Radovi na pruzi Dugo Selo-Novska mogli bi započeti 2017.

Ilustracija; Photo: Davor Puklavec/PIXSELL Ilustracija; Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Cilj projekta je priprema projekata i ostale projektne dokumentacije potrebne za modernizaciju i rekonstrukciju postojećeg kolosijeka, te izgradnju drugog kolosijeka odnosno nove dvokolosiječne pruge na pojedinim dionicama željezničke pruge Dugo Selo - Novska.

 Radovi na obnovi postojećeg i gradnji drugog kolosjeka na pruzi Dugo Selo-Novska, čija se vrijednost procjenjuje na 572,5 milijuna eura, mogli bi započeti 2017. godine, a završeni do 2021. godine, istaknuto je danas u Novskoj na predstavljanju pripreme projekata pripremu projekata i dokumentacije potrebne za unapređenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo-Novska, faza 2 i 3.

Cilj tog projekta je priprema projekata i ostale projektne dokumentacije potrebne za modernizaciju i rekonstrukciju postojećeg kolosijeka, te izgradnju drugog kolosijeka odnosno nove dvokolosiječne pruge na pojedinim dionicama željezničke pruge Dugo Selo - Novska.

Vrijednost izrade projekta je 10,2 milijuna eura, od čega 85 posto financira Europska unija, a 15 posto hrvatska Vlada, istaknuto je na predstavljanju kojemu su, uz predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Darka Peričića, bili nazočni i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić i zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić, kao i predstavnici lokalne samouprave.

Projekt vezan uz prugu Dugo Selo - Novska jedan je od projekata koji se na koridoru X. sufinancira sredstvima EU.

Za sada je, kako je istaknuto, završena dionica Tovarnik - Vinkovci, a pri kraju je modernizacija dionice Okučani-Novska. U te dvije dionice uloženo je 95 milijuna eura, većinom europskih sredstava, a omogućeno je da se na tim dionicama brzina poveća na 160 kilometara te su stvorene pretpostavke za veću propusnost i sigurnost prometa.

Treći završeni projekt je uređenje signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, vrijedan 11,4 milijuna eura.

Kao projekt za čije je projektiranje otvoren natječaj i sufinancirat će se također sredstvima EU istaknut je projekt dionice Okučani-Vinkovci. Vrijednost radova na toj dionici procijenjena je na 355 milijuna eura, a procjenjuje se da bi radovi na njoj mogli početi 2018. i završiti 2023.

"Na taj način dionica od državne granice sa Srbijom do Dugog Sela bit će obnovljena sredstvima fondova EU. Ostatak dionice od Dugog Sela do državne granice sa Slovenijom Hrvatska će modernizirati vlastitim novcem", kazao je Peričić.

Najavio je završetak modernizacije dionice Dugo Selo-Borongaj, projekt vrijedan 240 milijuna kuna, za lipanj ove godine, kao i da na jesen započinje modernizacija dionice zagrebački Glavni kolodvor- Savski Marof, vrijedne 380 milijuna kuna, čiji završetak se očekuje iduće godine.

Potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić naglasio je da se u modernizaciju HŽ-a ulazi zbog konkurentnosti. "Da bismo se uključili u suvremene europske željezničke koridore moramo podići kvalitetu naših pruga, a posebno me raduje vidljivost ovakvih projekata, jer to žele i u EU koja ih financira".

Komentari (1)
  • tomislav10
    tomislav10 19:16 21.4.2019.

    Kao što danas 21.04.2019.g vidimo ništa ni ove godine od početka obnove pruge D. Selo - Novska. Važnije su im neke sporedne pruge a neka Moslavci i Slavonci do Zagreba putuju satima.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve