Tankerska će se žaliti, ne odustaje od Marine Zadar

Roberto Motušić, direktor Tankerkomerca, najavljuje nastavak pravne bitke/T. Tadić/PD/PIXSELL Roberto Motušić, direktor Tankerkomerca, najavljuje nastavak pravne bitke/T. Tadić/PD/PIXSELL

Zadarska tvrtka mora državi vratiti nautičku luku.

Zadarska tvrtka Tankerkomerc mora državi vratiti Marinu Zadar, nautičku luku u centru Zadra, presudio je Trgovački sud u Zadru u predmetu Republika Hrvatska protiv Tankerkomerca radi predaje pomorskog dobra.

Time se nastavlja pravna trakavica oko prava korištenja Marine Zadar, koja traje već gotovo dva desetljeća. Da odluka suda ne mora značiti da će Tankerkomerc ostati bez Marine, u koju je kroz godine uložio ukupno oko 40 milijuna kuna, istaknuo je za Poslovni dnevnik direktor Roberto Motušić. "Ova sudska odluka je nepravomoćna i na nju imamo pravo žalbe koje ćemo iskoristiti. Podsjećam na to da postoje još dva sudska postupka koja su u tijeku, na što smo upozoravali prije nego što je država odlučila raspisati natječaj o davanju prava na koncesiju Marine Zadar, jer se ne može tražiti koncesionar dok nije riješen imovinsko-pravni status", kaže Motušić.

Naime, kako smo već pisali, Vlada je prošle godine raspisala 30-godišnju koncesiju na pomorskom dobru u svrhu gospodarskog korištenja Marine Zadar, na što je uslijedila burna reakcija Tankerkomerca. U objavi koju je Motušić poslao lani u listopadu, u vrijeme otvaranja ponuda investitora, navodi se kako je Tankerkomerc iz vlastitih sredstava izgradio kompleks Marine Zadar, uz sve lokacijske, građevne i uporabne dozvole izdane od nadležnih tijela RH, a današnja vrijednost uloženog iznosi 40 milijuna eura. Time Tankerkomerc smatra kako se nikako ne može marina dati u natječaj na kojem bi oni bili izjednačeni s ostalim ponuditeljima. Iz Tankerkomerca ističu kako od 1982. godine tvrtka konzumira ugovor o korištenju pomorskog dobra koji je vremenski neograničen, a sve nekretnine unutar Marine Zadar platio je u procesu privatizacije dioničar društva Tankerkomerc.

Tankerkomerc je 1996. Ministarstvu pomorstva predao zahtjev za konverziju ugovora o korištenju pomorskog dobra u ugovor o koncesiji, na što im još nije stiglo očitovanje. U Ministarstvu su pak tvrdili da tvrtka u zahtjevu prije 18 godina nije priložila sve potrebne dokumente te je upisala vlasništvo nad dijelom zemljišta koje čini lučko područje, čime je opstruirala utvrđivanje granice lučkog područja. Zbog takve je situacije Državno odvjetništvo pokrenulo više parnica radi upisa pomorskog dobra, kojima je pomorsko dobro upisano u zemljišnoj knjizi te su granice lučkog područja konačno utvrđene. Jedan od osnovnih problema je što gubitkom Marine Zadar pada predstečajna nagodba Tankerkomerca, čime u pitanje dolazi 120 radnih mjesta.  

Komentari (1)
  • slazic
    slazic 15:54 28.1.2015.

    Tankerska ili Tankerkomerc?

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!