Prva Hrvatica u Upravi moćnoga H &M-a

Autor: Lucija Špiljak , 06. ožujak 2019. u 22:00
'S poslom u H&M-u počinjem u lipnju, no to neće utjecati na posao na fakultetu', kaže Kragić Jensfelt

Ima jedinstvenu stručnost u računalnoj znanosti i AI-ja i njenom korištenju u robotizaciji, logistici, modi i trgovini, kaže šef H&M-a.

Jedan od najvećih svjetskih lanaca trgovina s odjećom, švedski H&M koji u svijetu broji gotovo 5000 trgovina, predložio je 47-godišnju Danicu Kragić Jensfelt, hrvatsku znanstvenicu s adresom u Švedskoj, za članicu Uprave. Premda je danas jedna od priznatijih znanstvenica, njezina je strast oduvijek bila moda. 

Radila i kao model
Naime, jedno vrijeme radila je kao model, a u slobodno vrijeme bavi se šivanjem i dizajniranjem odjeće stoga će ova pozicija biti jedna potpuno nova dimenzija kojom će moći spojiti dvije ljubavi – i modu i znanost. Kragić Jensfelt diplomirala je strojarstvo 1995. godine na Tehničkom fakultetu u Rijeci, a 2001. doktorirala robotiku na Kraljevskom tehnološkom institutu KTH u Stockholmu, gdje danas predaje kompjuterske znanosti. Hrvatska znanstvenica na tom Institutu provodi i istraživanja u području računalnog vida i robotike.

Članica je Kraljevske švedske akademije znanosti i Kraljevske švedske akademije tehničkih znanosti (IVA), a 2012. godine nagrađena je i počasnim doktoratom na Tehnološkom sveučilištu Lappeenranta u Finskoj. S obzirom na njezino bogato iskustvo, stručnost i kompetencije, bila je, čini se, savršen izbor za ulazak u Upravu švedskoga modnog velikana, pogotovo zbog tranzicije koja se trenutačno odvija u modnoj maloprodaji kao rezultat povećane digitalizacije. 

"Danica ima jedinstvenu stručnost u području računalne znanosti i umjetne inteligencije te njenom korištenju u robotizaciji, logistici i recikliranju, kao i u modi i trgovini", rekao je Stefan Persson, predsjedatelj nominacijskog odbora H&M grupe i Upravnog odbora direktora kompanije.  Danica je trenutačno članica odbora FAM-a, obiteljske zaklade Wallenberg, SAAB-a i Instituta za buduće studije. Isprva je, kaže, bila iznenađena ovim prijedlogom o kojem je jučer izvijestila kompanija, no kada se sve slegnulo, osjećala se sretno i ponosno.

"Mislim da je njihov motiv bio moj istraživački rad na području robotike i umjetne inteligencije. S obzirom na to da već sjedim u upravnom odboru SAAB-a, imam iskustva i znam što me čeka. Ovo je drugačiji sektor, ali moj će fokus biti na potencijalu i primjeni umjetne inteligencije i robotike za optimizaciju i automatizaciju procesa i produkata", objašnjava nam Danica. 

S poslom u H&M-u počinje u lipnju ove godine, no smatra da to neće puno utjecati na njezin posao na fakultetu jer, kako kaže, već surađuje s različitim kompanijama stoga suradnju s H&M-om vidi kao tek dio posla. Kako je izvijestila kompanija, njezin udio iznosi 2500 dionica, dok joj udio u holdingu povezanih osoba u H&M-u iznosi 120 dionica. Nadalje, tržište je danas zahtjevno, konkurencija jaka, pred Hrvatskom su veliki izazovi. Danica ističe da je stoga jako bitno raditi na obrazovanju.

'Hrvatska ne smije stagnirati'
"Umjetna inteligencija i robotika su područja koja imaju veliki potencijal, ali je nekada teško shvatiti kako ih primijeniti na učinkoviti način. Bitno je imati odbore koji uključuju ljude s različitim obrazovanjem, međunarodnim iskustvom, mora se razmišljati o integraciji generacija, kultura, spola. Izazovi su veliki i internacionalna konkurencija je surova – Hrvatska, kao ni Švedska, ne smije dozvoliti da stagniramo na područjima koja se razvijaju svjetlosnom brzinom", zaključila je Danica Kragić Jensfelt u razgovoru za Poslovni dnevnik. 

Govoreći lani u jednom intervjuu za Večernji list o svojem znanstvenom radu i utjecaju tehnologije, istaknula je i kako se danas vrlo je lako asimilirati s gadgetima, npr. pametnih telefonima, tj. tehnologijom, a zaboraviti kako je nekada bez nje bilo.

"Za nekih 30-40 godina mi ćemo se asimilirati i s drugim tehničkim rješenjima. To bi mogla biti tehnička integracija, poput čipa u mozgu koji je zapravo telefon. Očito je da tehnologija postaje bolja ljudima koji imaju velike npr. zdravstvene probleme omogućava normalniji život. Ne kažem da ćemo biti kiborzi, pola ljudi pola roboti, ali razvijat ćemo se paralelno s tehnikom H&M se, inače, prvi put s izazovima suočio 2016. kad im je pala prodaja i kada su počeli gomilati tone zaliha neprodane robe. Sporo se razvijala i internetska prodaja tvrtke. Tijekom 2017. i 2018. godine cijena dionica se urušavala i nastavio se pad u prodaji, a upravo će Kragić Jensfelt pridonijeti svojim tehnološkim znanjem kako bi uspješno pratili prodajne trendove.

Komentirajte prvi

New Report

Close