Šef Uprave Mercator Hrvatska: Kada govorimo o važnosti voća i povrća, podaci nisu ohrabrujući

Press foto Press foto

Pomoćnica ministrice Jasna Ćurković Kelava i predsjednik Uprave Mercatora Samo Gorjup na konferenciji za medije izvijestili su o jedinim dostupnim podacima (iz 2010. i 2011.) koji prikazuju zabrinjavajuće stanje u Hrvatskoj prema kojem 66% učenika ne jede voće.

Pomoćnica ministrice Jasna Ćurković Kelava i predsjednik Uprave Mercatora Samo Gorjup na konferenciji za medije izvijestili su o jedinim dostupnim podacima (iz 2010. i 2011.) koji prikazuju zabrinjavajuće stanje u Hrvatskoj prema kojem 66% učenika ne jede voće, a 76% ne jede povrće svaki dan dok bi pravilna i uravnotežena prehrana trebala uključivati svakodnevnu konzumaciju najmanje tri porcije povrća i dvije porcije voća.

Pomoćnica ministrice Ministarstva socijalne politike i mladih Jasna Ćurković Kelava osvrnula se na dosadašnju suradnju s Mercatorom, istaknuvši: "Iznimno mi je drago što i u ovakvim teškim gospodarskim uvjetima Mercator nastavlja s donatorskim programom i našom suradnjom, koju smo započeli prošle godine, gdje uz podršku projektu '5 na dan' potičemo konzumaciju voća i povrća, te i ove godine Mercator donira 9 dječjih domova u šest hrvatskih županija".

Istraživanje koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo provelo za Svjetsku zdravstvenu organizaciju  pokazuju da smo po članu kućanstva u 2011. od povrća najviše konzumirali krumpire i to gotovo 40kg dok smo od voća najviše konzumirali jabuke – 14,3kg.

U tom kontekstu predsjednik uprave društva Mercator Hrvatska Samo Gorjup istaknuo je sljedeće: "Dostupni podaci nisu ohrabrujući kada govorimo o važnosti voća i povrća u svakodnevnoj prehrani. Upravo iz tog razloga već dugi niz godina tijekom siječnja i veljače provodimo akciju »5 na dan« u kojoj se voće i povrće dijeli prema bojama i učinkovitosti na organizam, a Mercator svakoga tjedna nudi izbor sezonskog voća i povrća po najnižim cijenama na tržištu. Donacijom više od 5 tona voća i povrća dječjim domovima diljem Hrvatske i distribucijom paketa za 90 najugroženijih obitelji u Hrvatskoj želimo pravovremenom reakcijom odgovoriti na potrebe društva u kojem poslujemo, a želja nam je donatorsku akciju 5 na dan iduće godine još više proširiti diljem Hrvatske".

Pored iznesenih podataka, zabrinjavajući su i podaci GFK te je Tamara Kraus iznijela rezultate koji govore o tome da iako 17% građana Hrvatske sada konzumira zdraviju hranu nego ranije, čak 41% ponekad jede u restoranima brze prehrane (fast food), a 2/3 Hrvata, njih 60% se ponekad hrani u pekarama. Kakva budućnost očekuje građane Hrvatske i hoće li biti promjena u pogledu konzumacije zdrave hrane i promišljanja o prehrani u hrvatskim obiteljima istražit će ovogodišnji partneri akcije.

Evo što kažu iz GfK-Centra za istraživanje tržišta: "Naši dostupni podaci govore kako tek 28% Hrvata jede voće na tjednoj bazi, pri čemu je svakom drugom kod kupovine prehrambenih namirnica najvažniji  okus (48%) ili brzina pripreme (44%). Također, iznenađuju podaci da čak 80% građana Hrvatske pije kavu svaki dan, a tek 4% ne konzumira čokoladu. Ovi pokazatelji potaknuli su nas da se pridružimo akciji '5 na dan' na način da ćemo tijekom 2013. provesti istraživanje o konzumaciji voća i povrća građana Hrvatske", zaključila je Tamara Kraus, savjetnik u istraživanjima prilikom potpisivanja sporazuma o suradnji Mercatora i GfK.

Donacija '5 na dan'

Uz podršku Ministarstva socijalne politike i mladih Republike Hrvatske te podršku Ministarstva zdravlja, a u sklopu međunarodne inicijative 5 na dan, Mercator – H donira više od pet tisuća kilograma voća i povrća u 9 dječjih domova, u 6 županija RH. Odabrani su domovi u kojima se nalazi najveći broj djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi (njih petstotinjak) s ciljem da se akcija iduće godine proširi i na druge domove. Paralelno s donacijom dječjim domovima,  Mercator uz pomoć Ministarstva socijalne politike i mladih i Centara za socijalnu skrb osigurava i prehrambene pakete za 90 socijalno ugroženih obitelji, ove godine na području Slavonskog Broda, Karlovca i Zagreba, a u akciju su se uključili i brojni Mercatorovi dobavljači: Zvijezda, Čakovečki mlinovi, Šafram, Sardina Postira, Šećerana Osijek, Saponia, Henkel, Labud, AWT, SHP, Atlantic, Modica Mareo, Dukat, Prehrana Varaždin, Agro Trgovina, Moja Zemlja, Pan Pek, Leventić.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve