Rast cijena goriva uslugu dostave povisio i do 30%

Autor: Biserka Ranogajec , 28. ožujak 2008. u 06:30

Online istraživanje tvrtke Proago pokazuje da 81 posto dostavnih vozila u Hrvatskoj pokreće dizel

Hrvatski cestovni prijevoznici nadaju se za koji dan sastanku s ministrom mora, prometa i infrastrukture Božidarom Kalmetom u povodu najnovijeg apela koji su uputili zbog neprestanog poskupljenja goriva, izjavio je Marijan Banelli, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika pri HGK. U posljednje tri godine utjecaj troškova goriva na jediničnu cijenu usluga prijevoza od 12% narastao je u međunarodnom prijevozu na oko 30%, dodaje Banelli te tvrdi kako se prosječna cijena kilometra od 1 euro nije mijenjala posljednjih pet godina. A u cijenu se uračunavaju troškovi cestarina, plaće i dnevnice vozača, porezi i ostalo. Koordinacija prijevozničkih udruga i komora Hrvatske zatražila je ponovno olakšice na namete koje regulira Vlada. Marijan Banelli izdvaja u prvom redu dva zahtjeva. To su zahtjev za ustanovljavanje mjesečnog količinskog rabata na autocestama i tunelima za prijevozničke tvrtke i obrte, na kartice s naknadnim plaćanjem, za izračun prijeđenih kilometara u jednom mjesecu za sva vozila tvrtke. Dugo se traže izmjene Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, tj. pravilnika koji uređuje posebnu naknadu za okoliš na vozila na motorni pogon. Predlaže se da se ne plaća posebna naknada za vozila do pet godina starosti, a da se za sva vozila starija od pet godina posebna naknada za okoliš za svaku godinu starosti povećavati 20%. Ovaj je prijedlog, kažu, u skladu s mjerama EU-a o zaštiti okoliša. Novac prikupljen naplatom navedene naknade treba biti strogo namjenski za zaštitu prometnog okoliša. Osim toga, Banelli dodaje kako u Sloveniji država iz tog fonda sufinancira do 25 posto u nabavi novih vozila autoprijevoznicima. Prijevoznici u teretnom prijevozu cjenovno su prepušteni tržišnim odnosima i nisu u mogućnosti organizirano podizati cijene, jer bi se to od strane Agencije za zaštitu tržišta okarakteriziralo kao monopolistički nastup.

U priopćenju koordinacije nadalje stoji kako su “svjesni da na rast cijena naftnih derivata Vlada nema direktan utjecaj, ali traže prema Protokolu o Akcijskom planu za dizanje konkurentnosti hrvatskih cestovnih prijevoznika, koji je u ožujku 2007. godine potpisao ministar Božidar Kalmeta, iznalaženje mogućnosti za postizanje dobivanja poslovnih olakšica na namete koje ona regulira”. Iako se apel uputili prijevoznici, njihovi problemi direktno se odražavaju i na ukupno gospodarstvo kojem također rastu troškovi prijevoza. Većina hrvatskih tvrtki ima dostavna vozila, a nešto manje i vlastite kamione, pokazalo je obavljeno online istraživanje Poslovnog savjetnika s urednicom Sandrom Mihelčić i konzultantske tvrtke Proago s direktorom Sašom Karlovčanom. Oni su istraživanje proveli od 4. do 15. ožujka 2008. na uzorku od 293 ispitanika. Hrvatske tvrtke imaju dostavno vozilo, odgovorilo je 59% ispitanika, dok se 37% njih izjasnilo da njihova tvrtka ne posjeduje takvo vozilo. Ima ih i 4% koji ne znaju posjeduje li njihova tvrtka dostavno vozilo. Kamioni nisu zastupljeni u tvrtkama koliko dostavna vozila jer je 71% reklo kako ih ne posjeduju. Na pitanje koja vrsta goriva pokreće motor dostavnog vozila, 81% ispitanih odlučilo se za dizel. Kod tvrtki koje koriste kamion najzastupljenija je marka, kao i kod dostavnih vozila, Iveco (19%), slijede Mercedes (11%) i MAN sa (9%). S druge strane, od dostavnih vozila najviše njih odlučilo se za Iveco Daily (24%), slijede VW Caddy (20%), a na trećem mjestu je VW Transporter.

Komentirajte prvi

New Report

Close