Svi pokazatelji govore da je pred nama jedna jako dobra sezona

Autor: Marija Crnjak , 30. travanj 2016. u 11:22
Rast koji smo bilježili krajem ožujka kod mnogih partnera dosezao je stope od 20 ili čak 30 posto/FOTOLIA

Direktor Hrvatske turističke zajednice, komentira rezultate predsezone i ranih bukinga, objašnjava prednosti novog sustava eVisitor i iznosi pozitivne učinke projekta Hrvatska 365.

S Ratomirom Ivičićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice (HTZ), razgovarali smo o  dosadašnjim rezultatima predsezone, bukingu za ljeto i posezonu, rebalansu proračuna HTZ-a te projektu Hrvatska 365.   

Kakve su informacije s tržišta o stanju predsezone te što očekujete za 1. svibanj  s obzirom da pada na nedjelju?
Dosadašnji rezultati predsezone su vrlo dobri, s time da je sezona ove godine 'startala' nešto ranije, s obzirom na termin Uskrsa krajem ožujka. Ostvarene brojke su pozitivne, jednako kao i najave za svibanj. Naravno, činjenica da praznik 1. svibnja pada u nedjelju ne predstavlja povoljnu okolnost za turistička putovanja. Kada je riječ o samom kraju travnja, odnosno, početku svibnja, fokus je još uvijek na kraćim odmorima. Navedeno razdoblje zanimljivo je za putovanja turista na nama bližim tržištima poput Italije ili Slovenije. Ipak, puno veća dinamika može se očekivati u narednim tjednima, kada tijekom mjeseca svibnja padaju blagdani Uzašašća, Duhovskog ponedjeljka i Tijelova što otvara velik potencijal za posjete s tržišta na kojima se jedan ili više spomenutih blagdana obilježava putem neradnih dana. Prvenstveno je velik potencijal na tržištima Austrije i južne Njemačke, gdje su istovremeno i školski praznici, no za očekivati je kako će Tijelovo biti zanimljivo i hrvatskim građanima kao 'produženi vikend'. Tu je i dobar buking svibnja kod globalnih online platformi što, uzevši u obzir sve navedeno, govori u prilog činjenici da će ovogodišnji svibanj rezultatski nadmašiti prošlu godinu.

Kako ide buking za ljeto i posezonu?
Razdoblje povoljnih ranih bukinga, kada su turoperatori i agencije nudile niz posebnih popusta, okončan je s velikim porastom prodaje za Hrvatsku u usporedbi s istim razdobljem 2015. godine. Naravno, okončanjem razdoblja first minute popusta, koji na tržištima uglavnom traju do kraja veljače ili ožujka, obično nastupa razdoblje blagog usporavanja prodaje, koja se ponovno aktivira s približavanjem ljetne sezone i razdoblja last minute ponuda. Rast koji smo bilježili krajem ožujka kod mnogih partnera dosezao je stope od 20 ili čak 30 posto, što zasigurno neće biti moguće održati na razini čitave godine, no u danom je trenutku zasigurno potvrdilo činjenicu visokog interesa i popularnosti Hrvatske. Svakako želim naglasiti kako svi pokazatelji u ovom trenutku govore u prilog da je pred nama jedna jako dobra sezona. 

 

34milijuna

kuna smanjena su sredstva iz državnog proračuna

Kakve su najave s pojedinih tržišta s obzirom na situaciju u Turskoj? Je li HTZ preusmjerio ulaganja u marketing zbog te situacije? 
Turska se ubraja u krug zemalja narušenog sigurnosnog imidža. Posljednjih dana više izvora objavilo je karte zemalja u kojima je prisutan visok sigurnosni rizik, što svakako ne ide u prilog naporima istih usmjerenih prema privlačenju turista. Pratimo i analiziramo kretanja na međunarodnom tržištu te u skladu s njima provodimo svoje marketinške strategije na ključnim tržištima, u okviru raspoloživih sredstava. Gotovo da nema tržišta s kojeg aktualni 'signali' glede ovogodišnje turističke godine nisu pozitivni, što svakako znači da je sezona u svim elementima s naše strane pripremljena dobro.

Kad se može očekivati rebalans proračuna HTZ-a za ovu godinu? Koliko je proračun kraći i što ćete rezati?
Sredstva državnog proračuna smanjenja su za 34 milijuna kuna te planirano ostvarenje istih iznosi 44 milijuna kuna. Navedeno smanjenje planiramo nadoknaditi boljim ostvarenjem ostalih prihodovnih kategorija jer tako želimo u najvećoj mogućoj mjeri amortizirati navedeno smanjenje, a očekujemo da ćemo tako izbjeći i veća 'rezanja' planiranih aktivnosti, odnosno da će ona biti minimalna. Što se tiče samog rebalansa, ovisno o kretanju ostvarenja prihoda utvrdit ćemo eventualnu potrebu za donošenjem izmjena i dopuna Godišnjeg programa rada i financijskog plana za 2016. godinu, a donošenje izmjena i dopuna očekujemo u drugoj polovici 2016. godine.

