Realni pad prometa u maloprodaji 2,1 posto

Autor: Poslovni.hr/Hina , 15. svibanj 2013. u 11:27
Ilustracija

Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u ožujku u odnosu na veljaču realno porastao za 0,2 posto, dok je u odnosu na ožujak 2012. godine realno smanjen za 2,1 posto.

Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u ožujku u odnosu na veljaču realno porastao za 0,2 posto, dok je u odnosu na ožujak 2012. godine realno smanjen za 2,1 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Realni pad prometa od trgovine na malo, što su ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, bez obzira na svoju pretežnu djelatnosti, tako se na godišnjoj razini u ožujku ove godine bilježi 13. mjesec zaredom, s obzirom da se u ranijim statističkim izvješćima DZS-a realni pad iskazuje neprekidno od ožujka 2012. godine.

Statistički podaci prema izvornim, neprilagođenim indeksima pokazuju da je promet od trgovine na malo u ožujku ove u odnosu na ožujak prošle godine zabilježio nominalni rast za 1,4 posto, dok se u prva tri mjeseca ove u odnosu na isto lanjsko razdoblje bilježi pad za 0,7 posto.

Podaci po trgovačkim strukama pokazuju da je promet u ožujku ove godine u odnosu na ožujak prošle godine, nominalno pao u pet trgovačkih struka, ali ne i u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežito živežnim namirnicama, koje u ukupnoj maloprodaji imaju najveći, 40-postotni udio. U toj se trgovačkoj struci, naime, u ožujku bilježi 10,2 postotni nominalni rast prometa u odnosu na ožujak prošle godine.

Za 11 posto nominalno je na godišnjoj razini porastao i promet u specijaliziranim prodavaonicama živežnim namirnicama, a nominalni rast bilježi se i u maloprodaji motornih vozila, dijelova i pribora za motorna vozila, za 7,2 posto, u ostalim nespecijaliziranim prodavaonicama za 0,3 posto, kao i u ljekarnama, medicinskim i ortopedskim proizvodima, kozmetici i toaletnim proizvodima, za 1,9 posto.

Istovremeno je pao promet u prodaji motornih goriva i maziva (udio u maloprodaji 18,7 posto) za 3,4 posto, tekstilu, odjevnim i kožnim predmetima za 0,7 posto, prodaji audio i videoopreme, željezne robe, boja i stakla za 11,2 posto itd.

Komentirajte prvi

New Report

Close