‘Proizvodi različite kvalitete – simbol podijeljene EU’

Autor: Večernji list , 28. rujan 2017. u 16:30
Rijetki top brendovi šalju nam proizvode iste kvalitete, a Milka je jedan od njih/Damir Špehar/PIXSELL

U Bruxellesu okrugli stol o hrvatskom istraživanju i borbi protiv loše prakse.

Kada govorimo o prodaji proizvoda jednakog žiga i pakiranja, a različite kvalitete, to nije samo neetično ponašanje multinacionalnih tvrtki, nego se smatra i nepoštenom trgovačkom praksom koja vara građane u pojedinim zemljama EU.

Ne smije se to tolerirati. Poruka je to s okruglog stola o različitoj kvaliteti naizgled istih proizvoda u starim i novim članicama EU u Europskom parlamentu.

Time je završilo i istraživanje naše europarlamentarke Biljane Borzan, koje je pokazalo da je polovica proizvoda u Hrvatskoj i niže kvalitete i skuplja nego na zapadu.  "Vruća je to, aktualna tema koja postaje simbol podijeljene Europe i to građane uznemirava", poručila je zastupnica Olga Sehnalova, koja je slično istraživanje provela u Češkoj. Studije u osam država pokazale su razlike u kvaliteti proizvoda. Cilj je vratiti povjerenje potrošača u jedinstveno tržište, jedan od temelja EU.

"Europska je komisija donijela mjere kako bi riješila te probleme, to su dijalog s industrijom te koraci kojima bi se istraživalo i gonilo prekršitelje. Uložit ćemo barem milijun eura u izgradnju usklađene metodologije testiranja i napraviti testiranja diljem EU", navela je Vera Jourova, povjerenica EK za zaštitu potrošača. Smjernice EK o problemu kvalitete B. Borzan je ocijenila nedovoljno ambicioznima. "I dalje se forsiraju razlike samo u hrani, a dokazala sam da postoje i u neprehrambenim proizvodima – deterdžentima" navela je i dodala da je već pokrenut postupak protiv "nekih koji krše postojeće zakone RH". 

Komentirajte prvi

New Report

Close