Sisak bi trebao postati zagrebačka teretna luka, a planira se i gradnja marine na Kupi

Autor: Koraljka Djetelić , 21. ožujak 2006. u 06:30

SISAK – U razvoj riječnog prometa Vlada će u idućih pet godina uložiti 100 milijuna eura, a velik dio tog novca doći će i u Sisak – najavio je novi pomoćnik ministra prometa za unutrašnju plovidbu Janko Brnardić. Nedavno imenovani pomoćnik ministra Brnardić do sada je obnašao dužnost kapetana Kapetanije Sisak. “Došlo je vrijeme da Sisak postane zagrebačka luka. U EU se teretni promet uglavnom odvija riječnim putem, a i naša je želja da razvijamo takav način prijevoza jer je ekonomičniji. Luka u Sisku potrebna je Hrvatskoj, a ovom je gradu već dano na značenju otvaranjem navoza za remont i gradnju brodova”, kaže Brnardić.

Nadzor plovidbe
Tako se u razdoblju od pet godina planira gradnja opskrbne postaje za brodove i nabava novog plovnog objekta za održavanje akvatorija i lučkog boksera za Naftnu luku Crnac. Trebala bi se izraditi i investicijska studija za gradnju nove luke u Crncu. “Planira se i gradnja marine na rijeci Kupi, a za sada postoje dvije moguće lokacije, kod Gradskog poglavarstva ili kod stadiona Segeste. Ta bi marina imala vezove, smještajne jedinice, opskrbu i servis, a već imamo zainteresirane strane tvrke koje bi dolazile u ovu marinu jer je u neposrednoj blizini parka prirode Lonjsko polje. Zato postoji i mogućnost gradnje nekoliko vezova uzduž plovnog puta Kupe i Save i njihovih pritoka za manje turističke brodove i čamce”, objasnio je Brnardić. U Sisku bi se trebao uspostaviti i regionalni centar za nadzor plovidbe Savom, te otvoriti muzej i školski centar za osposobljavanje u unutarnjoj plovidbi. Ivan Šantek, predsjednik Upravnog vijeća Lučke kapetanije, najavio je da će se ulagati i u zonu remontnog brodogradilišta Galdovo. “Obnovit će se infrastrukturni objekti, rekonstruirati teglenice u prihvatni ponton, te će se izraditi naprava za privezivanje brodova. Za to je osigurano 25 milijuna kuna”, kaže Šantek. Komentirao je i potpisivanje sporazuma o riječnom klasteru koji je prošlog tjedna Sisačka županija potpisala s Hrvatskom udrugom poslodavaca.

Promašen projekt
“Podržavamo klastere, ali ne na ovaj način. U ovom je slučaju to promašeni projekt. Ne zna se koliko je poduzeća uopće spremno ući u taj klaster, a čak su dva poduzeća, koja su navedena kao mogući članovi klastera, u stečaju. O tome se nije razgovaralo s Lučkom upravom, a čudi nas da se već odredila plaća za menadžera klastera koji još ne zna s čim raspolaže”, smatra Šantek.
Dodaje kako s navozom za remont brodova nitko ne može raspolagati bez suglasnosti Lučke uprave i grada Siska jer su oni zajednički osnovali poduzeće Brodoremont koji skrbi o navozu jer za navoz već ima osigurano posla idućih godinu dana. “U Hrvatskoj je oko 300 plovnih brodova koji imaju zakonsku obvezu svake dvije godine obaviti remont. Time je osiguran posao za naš navoz”, zaključio je doministar Brnardić.

Komentirajte prvi

New Report

Close