‘Tko ne proba Forto, ne zna što propušta’

Autor: Marta Duić , 12. rujan 2019. u 16:05
Mladi poljoprivrednik na posjedu u Koromačnom gdje vodi obiteljski biznis/Duško Marušić/PIXSELL

OPG Stefan Petrović uzgaja 17 vrsta papričica od kojih proizvodi pet vrsta umaka. Planira proširenje nasada i proizvodnje, kao i izvoz.

Stefan Petrović iz istarskog mjesta Koromačno mladi je poljoprrivrednik, uzgajivač ljutih papričica i proizvođač umaka pod brendom Forto. U obiteljskom biznisu na OPG-u Stefan Petrović pomaže mu otac.

"Bavim se time oko tri godine i zasad radim samo ja, a tata uskoči kod gradnje, obnove plastenika, zalijevanja i dostave. U planu je poboljšanje i proširivanje nasada i proizvodnje. Proces proizvodnje dosta je zahtjevan jer ovisite o sazrijevanju papričica i onda ide berba, pa temeljito čišćenje te daljnji plan i organizacija pojedinih plodova. Za sve se to mora voditi evidencija u gramaži i točni datumi kako bi bila bolja organizacija", objašnjava Stefan, inače student brodogradnje.

Najprodavanija je Treska
Papričice prerađuje sam u kuhinji koja je za to namijenjena i izgrađena po svim standardima. Ove godine je posađeno 17 vrsta ljutih papričica, neke su nove, a ostale ima od lani. "Trenutačno imamo dva velika plastenika po 150 kvadrata i sve što ide u proizvodnju su striktno naše papričice jer se baziramo na eko uzgoju bez pesticida i ikakvih dodavanja, koristimo zemlju s bio cetrifikatom i bio gnojivo. Ne kupujemo ni od koga papričice niti ne namjeravamo, baziramo se na vlastitom uzgoju i najviše radi kvalitete koju proizvedemo. I već nakon sezone planiramo širenje nasada", kaže Petrović. 

U asortimanu imaju pet proizvoda, tj. pet vrsta ljutih umaka, a najprodavanije je prvi proizvod koji je dobio sve uvjete za prodaju – Forto Treska. Ljuti umaci ovog brenda se mogu kupiti u specijaliziranim trgovinama, narudžbe primaju preko društvenih mreža i šalju kupljeno poštom. Uz to, Forto umaci mogu se kupiti kod njih na OPG-u gdje posjetiteljima nude i obilazak plastenika, upoznavanje sa sortama i proizvodnjom, a u planu je i pokretanje web shopa za daljnje jačanje brenda. "Jedno od većih ulaganja ove godine bilo je proširenje proizvodnje, gradnja novoga plastenika od 150 kvadrata koji treba opremiti svime od vode do cijevi za navodnjavanje", otkriva Petrović. 

Male bočice, visoka kakvoća
Na pitanje o planovima odgovara kako si ga i sam sebi postavlja već dugo i kako zna da će se nastaviti baviti ovim poslom jer se u njemu pronašao.  "Glavni plan je širiti proizvodnju, najviše kroz širenje nasada i proizvoda. Forto je brend koji označava kvalitetu i težak rad da bi se dobio kvalitetan proizvod koji promovira 'labinjonsku čakavicu' i Istru, to je proizvod koji priča jednu lijepu priču, rekli bismo mi Ko ne provoš nanke ne znoš˝, napominje Petović.

Tržište je, dodaje, na ljute umake reagiralo iznad svih njegovih očekivanja, kupci su oduševljeni gustoćom i okusom umaka pa planira i u izvoz čim dobije dobru ponudu. "Imamo proizvod koji je domaći, prirodan i želimo da tako ostane, male bočice, visoka kvaliteta i pristupačnost", zaključuje Petrović. 

Komentirajte prvi

New Report

Close