Svaka peta boca u svijetu izrađena je njihovim alatom

Autor: Suzana Varošanec , 07. travanj 2015. u 11:30
Predsjednik Uprave tvrtke Omco Croatia Darko Ranogajec od 2011. obnaša i funkciju izvršnog direktora cijele grupacije/ Marko Jurinec/PIXSEL

Omco grupa drži 17 posto globalnog tržišnog alata za proizvodnju svih vrsta stakla, a u Hum na Sutli ove godine ulažu 30 mil. eura.

Belgijska Omco grupa, svjetski lider u izradi oblikovnih alata za proizvodnju svih vrsta staklene ambalaže za prehrambenu, kemijsku i farmaceutsku industriju te za industriju pića, došla je na 17 posto tržišnog udjela u globalnim razmjerima, no kontinuirano širi poslovanje i danas je svaka peta ili šesta boca u svijetu prozvedena našim alatima.

Izjavio je to za Poslovni dnevnik predsjednik Uprave tvrtke Omco Croatia Darko Ranogajec, koji od 2011. godine obnaša i funkciju izvršnog direktora cijele grupacije. No, manje je poznata važna činjenica: upravo se u Omcovoj tvornici u Humu na Sutli proizvodi najviše alata za staklarsku industriju na cijelom svijetu, i to, kako Ranogajec kaže, i prema financijskim i prema količinskim pokazateljima. S druge strane, planovi koje nam je Ranogajec iznio potvrđuju da će ta tvornica zadržati čelnu poziciju. Strelovit uspon do samog svjetskog vrha, kako za grupaciju, tako i za njezinu hrvatsku tvrtku, počeo je 1997. godine. Naime, prije 17 godina ta je tvrtka postala članica Omco grupe, koja je u 100-postotnom vlasništvu belgijske obitelji s poduzetničkom tradicijom dugom već više od stoljeća. Dosad su realizirane, i to u dvije faze, značajne investicije u modernizaciju proizvodnje i povećanje proizvodnih kapaciteta, koje su omogućile širenje, pa je na taj način zagorska tvrtka izrasla u pravog tvorničkog diva.

Odlukom vlasnika zbog najboljih je proizvodnih rezultata izabrana za sjedište centrale. To znači da se iz Hrvatskog zagorja upravlja cijelom grupacijom, a upravo kreće njezin treći investicijski ciklus, ujedno najveći, od 30 milijuna eura. Riječ je o gradnji poslovnog pogona od 12.000 četvornih metara te novoj proizvodnoj opremi, potvrdio nam je Ranogajec. "Stalno se širimo i gradimo. No, unatoč objema investicijama u proširenje, opet nemamo dovoljno prostora! Stoga gradimo novu halu čiju smo izvedbu, kao i u ranijem slučaju, povjerili Međimurje PMP-u. Završetak je predviđen u ovoj godini, no zbog opreme nove hale, što je velik zahvat, ulaganje će trajati do 2018., kad ćemo zapošljavati 600 radnika i osvarivati prihode od 65 milijuna eura, odnosno oko pola milijarde kuna", kaže Ranogajec. Svjetsko tržište tih alata vrijedno je, kaže, između 670 i 680 milijuna eura, a po financijskom efektu Omco grupa ostvaruje 100 milijuna eura.

Omco ima tvornice u osam zemalja, a kad je hrvatska tvrtka ušla u grupu, bila je daleko najmanja. Ne skrivajući ponos Ranogajec ističe da danas ona drži više od 50% proizvodnje grupe. "Nikad nismo imali pad u prihodima ili u proizvodnji. Štoviše, u proteklih 17 godina svake smo godine rasli između 7 i 25 posto, tako da je ova tvornica danas 10 puta veća u prihodima nego što je bila kad je integrirana u Omco grupu", kaže Ranogajec, dodajući da je hrvatska tvrtka lani prihodovala 48 milijuna eura, odnosno 360 milijuna kuna, a danas ima 520 radnika, dok ih je prije 17 godina zapošljavala 115. Prosječna je plaća 6000 kuna, a tvrtka ima razvijenu socijalnu komponentu.

Uz regres, božićnicu i jubilarne nagrade, tvrtka plaća radnicima dopunsko zdravstveno osguranje te sistematske preglede. Ostale Omcove tvornice nalaze se u Belgiji, Engleskoj, Austriji, Turskoj, Rumunjskoj i Sloveniji. Ukupni prihodi cijele grupe lani su bili 120 milijuna eura. Glavne značajke za daljnje poslovanje u znaku su širenja s fokusom na Hrvatsku, Tursku i Rumunjsku, ali i početka ekspanzije na više kontinenata. Omcovi uredi već su otvoreni u Moskvi te Ohiu i Kuala Lumpuru, a ove godine namjeravaju otvoriti i ured u Južnoj Americi. Upravo je aktualna investicija u proširenje proizvodnih kapaciteta u Hrvatskoj, doznajemo, okosnica internacionalizacije poslovanja kojom Omco planira veliki izlazak izvan europskog okvira.

Drugim riječima, ono što će se proizvesti u novoj tvornici, prema prodajnoj strategiji, ići će na tržišta Sjeverne i Južne Amerike, kao i Dalekog istoka i Pacifika. Grupa je već prisutna na svim kontinentima, gdje stalno povećava udjele. U Australiji, primjerice, trenutačno drže 25 posto tržišta. Formula je u ovom slučaju, kaže Ranogajec, da ranije osvojeno zadržavaju i udjel na tom tržištu lagano se penje, a ono što nisu imali, osvajaju. Strategija se, doznajemo, temelji na porastu potrošnje staklene amabalaže, među ostalim, iz ekoloških razloga.

"Iz Europe krećemo u globalnu ekspanziju na krilima konkurentske sposobnosti, a postigli smo da smo uz bok kineskim cijenama. Imamo kontinuiranu tendenciju rasta, a razmišljamo i o eventualnom proširenju na Daleki istok. Ako dođemo do značajna udjela na tom tržištu, gradnja tvornice bit će nužnost zbog troškova logistike", navodi Ranogajec otkrivajući i da pripremaju novosti u proizvodnom programu u sklopu diversifikacije prozvodnog portfelja, i to na temelju novih tehnologija. No, o kojem je proizvodu točno riječ, odnosno gdje su našli dodatnu razvojnu komponentu u bliskoj budućnosti, zasad ostaje poslovna tajna.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Super. Da bar mogu raditi u toj firmi.

New Report

Close