Što dalje? Uprava je učinila svoje, glavnu riječ u pregovorima preuzima politika

Foto: Boris Ščitar / Pixsell Foto: Boris Ščitar / Pixsell

Pulski i riječki škver u rukama Brodosplita i Fincantierija.

Koliko će državu stajati restrukturiranje pulske grupacije Uljanik s jučer odabranim strateškim partnerom Brodosplitom i stoje li informacije kako je riječ o vrtoglavih 1,4 milijarde eura, nadležni ministar gospodarstva Darko Horvat jučer je izbjegao dati jasan odgovor. Ne želi, kaže, ulaziti u razgovore i špekulacije koliko što košta, već može govoriti samo o onome što je dosad plaćeno po protestiranim jamstvima. A to je po zadnjim informacijama 2,8 milijardi kuna. No, prema dostupnim informacijama Brodosplit i njegov partner talijanski Fincantieri jasno su naveli u svojoj ponudi da će Republika Hrvatska snositi sve obveze i troškove povezane s prethodnim upravljanjem u oba Uljanikova brodogradilišta, pulskom i riječkom, uključujući među ostalim dospjele i obveze koje proizilaze iz ugovora za brodove koji nisu izgrađeni, kao i sve troškove koji su vezani uz obveze prema zaposlenicima. Visina troškova po svemu sudeći bit će dio pregovora koji će uslijediti po zaključenju ugovora Uprave Uljanika i Brodosplita na izradi programa restrukturiranja, a u kojemu i država participira kao sufinancijer. Ključno pitanje koje se jučer otvaralo jest ima li Brodosplit financijske snage za tako velik zalogaj. I sam splitski škver friško je izašao programa restrukturiranja i to će sasvim sigurno biti pomno promatrano i od Europske komisije koja će na kraju morati dati suglasnost za postignuti program za Uljanik.

To je pitanje jučer dodatno potencirano s obzirom na to da u objavi Uprave Uljanika na Zagrebačkoj burzi nema ni spomena Fincantierija kao drugog partnera. Više sugovornika tvrdi da su odnosi između talijanskog i hrvatskog brodogradilišta precizno stavljeni na papire predane u Puli, te da nije došlo do propusta, nego je Brodosplit nositelj ponude, on vodi sav posao dubinskog snimanja i pripreme dokumentacije, kao i pregovore s državom i dioničarima oko konačnog programa restrukturiranja.

Iz informacija dostavljenih resornom ministarstvu, kako doznajemo, partneri će u 3. maju podijeliti vlasničke udjele u omjeru 70 naprama 30 posto, pri čemu će Brodosplit imati većinski, dok će u Uljaniku Brodosplit biti glavni dioničar, s opcijom da Fincantieri u dogovoru s Brodosplitom naknadno može steći do 30% dioničkog udjela po cijeni koju će dvije strane utvrditi.

Neslužbeno se doznaje i da će Brodosplit i Fincantieri u projektu Uljanik i 3. maj pratiti ruska VTB banka, a kako je već neslužbeno bilo komunicirano, potporu Brodosplitu i Fincantieriju namjerava dati i australska grupacija Scenic koja u Uljaniku još dovršava gradnju polarnog kruzera.

Iako imena ponuđača na natječaju ni jučer nisu javno obznanjena, Scenic se koliko je poznato i samostalno javio za sudjelovanje u restrukturiranju Uljanika, a grupacija je u svojoj ponudi navodno izrazila spremnost uključiti se u daljnji proces s novim gradnjama u pulskom brodogradilištu.

 

250 milijuna

kuna hitno je potrebno samo za deblokadu Uljanikovih tvrtki

U svakom slučaju, Uprava na čelu s Emilom Bulićem jučerašnjim odabirom novih strateških partnera izvršila je svoju glavnu ulogu, a sada glavnu riječ će imati politika. Koliko se duboko spašavanjem sjevernojadranskih hrvatskih škverova može posegnuti u državnu blagajnu odlučit će sada u Vladi, čiji resori moraju preuzeti daljnje pregovore s Brodosplitom i Fincantierijem. Vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak dosad je pokazao da je znalac i vrlo vješt u pregovorima. Sudeći prema jučerašnjoj objavi Uprave Uljanika, suglasnost za odabir njihove ponude konsenzusom su dali i svi sindikati koji djeluju u Uljaniku, iz kojih pak tvrde da imaju samo načelne informacije o ponudama, te ih je primarno zanimalo socijalni sporazum i zadržavanje stečenih prava, te ono na što su proteklih godinu dana bili najviše osjetljivi – da se u Puli neće razvijati nekretninski biznis, nego isključivo brodogradnja i s njom povezane djelatnosti.

Ulazak Brodosplita u Uljanik, nakon što se utvrde detalji budućeg aranžmana, bit će isti kakav je predviđen za Debeljakovog prethodnika Danka Končara, a to je dokapitalizacija koju je skupština Uljanika predvidjela u iznosu od 180 do 302 milijuna kuna, čime bi novi vlasnik stekao većinski ili apsolutni udjel. Hitno, u hodu, predstoji dogovoriti i deblokadu računa Uljanikovih tvrtki, ponajprije riječkog brodogradilišta, kojemu za manje od 20 dana curi rok za otvaranje stečaja. Ministar Horvat i Bulić proteklih su dana dali do znanja da je jedan strateški partner iskazao spremnost brzo “uletjeti” s nasušno potrebnim novcem i omogućiti prije svega isplatu plaća. Samo za odmrzavanje računa potrebno je prema stanju u ovom trenutku više od 250 milijuna kuna. Vremena za novo odugovlačenje Uljanik nema, no teško da će, bude li sve teklo bez većih zastoja, pregovori i sva potrebna procedura na Vladi i s Europskom komisijom, biti zgotovljena prije ljeta.

Komentari (3)
  • Kirin
    Kirin 10:27 10.2.2019.

    Uprava je nesumnjivo učinila svoje, ali DORH nije!

  • Tonebrod
    Tonebrod 21:57 8.2.2019.

    Bez brige znaju oni kamo ih bace.. pola te love se vrati na račune..
    Jel naša politika išta spasila? Tako sumnjam da će i od ovog biti nešto!!

  • VasIsusK
    VasIsusK 18:39 8.2.2019.

    Pa naravno da ce drzava pojesti sva g.ovna.a koja je tijekom proslih 20 God izdala kroz jamstva korumpiranim upravama brodogradilista. Zato placamo poreze. Da oni mogu bacati novce u wc.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve