Regulatorno tijelo osniva se u prvom tromjesečju 2006.

Autor: Suzana Varošanec , 13. prosinac 2005. u 06:00

Kao najvjerojatnijeg predstavnika privatnog sektora FIAS vidi Vijeće za nacionalnu konkurentnost pri HUP-u koje će biti savjetodavno tijelo za filtraciju propisa

Kako Hrvatska nema regulatorno tijelo kojim u zemljama EU-a mjere učinak zakona na poslovno okruženje, a u odnosu na tranzicijske zemlje kasni s regulatornom reformom kako bi iz nacionalnog zakonodavstva počela uklanjati prepreke poslovanju, hrvatska Vlada može ubrzati regulatornu reformu koju je odlučila provesti u suradnji s FIAS-om.

Obuka djelatnika
Hoće li to Vlada i učiniti, to još ne može potvrditi konzultant FIAS-a, agencije Svjetske banke Boris Divjak, koji je zadužen za projekte kojima se uklanjaju administrativne barijere biznisu u zemljama regije, no procjenjuje da će Vlada u prvom tromjesčju 2006. imenovati regulatorno tijelo preko čijih će ruku proći svi zakoni kako bi dobila konačnu potvrdu da ne sadrže negativne učinke na poslovno okruženje. Filtracija zakona od administrativnih prepreka nametnut će, kako kaže, državnim djelatnicima obuku jer će se u svakom resoru trebati osposobiti za izradu cost benefit analize zakona (dobre i loše strane), a očekuje se na nacionalnoj razini savjetodavna pomoć privatnog sektora. Te ocjene Divjak temelji na tome što je u posljednje vrijeme uznapredovala suradnja Vlade i Svjetske banke na izgradnji institucionalnog okvira za regulatornu reformu, a ovih dana Vlada i FIAS razmijenit će nacrte koncepta i alate provedbe za inistitucionalni okvir koji je potreban za sistemsku reformu zakonodavstva. Vlada je zatražila pomoć od Svjetske banke kako bi brže mijenjala percepciju ulagača prema poslovnoj klimi te jačala suradnju javnog i privatnog sektora. Osim toga, u FIAS-u prepoznaju izraz dobre volje za pokretanje regulatorne reforme i u tome što su za uspostavu regulatornog tijela u 2006. predviđena i proračunska sredstva. Svrha je tom reformom unaprijediti kvalitetu regulative koja utječe na procedure za pokretanje poslovanja, a Banski dvori odlučit će gdje će biti locirano regulatorno tijelo. Sigurno je da neće biti ni pri jednom ministarstvu, a opcije su neki od Središnjih državnih ureda, Ured premijera ili potpredsjednika Vlade za gospodarstvo. Budući da to regulatorno tijelo mora ocjenjivati propise u dijalogu s privatnim sektorom, kao najvjerojatnijeg predstavnika privatnog sektora FIAS vidi u Vijeću za nacionalnu konkurentnost pri HUP-u koje će biti savjetodavno tijelo za filtraciju propisa.

Dva područja
Navodno će pilot-projekt u prvoj fazi obuhvatiti dva područja koja izabere Vlada poput, primjerice, izdavanja građevinskih dozvola i daljnjeg pojednostavljenja otvaranja poduzeća.
“O Vladi ovisi izbor područja gdje će regulatorno tijelo pokušati smanjiti regulatorno opterećenje, a logično je da to bude izdavanje dozvole jer golem broj propisa stvara velike probleme biznisu”, kaže Divjak koji dodaje da MVPEI ima velika očekivanja od uspostave regulatornog tijela jer zbog posla usklađivanja domaćeg zakonodavstva s aquiesom vidi u procjeni efekata zakona na poslovno okruženje korist za pregovarački tim koji može tražiti modifikacije zakona u procesu pregovora.

Iskustva Mađarske i SiCG

“Mađarskoj je trebalo godinu dana da izbaci oko 70 posto regulative koja određuje poslovno okruženje što je donijelo golemu korist biznisu, a smanjilo troške proračuna”, tvrdi FIAS-ov konzultant Boris Divjak, a SiCG je već osnovao Savjet za regulatornu upravu pri ministru gospodarstva te je donio zakon koji obvezuje sva ministarstva da za sve nacrte zakona, prije nego ih upute vladi, naprave procjenu regulatornog učinka koji mora provjeriti i Savjet.

Komentirajte prvi

New Report

Close