“S oporavkom kupovne moći naši trgovci ostvaruju rekordne promete”

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 27. kolovoz 2017. u 22:00
Stjepan Iveljić, direktor Westgate Shopping Cityja

Odlazak brendova iz grupacije Inditex zaprešićki je trgovački centar nadoknadio s Dogtasem, Terranovom te Pepcom.

Pristup Westgate Shopping Cityju uskoro će biti dostupan i s autoceste.

Upravo je dobivena i zadnja dozvola koja će omogućiti izgradnju novog čvorišta Bistra na autocesti A2 Zagreb-Macelj, koje će prema riječima Stjepana Iveljića, direktora tog trgovačkog centra, biti od iznimne gospodarske važnosti za Westgate, grad Zaprešić, sjeverozapadnu regiju i hrvatski turizam općenito. "Ponosni smo da smo upravo mi inicijatori ovog zahtjevnog projekta čije troškove u potpunosti snosimo" kaže Iveljić s kojim razgovaramo o daljim planovima za najveći šoping centar u regiji, kupcima, poslovnim brojkama, trendovima…

Promet u trgovini na malo raste već više od 30 mjeseci zaredom. Osjeti li se to i u Westgateu?
Naravno. Nijedna kategorija nije iznimka no pozitivni trend najviše se ocrtava u segmentu tekstila/mode, kozmetike, cipela i dječje opreme. Oduševljava činjenica da su pojedini zakupci prepoznali aktualnost trenutka i da ostvaruju rekordne promete.

Ipak, Westgate ne prate dodatni sadržaji u blizini kao neke druge trgovačke centre koji bi privukli još više posjetitelja.
Prvobitna ideja je bila sagraditi shopping centar te u njegovoj neposrednoj blizini i cjelokupan Retail Park, kakvih danas ima u većini europskih zemalja. Međutim, zbog ekonomske krize i drastičnog smanjenja stranih investicija došlo je do usporavanja druge faze investicije. U vrlo skoroj budućnosti doći će do pomaka i po tome planu.

Što je po vama glavno što kupce privlači u Westgate?
S više od 240 trgovina, najvećom dječjom igraonicom na zatvorenom Kid's World, mnoštvom kafića i ljetnih terasa te besplatnom e-punionicom Westgate ispunjava svaku želju kupca na jednom mjestu. Uz impresivnu paletu vrhunskih brendova, mi ostajemo usmjereni na izvrsnost usluga i iznimnu infrastrukturu (7250 parkirnih mjesta, izravan priključak na autocestu A2 te četiri besplatne autobusne linije). Pri tome, valja spomenuti i ambijent Westgatea koji je stvaran po feng shui pravilima.

Od lipnja ste bez Inditexa. Zašto su otišli Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius i drugi trgovci iz te grupacije?
Prisutnost ili izostanak brendova standardni je dio poslovanja svakog trgovačkog centra. Westgate i dalje ostaje trgovački centar s najviše iznajmljenih prodajnih kvadrata u RH, a nudi najširu paletu vrhunskih brendova kao što su Reserved, Mohito, H&M, Mango, Europa 92, New Yorker, Lacoste, s.Oliver, C&A…

Jeste li Inditex nadoknadili nekim novim trgovcima?
Nedavno su svoja vrata otvorili trgovina turskog brenda namještaja i opreme za dom Dogtas, Terranova te Pepco, diskontni brend odjeće s posebno velikom ponudom proizvoda za djecu i uređenje doma, tako da i dalje imamo najbolji mix brendova u okruženju i potrošači su zadovoljni. Omjer posjetitelja i kupaca u našem centru je 90:10 posto u korist kupaca.

S obzirom na to da ste gotovo osam godina na našem tržištu, može li se reći da se investicija u Hrvatsku dosad isplatila?
Ni jedna kapitalna investicija, a ovo je jedna od takvih velikih u Hrvatskoj, ne može se u kratkom roku od 5 ili 7 godina isplatiti. Pogotovo što je u RH gospodarska kriza trajala, ili još traje, nažalost već punih sedam godina. Ipak, zajedničkim nastojanjima Centra i svih zakupaca već godinama uspijevamo opstati kao najveće modno središte i jedan od najposjećenijih shopping centara u Hrvatskoj u kojem iskustvo kupnje posjetitelji ocjenjuju s najvišim ocjenama.

S kakvim ste poslovnim rezultatima završili lanjsku godinu?
Centar je imao gubitak od nešto više od 74 milijuna kuna, 2015. oko 101 mil. kuna. To govori da je gubitak smanjen za oko 27 mil. kuna. Tu ostajemo realni jer valja uzeti u obzir vrlo skupu ukupnu investiciju od više od 200 mil. eura i sve već navedene okolnosti poslovanja u Hrvatskoj.

Koliko se prometa godišnje ostvari u trgovinama Westgatea?
Radi poslovnih odnosa ne možemo govoriti o konkretnim brojkama, ali možemo potvrditi da se radi o prometu vrijednom znatno iznad 50 milijuna eura godišnje.

Koliko iznosi prosječna potrošačka košarica? Kakve su navike kupaca?
Nedavna anketa na uzorku od 2049 posjetitelja pokazala je da ih većina živi u urbanim sredinama i starosne je dobi od 19 do 45 godina. Polovica kupaca u shopping dolazi jednom mjesečno, pri čemu njihova prosječna potrošnja iznosi između 500 i 1000 kuna. Trend su manje kupnje u više trgovina.

Kako vidite budućnost Westgatea?
S gotovo dvostruko većom prodajnom površinom od ijednog drugog centra u okruženju imamo brojne mogućnosti i sposobni smo biti otvoreniji za nove koncepte i inovacije u privlačenju kupaca i posjetitelja. Trenutačno je, pored fokusa na optimalizaciju zakupa prostora, dovođenje novih brendova i osvježavanje postojećih sadržaja, i kino jedna od otvorenih tema o kojoj razmišljamo i koju percipiramo kao vrlo poželjnu. 

e-punionica

Osjete li se benefiti najveće hrvatske e-punionice?
Usluga s 12 parkirnih mjesta opremljenih EV punionicom za sve je naše posjetitelje u potpunosti besplatna i koriste je i brojni stranci.

Late Night Shopping

Isplate li se trgovcima noćni šopinzi?
Late Night Shopping jedan je od zaštitnih znakova Westgatea. Kupci cijene i traže nove ekskluzivne ponude i jedinstvene popratne sadržaje poput sajmova Wedding Expo, Dani beba i Domaći kutak što u konačnici nagrađuju kontinuiranim porastom dolazaka i kupovina.

Komentirajte prvi

New Report

Close