Svjetska glazbena industrija koristit će rješenje nastalo u Hrvatskoj - samo su dva takva u svijetu

FOTO: GettyImages/Ilustracija FOTO: GettyImages/Ilustracija

Prvi u svijetu uz Sony Music, hrvatski diskografi okupljeni pod krovom Hrvatske diskografske udruge osmislili su aplikaciju koja će olakšati rad svima uključenima u glazbenu industriju na našim područjima. Pod nazivom „Vrijeme je za digital“, aplikacija će se predstaviti u srijedu.

Hrvatska se od početka 2020. godine može pohvaliti novom aplikacijom koju će unaprijediti model poslovanja u glazbenoj industriji. Domaći diskografi okupljeni u Hrvatskoj diskografskoj udruzi u suradnji s Poslovnom spajalicom osmislili su informatičko rješenje koje spada u jedno od samo dva takva u svijetu, i stali uz bok jednom od svjetskih glazbenih majora – Sony Musicu.

Kreativne i kulturne industrije bilježe rast, i to na razini čitave Europske unije. U Republici Hrvatskoj iste sudjeluju s 4% u ukupnom BDP-u, a glazbena industrija pritom daje značajan doprinos ovoj važnoj statistici. Samo u Hrvatskoj, diskografi izdaju u prosjeku 400 albuma godišnje, a u novu glazbu ulože više od 20 milijuna kuna, što uključuje razvoj i produkciju novih audio-video snimaka, kao i proizvodnju, distribuciju i promociju novih nosača zvuka i glazbenih sadržaja.

Diskografska industrija posljednjih godina slijedi najnovije trendove i prilagođava poslovne modele digitalnom poslovnom okruženju licencirajući sadržaj za digitalne servise diljem svijeta, kako bi omogućili potrošačima pristup glazbi 24 sata dnevno. Slijedom njihova korištenja glazbe, a zahvaljujući digitalnom razvoju tehnologija, podaci poput onih o emitiranjima na radiju, pretraživanju i slušanju na streaming servisima, prodaji albuma u digitalnom i fizičkom formatu – čine jednu svekoliku riznicu informacija u svakodnevnom radu svih dionika glazbene industrije. Upravo zato, nastala je aplikacija „Vrijeme je za digital“ koja jednim dodirom donosi kompletne informacije na jednome mjestu – u trenutku.

Riječ je, navode iz Hrvatske udruge poslodavaca, o jedinstvenoj bazi koja donosi ažurirani sadržaj, aktualne podatke o korištenju glazbe i cjelokupan izvještaj s naknadama od streaminga na digitalnim glazbenim servisima. Tu su i podaci o prodaji albuma u glazbenim prodavaonicama, prihodima od kolektivnih prava i podacima o radijskom i televizijskom emitiranju. Uz navedeno, svaki autor i izvođač koji ima sklopljen ugovor sa diskografom na svom osobnom profilu naći će sve aktualne podatke o svojim snimkama, albumima te prihodima od istih.

Prezentacija baze i aplikacije „Vrijeme je za digital“ biti će održana sutra u Zagrebu. Aplikaciju će predstaviti predsjednik Hrvatske diskografske udruge i uprave Croatia Recordsa, Želimir Babogredac, direktor Poslovne spajalice Robert Nadžaković, direktorica Udruge za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada autorskih prava (ZAPRAF) Maja Vidmar Klarić te kantautorica Mia Dimšić.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!