Šef Uprave Mercator Hrvatska: Kada govorimo o važnosti voća i povrća, podaci nisu ohrabrujući

Autor: Poslovni.hr , 05. veljača 2013. u 13:40
Press foto

Pomoćnica ministrice Jasna Ćurković Kelava i predsjednik Uprave Mercatora Samo Gorjup na konferenciji za medije izvijestili su o jedinim dostupnim podacima (iz 2010. i 2011.) koji prikazuju zabrinjavajuće stanje u Hrvatskoj prema kojem 66% učenika ne jede voće.

Pomoćnica ministrice Jasna Ćurković Kelava i predsjednik Uprave Mercatora Samo Gorjup na konferenciji za medije izvijestili su o jedinim dostupnim podacima (iz 2010. i 2011.) koji prikazuju zabrinjavajuće stanje u Hrvatskoj prema kojem 66% učenika ne jede voće, a 76% ne jede povrće svaki dan dok bi pravilna i uravnotežena prehrana trebala uključivati svakodnevnu konzumaciju najmanje tri porcije povrća i dvije porcije voća.

Pomoćnica ministrice Ministarstva socijalne politike i mladih Jasna Ćurković Kelava osvrnula se na dosadašnju suradnju s Mercatorom, istaknuvši: "Iznimno mi je drago što i u ovakvim teškim gospodarskim uvjetima Mercator nastavlja s donatorskim programom i našom suradnjom, koju smo započeli prošle godine, gdje uz podršku projektu '5 na dan' potičemo konzumaciju voća i povrća, te i ove godine Mercator donira 9 dječjih domova u šest hrvatskih županija".

Istraživanje koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo provelo za Svjetsku zdravstvenu organizaciju  pokazuju da smo po članu kućanstva u 2011. od povrća najviše konzumirali krumpire i to gotovo 40kg dok smo od voća najviše konzumirali jabuke – 14,3kg.

U tom kontekstu predsjednik uprave društva Mercator Hrvatska Samo Gorjup istaknuo je sljedeće: "Dostupni podaci nisu ohrabrujući kada govorimo o važnosti voća i povrća u svakodnevnoj prehrani. Upravo iz tog razloga već dugi niz godina tijekom siječnja i veljače provodimo akciju »5 na dan« u kojoj se voće i povrće dijeli prema bojama i učinkovitosti na organizam, a Mercator svakoga tjedna nudi izbor sezonskog voća i povrća po najnižim cijenama na tržištu. Donacijom više od 5 tona voća i povrća dječjim domovima diljem Hrvatske i distribucijom paketa za 90 najugroženijih obitelji u Hrvatskoj želimo pravovremenom reakcijom odgovoriti na potrebe društva u kojem poslujemo, a želja nam je donatorsku akciju 5 na dan iduće godine još više proširiti diljem Hrvatske".

Pored iznesenih podataka, zabrinjavajući su i podaci GFK te je Tamara Kraus iznijela rezultate koji govore o tome da iako 17% građana Hrvatske sada konzumira zdraviju hranu nego ranije, čak 41% ponekad jede u restoranima brze prehrane (fast food), a 2/3 Hrvata, njih 60% se ponekad hrani u pekarama. Kakva budućnost očekuje građane Hrvatske i hoće li biti promjena u pogledu konzumacije zdrave hrane i promišljanja o prehrani u hrvatskim obiteljima istražit će ovogodišnji partneri akcije.

Evo što kažu iz GfK-Centra za istraživanje tržišta: "Naši dostupni podaci govore kako tek 28% Hrvata jede voće na tjednoj bazi, pri čemu je svakom drugom kod kupovine prehrambenih namirnica najvažniji  okus (48%) ili brzina pripreme (44%). Također, iznenađuju podaci da čak 80% građana Hrvatske pije kavu svaki dan, a tek 4% ne konzumira čokoladu. Ovi pokazatelji potaknuli su nas da se pridružimo akciji '5 na dan' na način da ćemo tijekom 2013. provesti istraživanje o konzumaciji voća i povrća građana Hrvatske", zaključila je Tamara Kraus, savjetnik u istraživanjima prilikom potpisivanja sporazuma o suradnji Mercatora i GfK.

Donacija '5 na dan'

Uz podršku Ministarstva socijalne politike i mladih Republike Hrvatske te podršku Ministarstva zdravlja, a u sklopu međunarodne inicijative 5 na dan, Mercator – H donira više od pet tisuća kilograma voća i povrća u 9 dječjih domova, u 6 županija RH. Odabrani su domovi u kojima se nalazi najveći broj djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi (njih petstotinjak) s ciljem da se akcija iduće godine proširi i na druge domove. Paralelno s donacijom dječjim domovima,  Mercator uz pomoć Ministarstva socijalne politike i mladih i Centara za socijalnu skrb osigurava i prehrambene pakete za 90 socijalno ugroženih obitelji, ove godine na području Slavonskog Broda, Karlovca i Zagreba, a u akciju su se uključili i brojni Mercatorovi dobavljači: Zvijezda, Čakovečki mlinovi, Šafram, Sardina Postira, Šećerana Osijek, Saponia, Henkel, Labud, AWT, SHP, Atlantic, Modica Mareo, Dukat, Prehrana Varaždin, Agro Trgovina, Moja Zemlja, Pan Pek, Leventić.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close