GALERIJA: Uz novi Zubakov Crobus veže se nekoliko impresivnih brojki

Photo: Davor Visnjic/PIXSELL Photo: Davor Visnjic/PIXSELL

Tvrtka Crobus otvorila je u utorak kod Zagreba svoju novu tvornicu autobusa. Crobus je s razvojem autobusa započeo 2006. Prvi kupac bio je NP Plitvička jezera.

Tvrtka Crobus, iz sastava grupe Auto Zubak, otvorila je u utorak u Sesvetskom Kraljevcu kod Zagreba svoju novu tvornicu autobusa.

Tom prigodom potpisan je i ugovor s iračkim partnerom, kompanijom Đebel-Co, Ministarstvima industrije te razvoja i prometa, višogodišnji ugovor o isporuci 2000 autobusa vrijednih ukupno 2,1 milijardi kuna. Tvrtka AZ Crobus će te autobuse u Irak isporučiti u razdoblju od pet godina.

 


 Photo: Davor Visnjic/PIXSELL

Crobus je s razvojem autobusa započeo 2006. godine, a prvi primjerak modela Zora prezentiran je 2011.  Prvi kupac autobusa je bio Nacionalni park Plitvička jezera. Pojedinačna cijena autobusa Zora je 160 tisuća eura, bez PDV-a. No, s količinskim rabatom za 10-ak autobusa se može postići cijena od 140 tisuća eura.

 

Crobus Zora je luksuzni turistički autobus dužine 12,35 metara i širine 2,55 metra. Visina mu je 3,54 metra, a na mjestu gdje na krovu ima klimu visina se penje na 3,61 metar. Međuosovinski razmak između prvih i stražnjih kotača je 6,15 metara. 

 

Crobus se radi na osovini podvozja, šasije, poznatog švedskog proizvođača kamiona i autobusa Scania. Upravljačka konzola vozača je tako opremljena s najsuvremenijom skandinavskom tehnologijom. Autobus pokreće četverotaktni dizelski motor Scania DC9 24 360 Euro5 snage 9290 kubika i snage 360 konjskih snaga s osam brzina. Iako motor omogućuje maksimalnu brzinu od 120 km/h, ima ugrađen ograničivač na 100 km/h, u skladu s EU normama. Rezervoar od 400 litara omogućuje veliku autonomiju, i do 2000 kilometara (moderni autobusi troše 20-30 litara dizela na 100 kilometara).

 

Kabina je luksuzno uređena s 51 putničkim sjedalom, uz ono za vozača i suvozača/vodiča. Visina kabine kreće se između 1,94 metra u prednjem dijelu, do 1,8 metara u stražnjem. Kako se svaki autobus radi po narudžbi, ne postoji tipsko uređenje interijera već je ono po zahtjevu svakog kupca ponaosob. Putnicima je na raspolaganju i prtljažni prostor veličine šest kubnih metara.

 

Na podvozja Scanije koja dolaze iz Švedske, inženjeri i tehničara Crobusa u Sesvetskom Kraljevcu kod Zagreba postavljaju autobusnu konstrukciju. Vrijeme za "izgradnju" autobusa je relativno jer se svaki pojedinačni autobus, kao što je to slučaj s brodovima i avionima, gradi specifično. Trenutno je na ovim radovima uposleno 100-injak radnika i 350 kooperanta. Očekuje se da bi na vrhuncu proizvodnog procesa Crobus trebao ukupno upošljavati gotovo 700 ljudi. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!