Promet u trgovini u rujnu 1,4 posto veći

Autor: Ana Blašković , 02. studeni 2014. u 22:00
Skok je posljedica prodaje automobila u rujnu, ali i niske baze/ Željko Lukunić/PIXSELL

Analitičari očekivali pad.

Promet u trgovini na malo u rujnu je premašio očekivanja realno porastavši 1,4 posto na godišnjoj razini.

Prva procjena Državnog zavoda za statistiku govori da je promet od trgovine na malo nominalno veći 0,6 posto u odnosu na rujan prošle godine, što je znatno povećanje u odnosnu na kolovoz, kad je potrošnja porasla blagih 0,3 posto. Četiri makroekonomista u anketi Hine u prosjeku su očekivala pad potrošnje za 0,1 posto u rujnu na godišnjoj razini. "Snažniji rast potrošnje na godišnjoj razini djelomično je posljedica niske baze uzme li se u obzir da je u rujnu prošle godine promet u trgovini na malo zabilježio realan godišnji pad od 0,5 posto, dok je u rujnu 2012. pad iznosio 4,5 posto. Osim toga, rastu trgovine na malo vjerojatno je pridonio i rujanski rast prodaje novih automobila", komentirali su analitičari Raiffeisen banke.

Prema desezoniranim podacima, u rujnu je u odnosu na kolovoz promet u trgovini na malo nominalno porastao za 0,2 posto, dok je istodobno realno pao za 0,3 posto. Realan mjesečni pad posljedica je završetka glavne turističke sezone jer je broj dolazaka gotovo 60 posto, a broj noćenja niži za 65 posto u odnosu na kolovoz, ističu u RBA. S krajem sezone potrošnja će ovisiti o domaćoj potražnji čiji se značajniji oporavak ne očekuje. "Na razini godine očekujemo vrlo blagu godišnju stopu rasta u trgovini na malo od 0,2% zbog visoke razine potrošačkog pesimizma i slabih izgleda za pozitivne pomake na tržištu rada", zaključuju u RBA. 

Komentirajte prvi

New Report

Close