Rekordan profit BMW-a nadmašio očekivanja analitičara

Autor: Ksenija Končevski , 04. svibanj 2006. u 06:30

Kompanija je u prvom tromjesečju uvećala prodaju za 18 posto i ostvarila profit od 948 milijuna eura

Vodeći svjetski proizvođač luksuznih automobila, njemački BMW, poslovanje za prvi ovogodišnji kvartal zaključio je rekordnim iznosom profita, nadmašivši prognoze analitičara. Kako su poručili iz Uprave, odlični rezultati ostvareni su prvenstveno zahvaljujući rastućoj prodaji novog modela sedana serije 3 te prihodima od prodaje udjela britanskog proizvođača motora za avione Rolls-Royce.

Daljnji rast
Kako je potvrdio predsjednik Uprave Helmut Panke, uz 12-postotno uvećanje prihoda na 11,6 milijardi eura, profit kompanije za to je razdoblje skočio na 948 milijuna eura, a lani je iznosio 525 milijuna eura. Analitičari su ipak prognozirali da će profit poznatoga njemačkog automobilskog proizvođača za to razdoblje ipak biti niži i iznositi 888 milijuna eura, uz ostvarenje 11,57 milijardi eura prihoda. BMW je u prvom tromjesečju ostvario 18-postotno uvećanje prodaje automobila istoimenog brenda na 283.297 vozila, pri čemu je prodaja grupe, uključujući modele Rolls-Royce Phantom i Mini, u tom razdoblju uvećana na ukupno 332.923 atomobila. Unatoč neuspješnom pokušaju uvećanja profita za prošlu godinu predsjednik Uprave Panke, prilikom objave kvartalnih rezultata, ponovio je prijašnje procjene o daljnjem rastu prodaje modela automobila sedana serije 3 i novog modela Z4 roadster koje je kompanija na tržište izbacila krajem lipnja prošle godine. Vodstvo je ponovilo i svoje prijašnje prognoze u skladu s kojima će profit prije oporezivanja za ovu godinu dosegnuti rekordnih četiri milijarde eura. Uprava, međutim, ističe da će negativan utjecaj snažnog eura i rastući troškovi sirovina nastaviti negativan utjecaj na rezultate tvrtke i u ovoj godini iako u manjoj mjeri nego u prošloj. Profit njemačkog proizvođača luksuznih automobila u prošloj godini nije opravdao očekivanja zbog milijardu eura dodatnih troškova koji su proizlazili iz skupljih troškova sirovina i hedginga zbog rasta vrijednosti eura. Kako smo već pisali, BMW je u prošloj godini po prodaji luksuznih automobila uspio premašiti rivalski Mercedes-Benz, u vlasništvu njemačkog DaimlerChryslera, a svoje je vodstvo nad konkurentskim njemačkim proizvođačem dodatno proširio tijekom prvoga ovogodišnjeg tromjesečja ostvarivši 14-postotni rast prodaje. Uprava DaimlerChryslerova Mercedesa krajem prošloga je mjeseca izvijestila o smanjenju gubitka na 678 milijuna spram 954 milijuna eura koliko je gubitak iznosio u istom lanjskom razdoblju. Dionice BMW-a u ovoj su godini na vrijednosti dodale 17 posto, a udjeli DaimlerChryslera u istom su razdoblju potonuli 0,1 posto.

Domaća proizvodnja
BMW-ov profit prije oporezivanja tijekom prvog tromjesečja popeo se 58 posto, na 1,3 milijarde eura, pri čemu je u tvrtkinoj automobilskoj diviziji narastao 7,2 posto, na 761 milijuna eura, a od pružanja financijskih usluga kompanija je za isto razdoblje profit uvećala na 173 milijuna eura. Divizija za proizvodnju motocikala, međutim, bilježila je slabije rezulate, uz 6,5-postotno potonuće profita prije oporezivanja na 29 milijuna eura zbog, kako se pravdaju iz Uprave, hladnijeg vremena koje je rezultiralo slabijom prodajom. Njemački je BMW u istom vremenu ostvario 375 milijuna eura prihoda od smanjenja vlasničkog udjela u Rolls-Royceu na 2,77 posto spram 9,02 posto, a prodaja se odvijala putem dviju transakcija, u veljači i ožujku. BMW dvije trećine svojih automobila proizvodi u Njemačkoj, drugoj po redu europskoj državi s najskupljim troškovima radne snage nakon Danske, a na njemačkom tržištu prodaje četvrtinu vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close