Telekom: Od rujna bez sitnih slova u ugovorima

Autor: Bernard Ivezić , 11. lipanj 2015. u 14:00
Arhivska fotografija: Igor Kralj / Pixsell

Iz Metroneta poručuju da nema industrije sa strožom regulativom, a potrošačke udruge uzvraćaju da je to zbog velikog broja žalbi.

Sitna slova u ugovorima telekom operatera od 1. rujna postat će prošlost. Sektorski regulator Hakom objavio je u srijedu u Zagrebu na okruglom stolu Europske komisije o pravima potrošača telekom usluga u Hrvatskoj kako je naredio operaterima da od rujna u sve nove ugovore s korisnicima uvedu, ne samo naziv tarife, već i sve cijene koje u okviru te tarife planiraju naplaćivati.

Kako su telekomunikacije jedina industrija u Hrvatskoj u kojoj i poslovni korisnici imaju potrošačka prava kao i ostali građani, detaljan popis cijena koje će pretplatnik dobiti na računu morat će biti popisan u ugovorima između operatera i tvrtki.

Marina Ljubić Karanović iz Hakoma kaže da regulator radi na poboljšaju prava korisnika i pritom koristi informacije s terena. Navodi da svi korisnici, uključujući i poslovne, imaju pravo otključati mobitele, kao i pet dana za testiranje mobilne usluge, uz mogućnost odustajanja bez penala.

“Sve se te stvari moraju pisati u ugovoru, kao i prava pri raskidu poput mogućnosti korisnikova raskida ugovora bez penala u 30 dana otkako je operater jednostrano promijenio uvjete. Mora biti naveden čak i način na koji se izvansudski rješavaju problemi, odnosno žalbe”, kaže Ljubić Karanović.

Senka Erslan iz Metroneta upozorava pak na to da se ni u jednoj drugoj industriji u Hrvatskoj ne nameću stroža pravila zaštite potrošača nego što ih propisuje EK. “Ni bankari, koji su vrlo popularni u posljednje vrijeme, nemaju obveze poput onih koje se nameću telekom operaterima”, kaže Erslan.

Martina Dragičević, voditeljica regulative HT-a, kaže kako se brinu o korisnicima te da su prvi uveli člana Uprave za korisničko iskustvo. Mirjana Gavrilović iz Vipneta ističe da su oni prvi uveli korisničku službu.

Potrošačke udruge pak ističu da je točno da telekomi imaju mali broj pritužbi u odnosu na broj svojih usluga, ali da je najveći u odnosu na ostale industrije. Potrošači, objašnjavaju, uglavnom kupuju na temelju reklama i ne čitaju ugovore. 

Komentirajte prvi

New Report

Close