Taksisti: Uber radi isti posao, a ne plaća milijune

Autor: Josip Bohutinski/VL , 23. lipanj 2017. u 13:45
“Klasični” taksisti zaustavili su promet protiveći se radu Ubera u Hrvatskoj, Foto: Patrik Macek / Pixsell

Hoće li novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu riješiti nejasnoće.

Taksisti su u srijedu blokirali Vukovarsku, jednu od najprometnijih ulica u Zagrebu i tako obistinili prijetnje da će prosvjedovati zbog Ubera koji smatraju nelojalnom konkurencijom. Pozivaju se na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koje je zaključilo da Uberovi partner-vozači u Hrvatskoj posluju nelegalno jer obavljaju taksi prijevoz bez potrebnih dozvola i licenci.

Iako taksisti i Vlada tvrde da Uberovi partner-vozači nude klasičnu uslugu taksi prijevoza i to nezakonito, u Uberu tvrde da nude uslugu najma vozila s vozačem, a da je zakon u tome nedorečen.

Niže cijene

Država to ne prihvaća pa prometni inspektori izriču prekršajne kazne Uberovim vozačima i zapljenjuju im vozila. Glavni argument taksista protiv Ubera su troškovi koji oni imaju zbog zakona, a Uberovi vozači nemaju iako rade isti posao. A ti troškovi, prema njihovoj računici, za oko 2500 taksista godišnje su oko devet milijuna kuna. Stoga, smatraju taksisti, Uberovi vozači mogu imati niže cijene jer nemaju troškove pregleda vozila, baždarenja taksimetra, plaćanja licenci… Uberovi partner-vozači tvrde da oni moraju plaćati PDV na uslugu najma aplikacije, što godišnje na bazi 2500 vozača godišnje iznosi između tri i 12 milijuna kuna. O konačnoj sudbini Ubera u Hrvatskoj odlučit će novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu. Za regulaciju taksi prijevoza u zakonu formirana je podskupina u kojoj su predstavnici svih strana. Novi zakon trebao bi liberalizirati taksi tržište, prema mnogima preregulirano, pogotovo što se tiče ograničenog broja licenci za prijevoz.

Broj licenci

Taksisti se zalažu da se zadrži postojeće stanje, izuzev tvrtki Cammeo i Eko taksi, koje su za lakši pristup tržištu, a u Uberu navijaju za što veću liberalizaciju, prvenstveno što se tiče broja licenci, te da lokalna vlast više ne određuje cijene taksija. Pristaju da i njihovi vozači moraju imati sve dozvole kao i taksisti, a razlika između klasičnog taksija i Ubera bila bi u tome da taksi i dalje bude vrsta javnog prijevoza pa bi mogao voziti po žutim trakama i pješačkim zonama, što Uberovci i dalje ne bi mogli.

Uberovi vozači kao i taksisti moraju raditi po 12 sati dnevno za plaću 4000-5000 kuna. Ministarstvo je utvrdilo da vozači ugovor potpisuju s Uberovom tvrtkom u Nizozemskoj koja i ubire od njih 25 posto provizije po vožnji. Prihodi tvrtke Uber Croatia, registrirane u Hrvatskoj lani su, u prvoj punoj godini poslovanja u Hrvatskoj, bili 4,2 milijuna, a neto dobit od 232.000 kuna. Državi je tvrtka platila 99.500 kuna poreza na dobit.     

Komentari (3)
Pogledajte sve

Uber je nelojalna konkurencija te klasicna taxi usluga ma koliko se oni trudili reci i prikazati drugacije.#deleteuber

Baždarenje taksimetra, a većina lopovi….?

Demokracija definitivno nije za Hrvate

New Report

Close