Tko najviše krši potrošačka prava Hrvata?

Autor: Marija Crnjak , 23. listopad 2014. u 12:32
Thinkstock

Kad su u pitanju kršenja prava potrošača u Hrvatskoj, najviše problema potrošači imaju s operatorima nepokretne i/ili pokretne telefonske mreže, slijede banke, potom trgovine koje prodaju kućanske aparate…

Kad su u pitanju kršenja prava potrošača u Hrvatskoj, najviše problema potrošači imaju s operatorima nepokretne i/ili pokretne telefonske mreže, slijede banke, potom trgovine koje prodaju kućanske aparate, internet trgovine, prodavači zrakoplovnih karata te turističke agencije. Pritom značajna većina (84%) hrvatskih građana smatra da hrvatski pravosudni sustav nije učinkovit u smislu zaštite potrošača, pokazalo je istraživanje Flash Eurobarometra provedeno putem ankete među tisuću hrvatskih građana starih između 21 i 45 godina. 

Otprilike trećina ispitanika (34%) koja je koristila usluge operatora pokretne telefonske mreže tijekom protekle dvije godine imala je problema s tim pružateljima u istom vremenskom razdoblju. Gotovo dvije od deset osoba (19%) koje su uzele kredit za kupovinu proizvoda naišle su na probleme s bankama ili drugim kreditnim ustanovama. Više od jednog od deset ispitanika (13%) koji su kupili kućanski uređaj naišlo je na probleme s trgovinama koje prodaju te vrste proizvoda.

Otprilike jedan od deset ispitanika (10%) koji su kupovali putem interneta imao je problem tijekom tog potrošačkog iskustva, a sličan dio ispitanika (9%) koji su kupili zrakoplovnu kartu imao je problema sa zrakoplovnim ili čarter tvrtkama. Manje od jednog od deset ispitanika (5%) koji su kupili turistički aranžman/paket putovanje naišlo kažnjavanja tvrtki koje obmanjuju ili varaju potrošače.Više od petine ispitanika (21%) smatra se žrtvom obmanjujućeg oglašavanja ili trgovačke prakse koju smatraju nepoštenom tijekom protekle dvije godine.

Velika većina ispitanika (68%) podnijela je prigovor prodavaču ili pružatelju usluge u pogledu problema na koji je naišla, a znatna manjina (17%) nije učinila ništa. U mnogo su manjoj mjeri ispitanici potražili informacije o svojim pravima (7%); zatražili savjet prijatelja i/ili obitelji (3%); zatražili pomoć nevladine udruge za zaštitu potrošača (3%); obratili se odvjetniku (2%). Tek jedan posto građana zatražilo je pomoć državnog tijela za zaštitu potrošača te podnijelo službenu pritužbu. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Hrvatski pravosudni sustav ne štiti građane, pa zašto bi baš potrošače štitio?
Ne štiti ih ni država, inače bi davno zabranila reklame “navlakuše”, tipa “Samo sto kuna (prva tri mjeseca)” bez ikakve informacije o stvarnim cijenama i obvezama kupca.

New Report

Close