke sezone. Iskoristi li se taj trenutak, procjenjuje Tkalec u Sektorskim analizama, ovogodišnja bi sezona mogla biti i bolja od prethodne.

Novi vjetar u leđa hrvatskom turizmu svakako bi trebalo donijeti i prihvaćanje strategije turizma do 2020. godine. Najvažniji naglasak strategije je završetak privatizacije i nova ulaganja u turizam. Već za ovu godinu najavljena je objava natječaja za privatizaciju Kupara teškog 400 milijuna eura te početak privatizacije 13 velikih državnih tvrtki. Osim toga, u 2013. su najavljene investicije u vrijednosti od barem tri milijarde kuna u poboljšanje i modernizaciju turističke ponude, za koju znamo da je najveća prepreka produljenju turističke sezone i ostvarivanju ozbiljnih zarada od turizma.

Prema analizama Ekonomskog instituta, najveći utjecaj na ovogodišnju sezonu imat će smanjenje stope PDV-a na usluge smještaja te pripremanja pića i hrane na 10 posto, što bi u konačnici trebalo rezultirati rastom zaposlenosti i investicija u turizmu, a manje padom cijena usluga. Na taj će način porasti profitabilnost ove privredne grane, sugerira se u Sektorskim analizama, a time i njezin značaj u ukupnoj privredi. U Analizi se kritizira i uvođenje viza za turiste iz Rusije, Turske i 
Ukrajine koji posljednjih godina bilježe veće stope rasta dolazaka, a uz to su i ti gosti među najboljim potrošačima na Jadranu.

Glavni krivac

Predsezona loša zbog CA

Niskotarifni prijevoznici lete samo u visokoj sezoni, pa je uglavnom na nacionalnim kompanijama da osiguraju prijevoz turistima kroz čitavu godinu. Jedino je tako moguće produljivati sezonu i ostvariti veću popunjenost kapaciteta i veće prihode od turizma. Na žalost, Croatia Airlines bilježi gubitke, otpušta radnike i ukida dosta linija.

Komentari (2)
Pogledajte sve

malo po malo ti EU turisti pokupovat će velik broj kuća i stanova u RH i nastaniti se ovdje pa za 5 godina steći sva prava kakva imaju i građani RH pa će nam oni birati gradonačelnike i zastupnike u sabor…

Konačno da se počelo govoriti i o potrošnji a ne samo o nočenjima

New Report

Close