ROZP: Udruge za zaštitu potrošača nisu vladine agencije za besplatno savjetovanje

Autor: Poslovni.hr/Hina , 04. siječanj 2015. u 12:47
Thinkstock

ROZP u nedjeljnom priopćenju navodi kako udruge za zaštitu potrošača nisu vladine agencije za besplatno savjetovanje te neće provoditi kampanju Ministarstva gospodarstva “koje je sebi preuzelo novce Europske unije za savjetovanje potrošača”.

Udruge za zaštitu potrošača ne podupiru kampanju informiranja i edukacije koju je pokrenulo Ministarstvo gospodarstva, koje potrošače za savjete upućuje na svoje savjetovalište i udruge, iako ta kampanja govori i o stvarima o kojima ih udruge poučavaju već deset godina, ističu u Regionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača (ROZP).

ROZP u nedjeljnom priopćenju navodi kako udruge za zaštitu potrošača nisu vladine agencije za besplatno savjetovanje te neće provoditi kampanju Ministarstva gospodarstva "koje je sebi preuzelo novce Europske unije za savjetovanje potrošača".

Potrošače poziva da prate njihove web stranice i informiraju se, da ne nasjedaju na "plaćene informacije" u medijima, jer one, kažu, ne sadrže informaciju o rješenju problema. "Glas potrošača mora se čuti i poštivati, ali preko udruga kao civilnog sektora", stoji u ROZP-ovu priopćenju.

Predsjednik ROZP-a Željko Tomašić pojašnjava Hini da Ministarstvo gospodarstva lani nije raspisalo natječaj za projekte udruga (osim svojeg savjetovališta koje radi isključivo radnim danom od 10–16 sati), s pojašnjenjem da nema novaca, iako je bio planiran.

"Sada se vidi da je Ministarstvo uzelo sredstva od Europske unije za informiranje i edukaciju potrošača, te da im je cilj natjerati udruge da provode njihovu kampanju i dijele promotivne letke", rekao je Tomašić.

Udruge za zaštitu potrošača, dodao je, oblik su slobodnog i dobrovoljnog udruživanja više fizičkih i pravnih osoba radi zaštite nekih zajedničkih vrijednosti, interesa i ciljeva, pa nema nikakvih osnova od udruga očekivati reakciju, savjet, pomoć na predstavku potrošača, ako potrošač nije član udruge.

"Telefoni udruga zvone 24 sata dnevno, danju, noću, vikendom i praznikom, jer su potrošači stekli percepciju da se uvijek mogu obratiti udrugama. Štoviše, aktivisti u udrugama doživljavaju svakodnevna maltretiranja ako se ne jave na pozive ili ako ne daju 'zadovoljavajući' savjet. Ne radi se o neiformiranosti potrošača, nego o krivoj informiranosti koja se vrši preko resornih tijela, pa tako i preko dijela medija", navodi Tomašić.

Komentirajte prvi

New Report

Close