Slavonci ulažu u turizam i IT

Autor: Agencija VLM , 17. siječanj 2014. u 09:37
Marko Mrkonjic/PIXSELL

Poticat ćemo turizam uređenjem vinskih cesta, infrastrukture, lučkih pristaništa, kaže župan Vladimir Šišljagić.

Unatoč teškoj gospodarskoj situaciji, u Osječko-baranjskoj županiji broj malih poduzeća posljednjih je pet godina rastao 18 posto. Od ukupno 4152 tvrtke čak 4054 su male, a iako je broj zaposlenih u njima znatno smanjen, ohrabruje podatak da su rastom prihoda od 500 milijuna kuna nadoknadili gotovo identičan pad prihoda srednjih poduzeća. Analiza koju je u sklopu projekta Poslovni uzlet Poslovnog dnevnika napravila tvrtka Bisnode pokazala je pozitivne trendove i u rastu izvoza koji je po prihodima premašio uvoz. Upravo u izvozu i poljoprivrednoj proizvodnji mnogi vide potencijal ove županije. Tekstilna, metalna i građevinska industrija, koje su tu nekada imale primat, više nisu nositelji razvoja, a dominira trgovačka djelatnost na koju otpada gotovo 30 posto tvrtki. No, daljnja strategija razvoja županije ići će smjeru poljoprivrede, turizma i energetike.

– Uz poljoprivredu je logično da se potiče i razvoj energetike čiji strateški projekti moraju biti usklađeni na nacionalnoj razini. Područje djelovanja je veliko, počevši od projekata bioplinskih postrojenja i boljeg iskorištavanja obnovljivih izvora, energetske obnove javnih i stambenih zgrada. Kao osnovu našeg gospodarskog razvoja definirali smo i turizam jer upravo u njemu, kao nadogradnji poljoprivrede, vidimo veliku priliku, a dosadašnji turistički rezultati županije idu tome u prilog i opravdavaju naša ulaganja. Nastavit ćemo poticati turizam kao sastavni dio našeg ruralnog prostora, ponajprije kroz uređenje turističke infrastrukture, vinskih cesta, proširenje smještajnih kapaciteta u ruralnom području, lučkih pristaništa i drugih turističkih sadržaja – poručuje Vladimir Šišljagić, osječko-baranjski župan. Rastu se mogu nadati i oni u IT sektoru, ponajprije zbog orijentacije na vanjsko tržište gdje postoje jasna pravila ponašanja i nema problema s naplatom potraživanja, koja poduzetnicima zadaje velike probleme.

– Problem su nam prečeste promjene pravila i propisa, a potom i manjak komunikacije pri njihovu provođenju te previsoka cijena rada – zaključuje Denis Sušac, osječki poduzetnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close