Ulaskom u EU profesionalni vozači moraju svakih pet godina u autoškolu

Trošak je oko 2000 kuna po vozaču/PIXSELL Trošak je oko 2000 kuna po vozaču/PIXSELL

Maksimalno razdoblje od pet godina odnosi se na vozače koji posjeduju svjedodžbu o stečenoj stručnoj spremi u zanimanju vozač.

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju na snagu su stupile i promjene u izobrazbi domaćih profesionalnih vozača, koji će ubuduće morati periodično prolaziti dodatnu edukaciju.

Kako su objasnili u gospodarsko-interesnom udruženju Hrvatski cestovni prijevoznici (HCP), vozači kamiona i autobusa (kategorije C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D i DE) morat će svakih pet godina na dodatnu edukaciju u trajanju od 35 sati. Vozači koji su imali važeće dokumente prije 1. srpnja ove godine uglavnom neće morati na dodatnu edukaciju sljedećih pet godina, no to ovisi o kategoriji i kvalifikaciji. Maksimalno razdoblje od pet godina odnosi se na vozače koji posjeduju svjedodžbu o stečenoj stručnoj spremi u zanimanju vozač. Poček će imati i vozači koji su stekli svoje kategorije izvan srednjoškolskog obrazovanja, prije rujna 2008., odnosno 2009. godine.

Svi ostali morat će steći početnu kvalifikaciju, odnosno već u početku proći propisanih 35 sati edukacije ili neće moći upravljati kamionima na području EU, pa tako ni u Hrvatskoj."Riječ je o prilagodbi EU pravilima, smatram da je riječ o pozitivnoj stvari. Tehnologija i prometna pravila stalno se usavršavaju, tako da i vozači moraju biti u trendu s tim. Naši članovi, prijevozničke tvrtke, redom pozdravljaju ovakvu praksu. Manje zamjerke su imali mali prijevoznici koji imaju jedan kamion da će im ovakva praksa uzimati vrijeme i novac. Riječ je o trošku od oko 2000 kuna po vozaču svakih pet godina", kaže Marijan Banelli, predsjednik Uprave HCP-a. Zasad je Ministarsvo mora, prometa i infrastrukture certificiralo 15 centara u Hrvatskoj koji mogu obavljati periodičnu obuku vozača.

Riječ je uglavnom o srednjim prometno-tehničkim školama, a tu je i Autozubakov Oryx Centar za sigurnu vožnju. U Hrvatskim cestovnim prijevoznicima kažu da je riječ o vrlo kvalitetnim centrima za obuku u kojima rade vrhunski stručnjaci, uglavnom profesori, a ističu Oryx kao centar izvrsnosti za sve vrste vožnje. "Smatram da smo po izboru škola za periodičnu obuku čak bolji od većine Europi. Jer, dok tamo obuku obavljaju priučeni predavači, u Hrvatskoj su to redom akademski obrazovani prometni stručnjaci - profesori", navodi Banelli.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve