TriGranit i Tomo Horvatinčić u borbi za H&M

Autor: Tamara Depolo , 18. travanj 2010. u 22:00

Švedski maloprodajni lanac 2011. dolazi na zagrebački Cvjetni trg, a potom i na Lanište?

Švedski lanac trgovine odjećom H&M, pored španjolskog Inditexa i američkog GAP-a jedan od tri najjača svjetska retailera u segmentu ženske, muške i dječje odjeće, 2011. trebao bi svoju prvu trgovinu otvoriti u Hrvatskoj. Hrvatska bi time, s izuzetkom Rusije, postala prva europska zemlja izvan Europske unije u kojoj bi H&M otvorio svoje trgovine.

Dok je prošlog tjedna iz tvrtke TriGranit rečeno kako će Hennes & Mauritz (H&M) početkom 2011. otvoriti svoju prvu trgovinu baš u njenom šoping centru kod Arene na zagrebačkom Laništu, Poslovni dnevnik je neslužbeno saznao iz retail branše da će H&M ipak prvo otvoriti tzv. “flagship store” u šoping centru Tome Horvatinčića na zagrebačkom Cvjetnom trgu. Iz pouzdanog smo izvora čuli da je H&M odlučio i u Hrvatskoj otvoriti prvo u centru, što je prema tom izvoru i inače uobičajena H&M-ova strategija ulaska u nove zemlje, dakle otvaranje trgovine prvo u gradskim centrima, a potom na periferiji. Švedski koncern već je potpisao predugovore za “Cvjetni prolaz”. To smo pokušali provjeriti kod tvrtke Spiller Farmer, koja je zadužena za iznajmljivanje prostora Horvatinčićeve Hoto grupe. Patrick Franolić, direktor Spiller Farmera za Hrvatsku, nije nam htio ni potvrditi ni demantirati “nagađanja”, kako je H&M već potpisao za Cvjetni prolaz. No potvrdio je da su razgovarali i sa H&M-om o najmu za taj trgovački centar. U bečkom uredu H&M-a na upit gdje u Zagrebu otvaraju trgovinu, odgovorili su da neće komentirati “nagađanja”. No demantij je izostao, a napomenuli su da kao međunarodna tvrtka stalno rade na ekspanziji. Tvrtka H&M je izlistana na burzi. U većinskom je vlasništvu obitelji Persson. Za ovu godinu najavila je otvaranje ukupno 240 novih trgovina u Europi, SAD-u i Kini. Trgovački centri se otimaju za “zlatnim kokama” poput H&M-a, Zare i GAP-a jer privlače najviše kupaca, te im stoga nude i posebno povoljne uvjete najma. Na svojim najuspješnijim lokacijama u europskim gradovima H&M ostvaruje mjesečni promet i do 10.000 eura po metru četvornom prodajne površine.

H&M i Zara

H&M: Dobit 1,68 mlrd. eura
Grupa Inditex sa svojim brendom Zara najveći je H&M-ov konkurent. Inditex je već nekoliko godina prisutan u Hrvatskoj, te se po prihodima od prometa u Europi popeo na prvo mjesto, ispred H&M-a. Lani je H&M u 2018 trgovina ostvario promet od 10,4 milijardi eura, što je porast od 15 posto. Dobit nakon oporezivanja iznosila je 1,68 milijardi eura. Inditexovi prihodi od prometa porasli su lani za sedam posto, na 11 milijardi eura, a neto dobit popela se na 1,3 milijarde. Dvije trećine prihoda Inditex ostvaruje sa brendom Zara. Inditexovi brendovi se prodaju u 4600 trgovina, od toga se 1400 odnosi na Zaru.

Komentirajte prvi

New Report

Close