Nedavno je imenovano novo Turističko vijeće HTZ-a. Smatrate li da ćete imati potporu novog sastava za ostanak na mjestu direktora?
Turističko vijeće je jedno od tijela Hrvatske turističke zajednice, uz Sabor, Nadzorni odbor i predsjednika, odnosno ministra turizma. Veseli me što su nedavno i novi članovi Sabora usvojili Izvješće o ostvarenju Programa rada i Godišnje financijsko izvješće za 2015. godinu te izvješće Nadzornog odbora o obavljenom nadzoru nad poslovanjem Hrvatske turističke zajednice za 2015. godinu. Vjerujem da će suradnja s članovima Turističkog vijeća u narednom razdoblju biti kvalitetna, pogotovo jer smatram da smo unutar Glavnog ureda HTZ-a do sada odradili dobar posao i da rezultati to i pokazuju. Članovi Turističkog vijeća imaju u svakom trenutku pravo zatražiti direktora Izvješće o radu i provođenju planiranih aktivnosti te o istom raspravljati i odlučivati o njegovom usvajanju.

Kako ide primjena sustava eVisitor, kakvi se rezultati primjene očekuju?
Primjena sustava eVisitor ide prema željenom cilju, a to je prepoznatljivost sustava na turističkoj sceni kao centralnog mjesta prijave i odjave turista, odnosno mjesta informacija o smještajnim objektima. Osim što olakšava administraciju i standardizira poslovanje u svim turističkim zajednicama na svim razinama, eVisitor predstavlja bazu cjelokupnog smještajnog kapaciteta u Republici Hrvatskoj. Tako će se po prvi puta na jednom mjestu moći saznati tj. upravljati s ukupnom brojkom smještajnih objekata te znati realna brojka turista u promatranom periodu ili čak točno određenom danu. Nakon što obveznici u potpunosti prihvate elektronsku prijavu gostiju za očekivati je da će se turističke zajednice okrenuti onim istinskim zadaćama, a to je informiranje turista i razvijanje novih proizvoda u destinaciji. Upotrebom informacija koje se mogu dobiti iz sustava moći će se snažnije upravljati lokalnim, a i nacionalnim marketingom ovisno s koje se razine promatra informacija. Sustav eVisitor je zasigurno jedan od najvećih informatičkih projekata u turizmu od osamostaljenja jer po prvi puta umrežava turističke zajednice svih razina. U skladu s navedenim, Hrvatska turistička zajednica kontinuiramo od početka godine obilazi sva područja te u koordinaciji sa sustavom turističkih zajednica održava edukacije za sve vrste obveznika, od malih iznajmljivača do velikih hotelskih grupacija. Uspostavili smo snažan sustav podrške korisnicima i siguran sam kako je korištenje sustava od velike većine subjekata zapravo već savladano. 

U kojoj je fazi projekt Hrvatska 365?
Hrvatska 365 je projekt čiji je cilj komunicirati Hrvatsku kao cjelogodišnju turističku destinaciju. Poseban naglasak je na kreiranju novih motiva dolazaka izvan glavne sezone, a projekt je već dao dobre rezultate u smislu porasta turističkog prometa u pred i posezoni. Primjerice, Hrvatska je u 2015. godini u prvih pet mjeseci zabilježila porast od 11 posto u dolascima te 13 posto u noćenjima. Dodatan pokazatelj uspješnosti projekta je i broj destinacija uključenih u projekt. Naime, u pilot projektu započetom 2014. godine sudjelovale su 22 destinacije, a Javnim pozivom u 2015. odabrano je dodatnih 18 destinacija pa je tako danas u projekt uključeno ukupno 286 općina i gradova. U okviru projekta u ovoj godini realizirat će se brojne promotivne aktivnosti, koje su zadane Programom rada za 2016. godinu poput organizacije studijskih putovanja inozemnih novinara i agenata u destinacije koje sudjeluju u projektu, definiranja oznake kvalitete 'Gourmet 365', izrade Priručnika o doživljajima baziranim na ključnim proizvodima i realizaciji neovisno o vremenskim uvjetima, a dodjeljivat će se i potpore događanjima te inicijativama i proizvodima u destinacijama koje obuhvaća projekt Hrvatska 365. U segmentu oglašavanja realizirana je kampanja za proljeće koja se tijekom mjeseca ožujka provodila na tržištima Velike Britanije, Italije, Francuske, Švicarske, Njemačke, Austrije, Švedske i Slovenije, a uključivala je online i offline kanale. Tijekom kampanje na spomenutih 8 tržišta isporučeno je 22.548.168 impresija uz 228.494 klika što predstavlja odličan rezultat.

Nova komunikacijska strategija

Kampanja dobro prihvaćena u svim ciljnim skupinama
Nova komunikacijska strategija službeno je lansirana početkom listopada prošle godine, a za tu smo priliku organizirali kvalitetan program predstavljanja u Londonu koji je okupio brojne međunarodno poznate osobe i predstavnike utjecajnih medija. Sama kampanja s novim kreativnim i vizualnim rješenjima počela je s primjenom od ove godine, dok ciljano istraživanje prihvaćanja novog komunikacijskog koncepta planiramo provesti tijekom mjeseca lipnja i srpnja. Preliminarno mogu reći da su prve reakcije u pravilu pozitivne. Svježina i emocionalna komponenta kampanje dobro su prihvaćene u svim ciljnim skupinama te se provlače kroz sve kreativne i komunikacijske alate što dodatno osnažuje ključnu poruku da smo destinacija puna života, iskustava, doživljaja i sadržaja, kaže Ivičić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dobro došli turisti,
dobro došli Eurići,
nudimo vam žarkog sunca sjaj,

New Report

Close