Student iz Pleternice pokrenuo proizvodnju bambusa u limenkama

Limenke će puniti u Srbiji, u jedinoj punionici u regiji za uske limenke, koje nabavlja u Poljskoj. Coli iz Njemačke dodaje vino iz PP Orahovice

Od 1. travnja tržište alkoholnih i bezalkoholnih pića u Hrvatskoj bit će bogatije za novi proizvod. Riječ je poznatom piću bambus (mješavini vina i cole), no proizvedenom u uskim limenkama (poput red bulla), što je novost na tržištu. Možda plasiranje novog pića pod nazivom “bamboos” i ne bi bila neka vijest da projekt nije pokrenuo 22-godišnjak iz Pleternice, student na zagrebačkoj Visokoj školi tržišnih komunikacija Agora, Kristijan Ljubešić. “Ideju sam dobio na drugoj godini fakulteta. Budući da sam i sam ljubitelj bambusa, zainteresirao sam se za izradu tog pića kao gotovog proizvoda. Od vlastitoga istraživanja pa do profesionalne analize u suradnji s marketinškom agencijom New Moment iz Beograda zaključio sam da bi bilo više nego dobro pokrenuti jednu novu priču, proizvod i za Hrvatsku, ali i šire”, kaže nam Ljubešić. Analizu tržišta proveo je u šest gradova u Hrvatskoj na 1200 ispitanika i u više od 500 kafića. Ustanovio je i da se od ukupne potrošnje vina u HoReCa kanalu čak 90 posto proda kao bambus.

Poduzetnička obitelj
Iako potječe iz poduzetničke obitelji (u čijem je vlasništvu tvrtka Geneza, s više od 220 zaposlenih, koja radi na telekomunikacijskim poslovima s T-HT-om i T-Mobileom), Ljubešić nam kaže da je novo piće isključivo njegova ideja. Na njoj je radio više od godinu dana, a koliko je projekt ambiciozan i zahtjevan, govori i podatak da posebne, uske limenke kupuje u Poljskoj, dok će se bambus puniti u punionici Terra Production u Inđiji, u Srbiji. “Riječ je o tvornici u kojoj se pune i coca-cola, red bull… Iako bi mi posao i papirologija bili lakši u Hrvatskoj, proizvod punimo u Srbiji jer je tamo jedina punionica za ovaj tip limenki u regiji”, objašnjava Ljubešić. Isto je i s proizvodnjom limenki - rade se u Poljskoj u pogonima kompanije Ball Corporation, jedne od vodećih za proizvodnju limenki u Europi. I dok se cola prema posebnoj recepturi proizvodi u Njemačkoj, vino je iz vinarije Poljoprivrednoga poduzeća Orahovica.

Mladi, ludi, kreativni
“Dosadašnji bambusi potrošačima su predstavljali velik problem. Jednom se dobije previše vina, drugi put previše cole. Jednom vam natoče kvalitetno, drugi put jako loše vino. Naš bambus, kao gotov proizvod, donosi prednosti u smislu praćenja potrošnje i vina i cole”, objašnjava Ljubešić. Plan je ovoga mladog poduzetnika, ako tržište u Hrvatskoj pozitivno reagira, “bamboos” plasirati dalje na tržišta u zemlje regije u kojima je to jedan od najpoznatijih “koktela”. Iako nam Ljubešić nije želio otkrivati koliko je dosad uložio u projekt, naglašava da su ulaganja u razvoj jednoga takvog proizvoda vrlo visoka. Trenutačne investicije, logično, dolaze iz vlastitih izvora, tj. matične obiteljske tvrtke Geneza d.o.o. Na pitanje koliki promet planira ostvariti s bambusom tijekom 2012. godine, kaže da se nada prodaji od dva do četiri milijuna limenki, što je financijski preračunato prodaja od oko 20 milijuna kuna. Planira zaposliti dvadesetak ljudi u tvrtki Atlantida (koja je registrirana za proizvodnju bambusa), i to ponajprije na poslovima unapređenja prodaje. “Želim zaposliti mlade i kreativne ljude koji su spremni na lude izazove, pogotovo studente”, ističe Ljubešić. Ovoga tjedna okupiran je promocijom “bamboosa” u velikim gradovima. Distribucija za HoReCa kanal kreće 1. travnja. U prvom valu na tržište dolazi jedan šleper - 33 palete ili 86.328 limenki bambusa, precizirao je Ljubešić.

Bez slova na limenci
Dizajn je tiskan za čak 250 tisuća limenki. Kristijan Ljubešić posebno je ponosan na dizajn limenki, koji je, kaže, nešto posve novo na našem tržištu. Na proizvodu nema nikakvih slova ni natpisa, osim deklaracije na poleđini. Potrošač vidi samo prepoznatljivu sliku bambusa, kaže Ljubešić.

Starta s velikima

Atlantic grupa distributer
Tvrtka Atlantida, čiji je osnivač Kristijan Ljubešić, za distribuciju svog novog proizvoda potpisala je ugovor s Atlantic grupom. “Oni su naš isključivi distributer za tržište Hrvatske, a u HoReCa kanal krećemo 1. travnja. Atlantic nas s obzirom na ekskluzivni ugovor može zastupati i dalje prema trgovačkim lancima”, objašnjava nam Kristijan Ljubešić.

Komentari (8)
  • super24
    super24 20:30 10.4.2012.

    trebao se mladi gospodin odmah baciti na čitavu paleta proizvoda, naravno ne onako s visoka, nego početi sa nižih startnih pozicija..

    gemišt, produžena cola i bevanda u limenci, već otopljena cedevita ili neki drugi vitaminski napitak, juice votka, stock-cola, kokteli ovi oni i ostala fina pića što se piju po osobnim preferencama i omjerima po najfinijim bircevima diljem lijepe naše..

    ovako postoji kronična opasnost da će se još netko sjetiti ovih originalnih, ludih, kreativnih i ludo-kreativnih ideja te postati ozbiljna konkurencija na tržištu miješanih pića.

  • Mister
    Mister 11:15 6.4.2012.

    jbmpltku


    ms4
    piše ti tko proizvodi vino,a je li bitno tko proizvodi kolu.

    Čini mi se kao dobar projekt,dosta ambiciozan.
    Samo se ne bih čudio da sada neki počnu komentirati….ot kuda mu pare,gdje je ukrao i sl. :D

    Jedino…možda je mogao napraviti dva izdanja-jači i slabiji bambus

    Slazem se, a onda jos i gem u limenci :)

  • kataklysm
    kataklysm 19:47 28.3.2012.

    sry za mnostvo gresaka u komentaru =)

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!