Rusi odustali od Gredelja, može li spas za tvrtku u stečaju biti ÖBB?

Autor: Josip Bohutinski/VL , 03. siječanj 2019. u 14:26
TŽV Gredelj u stečaju je od kraja 2012. godine/Dalibor Urukalović/PIXSELL

O sudbini Gredelja, koji je prije odlaska u stečaj zapošljavao 1500 radnika, a sad u toj tvornici radi njih oko 400, više će se znati sredinom ovog mjeseca.

Ruska tvrtka LocoTech koja je slovila kao najozbiljniji kandidat za kupnju Tvornice željezničkih vozila (TŽV) Gredelj u stečaju, odustala je definitvno od tog posla. Rusi su imali rok da do sredine prosinca prošle godine pošalju svoju obvezujuću ponudu za Gredelj, no ta ponuda na adresu stečajnog upravitelja TŽV-a Tomislava Đuričina nije stigla.

Tako se priča oko TŽV Gredelja koji je u stečaju od kraja 2012. godine dodatno zakomplicirala nakon što je od ulaganja u tu tvrtku odustao i zadnji potencijalni strateški partner koji se odazvao na javni poziv upućen investitorima za ulaganje ili dokapitalizaciju te tvrtke. Na taj javni poziv je pristiglo ukupno sedam ponuda od kojih je jedna odbačena. Ostali kandidati su bili pozvani da provedu dubinsko snimanje Gredelja i da nakon toga daju obvezujuće ponude.

A te ponude su na kraju poslali rusko-hrvatski konzorcij kojeg su činili Loco Tech i KF Partners te kanadska tvrtka Lincoln Transport. Ponuda konzorcija za ulaganje ili dokapitalizaciju Gredelja bila je "teška" 47 milijuna eura s mogućim odstupanjima od plus-minus 10 posto, ovisno o rezultatima dubinske analize. Kanađani su pak ponudili 45 milijuna eura, ali nisu pri tome priložili bankarsku garanciju, nego dokaz o posjedovanju kapitala. Odbor vjerovnika Gredelja u stečaju sredinom je prošle godine pak zaključio da ponuda konzorcija KF Partners – LocoTech više odgovara strategiji koja je zauzeta na početku stečaja zbog prisutnosti snažnog strateškog investitora. 

LocoTech je naime ruska inačica TŽV Gredelja, ali s puno većim kapacitetima. Ruska tvrtka ima 10 postrojenja za popravak lokomotiva te više od 90 servisnih deponija diljem Rusije. Konsolidirani prihodi LocoTecha u 2017. godini iznosili su oko 1,3 milijarde eura. No već sredinom prošle godine počele su se komplicirati stvari oko interesa rusko-hrvatskog konzorcija za Gredelj. Konzorcij je naime krajem lipnja zatražio dodatnih 90 dana za dubinsku analizu, a što mu je Odbor vjerovnika odobrio.

Po isteku tog roka, krajem rujna, zatražili su dodatnih 30 dana za slanje svoje obvezujuće ponude. I to im je odobreno. A po isteku tog drugog roka, KF Partners je izašao iz konzorcija s Rusima i odustao od ulaganja od Gredelja jer su odlučili da bi za to trebala značajna sredstva s obzirom na trenutno opremljenost tvornice. Rusi su pak zatražili dodatni rok za dostavljanje obvezujuće ponude, što im je Odbor vjerovnika Gredelja opet odobrio.

No nakon toga od LocoTecha, kako neslužbeno doznajemo, više nije bilo ni glasa. Ipak u međuvremenu se javio novi mogući investitor u Gredelj. Prema neslužbenim informacijama, radi se o Austrijskim saveznim željeznicama (ÖBB) koje su za Ruse radili tehnički dio dubinske analize Gredelja pa su dobro upoznate sa stanjem tvrtke. Osim Austrijanaca, na stolu je i dalje, kako doznajemo, samostalna ponuda KF Partnersa, ali sa znatno nižim iznosom mogućeg ulaganja i to oko 30 milijuna eura.

O sudbini Gredelja, koji je prije odlaska u stečaj zapošljavao 1500 radnika, a sad u toj tvornici radi njih oko 400, više će se znati sredinom ovog mjeseca. Ako pregovori s potencijalnim ulagačima propadnu, onda vjerojatno slijedi najgori scenarij po tu tvrtku, a to je prodaja njene imovine i likvidacija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close