Ekonomski je isplativo obnoviti plovni put rijeke Save za komercijalni promet od Siska do Beograda, što bi stajalo između 79,4 milijuna i 82,4 milijuna eura, pokazala je “Studija izvedivosti i projektne dokumentacije za obnovu i razvoj prometa i plovidbe na plovnom putu rijeke Save”, predstavljena u Ministarstvu mora.
Politički problem
Ista Studija pokazuje da rekonstrukcija plovnog puta uzvodno od Siska nije ekonomski isplativa, dok je obnova dijela od Zagreba do Brežica za komercijalnu plovidbu nemoguća zbog dva razloga. Osim što bi im planirana gradnja hidroelektrana uzvodno od Zagreba predstavljala ozbiljne probleme, Ministarstvo upozorava i na “politički problem”, odnosno većina investicija odvijala bi se na hrvatskom teritoriju, dok bi većinu koristi imala Slovenija. Budući je riječ o velikim sredstvima, zainteresirane zemlje odlučile su tražiti pomoć od Svjetske banke i fondova EU. “Za građevinske dozvole trebat će oko godinu i pol dana, a nakon toga idemo prema međunarodnim institucijama”, rekao je Branko Bačić, državni tajnik u Ministarstvu. Da bi se tih 586 km Save od Siska do Beograda dovelo na klasu plovnosti IV (najmanje 240 dana u godini osiguran gaz od 2,5 metara) trebalo bi izdvojiti maksimalno 79,4 mil. eura, dok bi za klasu V (300 dana u godini uz 20 cm dublji gaz) trebalo investirati najviše 82,4 mil. kuna (uključujući 10 posto za nepredviđene troškove i 15 posto za troškove realizacije na glavnicu i nepredvišene troškove u kombinaciji).
Važan koridor
“Sava je jedan od ključnih koridora za razvoj gospodarstva u regiji”, rekao je Bačić, izrazivši nadu da će Savom 2027. prometovati 20 milijuna tona tereta godišnje. Prije rata Savom se godišnje prevozilo oko 15 milijuna tona tereta, a danas tek 500.000 tona. U europskim zemljama riječni promet sudjeluje sa šest do 24% udjela u ukupnom prometu, dok on u Hrvatskoj zauzima manje od jedan posto. Studiju je naručila takozvana savska komisija predstavnka Slovenije, Hrvatske BiH te Srbije, a izradila ju je tvrtka Pacific Consultants International. Izrada je stajala je 590.000 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu