Spas je u vlastitim brendovima, angažirati znanost i dizajnere

Autor: Božica Babić , 10. prosinac 2015. u 22:00
Tekstilno-odjevna industrija još ne bilježi pokazatelje oporavka i stabilnosti/Thinkstock

Osmišljeni marketinški nastup te fokusiranje na ciljane kupce recept je za uspješan opstanak domaće tekstilne branše.

Omiški Galeb, Kotka iz Krapine, Tvornica tekstila Trgovišće, zagrebački Image Hadad, Tekstil Lio iz Osijeka i Predionica Klanjec trenutno su među najstabilnijim tvrtkama unutar grupacije, kazala je Jagoda Divić, iz Sektora za industriju Hrvatske gospodarske komore na tradicionalnom godišnjem znanstveno-stručnom savjetovanju "Tekstilni dani Zagreb 2015." održanom u organizaciji Hrvatskog inženjerskog saveza tekstilaca i zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta.

 

443milijuna

eura vrijednost je izvoza tekstilno-odjevne industrije

Gašenje požara
Aktualna situacija u tekstilno-odjevnoj industriji, po ocjeni Divić, i dalje ne bilježi pokazatelje oporavka i stabilnosti, ni mogućnost otvaranja novih radnih mjesta. Neki od uzroka ovog "puževa koraka" su i što je tekstilna industrija suočena oštrije od mnogih drugih djelatnosti s jakom konkurencijom na inozemnim tržištima, ali i nedovoljna ulaganja u tehnologiju, te inovacije i njihovu komercijalizaciju.  Problem su i najniže plaće unutar cijele prerađivačke industrije, neto satnica tekstilnog radnika je 22, u proizvodnji odjeće tek 17 kuna, što nije motivirajuće.

 

701milijun

eura vrijednost je uvezenog tekstila i odjeće

Nadalje, kočnica razvoju je i nedostatak greenfield investicija, nedovoljna ulaganja u razvoj vlastitog brenda uz povećanje poslovne sofisticiranosti, ali i ulaganje u visoko obrazovanje, te komercijalizaciju inovacija radi uspješnijeg plasiranja proizvoda na domaćem, te posebice na inozemnim tržištima, navodi Divić uz ocjenu kako je "sve ostalo što se poduzima zapravo samo "gašenje požara". Još jedan uteg koji se uz ovaj sektor konstantno spominje i nadalje je evidentan, a to je niska stručna sprema zaposlenih s visokim prosjekom životne dobi.

Prema podacima HGK, u prvih sedam mjeseci 2015. vrijednost izvoza lokalne tekstilno-odjevne industrije iznosila je 443 milijuna eura što je za 30 milijuna eura bolji učinak od onoga koji je realiziran u istom razdoblju godinu dana prije. Međutim, paralelno je rastao i uvoz pa je tako na kraju srpnja ove godine na inozemnim tržištima za tekstilni asortiman i odjeću ukupno potrošen 701 milijun eura, odnosno 41 milijun više nego u prvih sedam mjeseci prošle godine. 

 

3376kuna

prosječna je neto plaća zaposlenih u tekstilno-odjevnoj industriji

Dašak optimizma 
Uz veliki pad broja zaposlenih tijekom proteklih sedam godina, sa 26 na 17 tisuća te ostalim negativnim trendovima, pojedini poduzetnici u ovoj djelatnosti ipak pronalaze optimizma što ilustriraju podaci o većem broju tvrtki. U 2008. bilo ih je ukupno 678 da bi 2014., kako navode iz Komore, bila zaključena uz aktivnost 513 proizvođača odjeće i 241 tekstilnom tvrtkom. Razvoj vlastitog brenda u suradnji sa znanstvenom zajednicom i dizajnerima, uz osmišljeni marketinški nastup te fokusiranje na ciljane kupce recept je za uspješan opstanak branše, a ne lohn poslovi koji danas prevladavaju u izvoznom plasmanu, poruka je sa ovogodišnjeg skupa. 

Komentirajte prvi

New Report

Close