Tomić radi vinski trezor, stiže eko markica

Autor: Marta Duić , 09. listopad 2017. u 22:00
Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Hvarski vinar za ulaganja osigurao novac iz 3 Vinske omotnice.

Vinarija Tomić uskoro na tržište izbacuje Illyiricum, kombinaciju cabernet sauvignona i plavca malog kojim ova priznata i poznata domaća vinarija dokazuju da i dalje njeguje tradiciju otoka Hvara. Vino je ime dobilo jer su uz položaj vinograda pronađena stara ilirska groblja, a od 2007.godine kada su ga posadili na toj lokaciji radili su na kvaliteti i danas, deset godina kasnije ponudili tržištu novi vinski brend. Osim ulaganja u kvalitetu i razvoj brendova, ovi hvarski vinari dokazali su se kao majstori i u povlačenju novca iz EU fondova te su dosad dobili novac iz tri Vinske omotnice.

Moderna proizvodnja

Posljednji novac iskoristili su za kupnju punilice GAI koja, kako kaže Andro Tomić, vlasnik vinarije, vrijedi kao stan u Zagrebu. Vrijednost je 900.000 kn od čega je 50 posto stiglo iz Vinske omotnice. Zahvaljujući fondovima nabavili su i tangencijalni filter koji omogućuje posebnu filtraciju vina i koji koristi svega pet hrvatskih vinarija, sustav za preradu grožđa zahvaljujući kojem vino ima manje taloga, suđe i viličar. U vlasništvu imaju deset hektara vinograda, a uglavnom su orijentirani na crne sorte, iako se mogu pohvaliti i s autohtonom sortom bogdanušom te pošipom. Surađuju s pedesetak kooperanata, a 30 posto proizvodnje je iz njihovih vlastitih vinograda.

“Hrvatska u nijednom segmentu nije napravila iskorake i pomake kao što ih je napravila u vinarstvu. Zadnjih godina se kvaliteta vina stalno podiže, rađa se cijela vojska potrošača koji cijene i vole dobro vino, a mi slušamo njihove potrebe˝, kaže Andro Tomić, vlasnik vinarije. Na tri novozasađena hektara zasadili su cabernet sauvignon, a u planu je i daljnja sadnja i širenje vinograda. Godišnja proizvodnja im je 130.000 boca, a dnevno ih prodaju 330. Osim vina, Tomići rade prošek i liker Euforiju, kombinaciju kadulje i rogača koja ima brojne obožavatelje jer nudi autohtoni okus otoka.

Eko markica

Vinariju Tomić u Jelsi koja je “kopija” starogrčkih prostora za uživanje posjećuju turisti iz cijelog svijeta, a oni su ujedno i najbolji potrošači koji, kako tvrdi vlasnik, ni ne pitaju za cijenu. Tomić kaže kako im je planu i vinski trezor pet metara dubine za skladištenje vina.

“Naše najjeftinije vino je 70 kuna, a najprodavaniji je Plavac mali koji čini čak 50 posto ukupno prodanih boca naše vinarije”, pohvalio se Tomić. Iako su prisutni i u Zagrebu, većinu vina prodaju u Dalmaciji i na otoku jer turisti žele i traže domaća vina.Vinograd koji su zasadili 2007.godine zasađen je u ekološkim uvjetima.

“Iako je teže, skuplje i nema puno pozicija za takvu proizvodnju, mi volimo izazove. Sada smo dvije godine u prijelaznom razdoblju, a u 2017. dobivamo i ekološku markicu za vina s tog položaja”, objašnjava Tomić.

Komentirajte prvi

New Report

Close