Tražili rješenje kako podzastupljene skupine uključiti u visoko obrazovanje

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 28. lipanj 2018. u 22:01
Posebna pažnja posvećena je društveno odgovornom ponašanju i povezivanju s jedinicama lokalne samouprave, Foto: PD

Hrvatski i američki studenti na međunarodnom studentskom istraživačkom simpoziju na FOI-u.

Međunarodni studentski istraživački simpozij Research Topics and Intercultural Learning in the International Context u razdoblju od 15. do 17. lipnja ove godine se po osmi put održao na varaždinskom Fakultetu organizacije i informatike (FOI). Bila je to prilika, saznali smo s tog fakulteta, za poticanje američkih gostujućih studenata i nastavnika da s hrvatskim kolegama pokrenu zajedničke istraživačke projekte međunarodnog karaktera. Partneri ovogodišnjeg simpozija su Carlow University, Pittsburgh, Pennsylvania, DePaul University, Chicago, Illinois, University of Illinois at Chicago, Illinois, University of South Carolina, Columbia, South Carolina, University of Central Florida, Orlando, Florida. Odaziv je svake godine sve veći, kažu na FOI-ju. Jedna od članica tima FOI-ja koji je inicirao suradnju s SAD-om bila je Blaženka Divjak, u to vrijeme prodekanica za međunarodnu suradnju Fakulteta, a današnja ministrica znanosti i obrazovanja, otkrili su nam.

“Ove je godine naglasak stavljen na uključivanje podzastupljenih skupina u visoko obrazovanje i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije kao potpora učenju. Slabije zastupljene skupine su studenti s invaliditetom, pripadnici nacionalnih manjina, studenti koji potječu iz obitelji s nižim primanjima, stariji studenti koji studiraju uz rad, imaju vlastite obitelji ili su se kasnije uključili  u visoko obrazovanje. Ovaj problem je identificiran i u mnogim zemljama pa eto, američki i hrvatski studenti su stavili naglasak na istraživanje potencijalnih rješenja kroz uporabu suvremenih tehnologija u smislu prilagodbe nastavnih materijala na primjer slijepim ili slabovidnim osobama, i to zahvaljujući suvremenim oblicima komunikacije”, za Poslovni je dnevnik komentirala profesorice FOI-ja i voditeljica projekta Violeta Vidaček-Hainš.

Simpozij je zamišljen po uzoru na američke i hrvatske programe međunarodne suradnje, ali sadrži i neke specifičnosti pa je tako posebna pažnja posvećena i društveno odgovornom ponašanju te studente povezuje s jedinicama lokalne i regionalne samouprave, a k tome uključuje i sportske te kulturne sadržaje. Osim aktivnosti na simpoziju, ove su godine američki i hrvatski studenti volontirali u Socijalnoj samoposluzi te pomagali u prikupljanju hrane i higijenskih potrepština potrebitima te volontirali u projektu Knit a Square Croatia u sklopu kojega su pripremali heklane kvadratiće koji se u Južnoj Africi šivaju u pokrivače namijenjene siromašnoj djeci. Održivost samog projekta moguća je uz kasnije online prezentacije i publiciranje zajedničkih stručnih radova, a riječ je o partnerskim sveučilištima s kojima se suradnja temelji na bilateralnim ugovorima koji su mogući uz podršku Uprave Fakulteta, poglavito dekana Nevena Vrčeka i prodekanice za međunarodnu suradnju Nine Begičević Ređep, istaknula je Vidaček-Hainš,

“U Chicagu smo formirali timove koji se sastoje od mentora i studenata, sastajali su se svaki tjedan i raspravljali o postignutim rezultatima te planirali nastavak studentskih istraživanja. Prezentacije studentskih istraživanja na međunarodnom simpoziju pomaže studentima u razvoju profesionalnih kompetencija, oni prate rezultate istraživanja drugih studenata i dobivaju priliku za buduću suradnju s profesorima i studentima iz SAD-a i Hrvatske. Ovi kontakti i profesionalna mreža su neprocjenjiva za daljnji razvoj karijere”, komentirala je prodekanica za istraživanja i razvoj, psihologinja na Sveučilištu DePaul u Chicagu Susan D. McMahon. Studentski simpozij je sjajna mogućnost za suradnju s profesorima i nastavnicima FOI-ja jer učimo jedni od drugih i istražujemo mogućnosti za daljnju suradnju, kazao je Fabricio Balcazar s Odsjeka za osobe s invaliditetom i osobni razvoj na University of Illinois at Chicago.

Radi se o iskustvenom učenju, potvrdila je Vidaček-Hainš, i suradničkim oblicima učenja te transferu vještina i znanja. Tako istraživanja hrvatskih studenata uključuju prikupljanje podataka i provedbe anketa ili intervjua među američkim studentima za što je potreban dobar nacrt istraživanja i pomoć domicilnih studenata, kazala je. “Osim toga, timovi su heterogeni, u njima ravnopravno sudjeluju i profesori i studenti i rezultati istraživanja prezentiraju se na međunarodnim konferencijama i objavljuju u koautorstvu. Samopouzdanje hrvatskih studenata se mijenja, postaju samosvjesniji, sigurniji u komuniciranju na engleskom jeziku te prepoznaju vrijednosti vlastite kulture i uče cijeniti kulturu drugih naroda. U jednoj od prošlih generacija američki student povijesti je prilikom posjete Varaždinu primijetio da prvi puta vidi uživo kako izgledaju povijesna građevine u Europi o kojima je učio tijekom studija. Studentice iz Pittsburgha su simpozij i posjet Hrvatskoj opisale iskustvo koje mijenja život, a profesor Sveučilišta Carlow u Pittsburghu Enrique Mu događajem koji se događa jednom u životu”, poručila je na kraju razgovora profesorica Vidaček-Hainš.v

Komentirajte prvi

New Report

Close