‘Rezultati mature dokazuju da sustav treba mijenjati’: Postoji jedan veliki problem

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. srpanj 2019. u 11:51
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u četvrtak kako rezultati mature pokazuju da je bila u pravu kada je rekla da sustav treba mijenjati, dodavši kako je veliki problem razlika između ocjena koje učenici dobiju u školi i koje dobiju na maturi.

"Moja odgovornost u rezultatima mature prije svega je promijeniti sustav", rekla je ministrica novinarima ispred Banskih dvora dodavši kako (najgori ikad) rezultati pokazuju da je bila u pravu kad je rekla da sustav treba mijenjati na čemu i radi. 

Naime, prema privremenim rezultatima Državne mature povećao se postotak negativnih ocjena iz matematike i hrvatskoga. Konačni rezultati bit će objavljeni 15. srpnja.

Naglasila je kako je završena eksperimentalna godina te da se od jeseni mijenja sustav u svim školama, koji podrazumijeva promjenu kurikula te način ocjenjivanja i vrjednovanja.

Divjak velikim problemom smatra razliku između ocjena koje učenici dobiju u školi i onih koje dobiju na maturi. U školi treba raditi tkao da se ocjenjuje kriterijski, istaknula je podsjetivši da reforma odgovara na ta pitanja.

"Od iduće godine također uvodimo obvezne predmete na državnoj maturi u strukovnim školama koji će biti isti kao i za gimnazije što će pozitivno utjecati na rezultate", poručila je.

Divjak: Status službenih osoba tražim i za učitelje

"Važno je da škola bude sigurno okruženje te da se promijeni i položaj učitelja", istaknula je Divjak dodavši kako podupire davanje statusa službenih osoba za socijalne radnike.

"To tražim i za učitelje, što je dio akcijskoga plana protiv nasilja u školama koji je sada u savjetovanju", istaknula je ministrica.

Zalaže se i za povećanje plaća učiteljima jer reforma donosi ne samo promjenu kurikula nego i način rada. "Učitelji već sad zaostaju u koeficijentima", rekla je dodavši kako je to razlog da im se koeficijenti povećaju za 6 posto.

Nema temelja za povećanje kvota na Ekonomskom fakultetu

Na pitanje novinara koja je granica za sufinanciranje upisnih kvota na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, ministrica je poručila kako prije svega očekuje da sveučilišta koja se financiraju novcem poreznih obveznika budu odgovorna.

"Nema nikakvoga temelja za povećanje kvota", rekla je dodavši kako su jasno napisali Ekonomskom fakultetu da financiraju samo ono što je prošle godine bila kvota te da očekuje da Ekonomski fakultet i Sveučilište budu odgovorni.

Pozvala je roditelje i buduće studente da obrate pozornost do kojega rednog broja će Ministarstvo subvencionirati studente.

Komentari (6)
Pogledajte sve

Očekivali smo smanjenje opsega gradiva ….
– očekivali smo ukidanje fizike u sedmom razredu..
– lakšu matematiku u petom i sedmom razredu…
– skraćenje gradiva iz povijesti za 5-8 razred…
– skraćenje povijesti Hrvata….toliko činjenica,
toliko stupidnih podataka, toliko nebitnih godina,
nevažnih osoba…..pa, što to briga djecu s 12 godina !
Pa, njima je to dosadno…ne mogu zapamtiti toliko
podataka …… ne zanima ih to..to nije primjereno za njihovu dob..i td.
– očekivala sam bolju prehranu u školi, više mesa, voća , mliječnih
proizvoda, manje eurokrema, grisa s kakaom , bureka i sl…
– htjeli bismo da škola traje -4 do pet sati-…..a ne 8 s aktivnostima..
– da ne čitaju budalaštine iz lektire koje ne razumiju, a naročite
ne hrvatske pripovjetke s arhaičnim tekstovima ….

– Jeste li primjetili…..ja baš gledam…. dobar dio učitelja je prošle i ove godine
obnovio vozni park , tj.kupio nove automobile ,….?!
– slušajući gosp DIVJAK…….FIZIČARKU, vidim da je sva u svom filmu , kraj Plenkovića…
Stiče se dojam , da se dobro slažu.
– Ništa se neće dogoditi povodom KURIKULARNE REFORME. …… / mi idemo u 8.razred /.
Iste pizdarije će se ponavljati i ove godine…a mi ćemo se s trojkama i četvorkama jedva
upisati dalje…



esej najveća glupost u povijesti čovječanstva

Zašto glupost? Mislim da je to najzabavniji dio za profesore, kad čitaju koje su gluposti klincima u glavama. Da sam profa to bi mi bilo najdraže….kao klinka naravno da to nisam voljela pisati 🙂
[/quote]
Da, bas je korisno u zivotu imati sposobnost napisati 400 rijeci u pjesnici od 100 rijeci. Sposobnost da pricas/pises puno bez da ista konkretno kazes je sposobnost potrebna političarima, a ne ljudima koji planiraju na fakultete da bi dobili potrebna znanja, vještine i diplome tako da mogu nesto privrediti sa svojim zivotom.
Nije im bilo dosta da na nizoj razini posle godine je 10% ljudi predao prazne eseje jer jednostavno ne znaju kako napisati toliko teksta o pjesmicama. Ove godine su htjeli testirati koliki ce postotak njih odustati na visok razino zbog pjesništva.
I pisanje eseja od 400 rijeci o knjizi od 300+ stranica nije ni slicno pisanju eseja od 400 rijeci od nekoj glupavoj pjesmici.

Vidim da HNS reforma školstva ide po planu.

Proizvodimo sve g.luplje mlade Hrvate.


esej najveća glupost u povijesti čovječanstva

Zašto glupost? Mislim da je to najzabavniji dio za profesore, kad čitaju koje su gluposti klincima u glavama. Da sam profa to bi mi bilo najdraže….kao klinka naravno da to nisam voljela pisati 🙂

New Report

Close