Profit Deutsche Posta lani potonuo 27,5 posto

Autor: Ksenija Končevski , 07. ožujak 2008. u 06:30

Glavni krivac loših rezultata je DHL Express, kojeg bi mogao kupiti FedEx

Najveća europska pošta Deutsche Post (DP) poslovnu je godinu 2007. završila padom profita od 27,5 posto. Za četvrti lanjski kvartal DP je profit umanjila za čak 61 posto što uprava pravda teškoćama u američkom poslovanju DHL Express koji u SAD-u konkurira rivalima specijaliziranima za ekspresnu dostavu pošte, primjerice UPS-u i FedExu i US Postal Service. Prošlogodišnji profit je spram 1,9 milijarde u 2006. Deutsche Post umanjio na 1,3 milijarde eura. Prihodi su istovremeno rasli 4,9 posto na 63,5 milijardi nakon 60,5 milijardi eura godinu prije. Uprava za ovu godinu prognozira 3,2 milijarde eura profita prije oporezivanja koji bi u 2009. trebao narasti na 3,8 milijardi eura. Deutche Post je prošloga mjeseca pogodila kriza u upravi jer je bivši predsjednik uprave našavši se u središtu skandala zbog navodne utaje poreza Klaus Zumwinkel nakon 18 godina bio prisiljen odstupiti iz čelne fotelje tvrtke. Zumwinkela je na kormilu tvrtke naslijedio donedavni šef logistike Frank Appel koji će se morati koncentrirati na oživljavanje neprofitabilnog poslovanja DHL-a u SAD-u te odlučiti o prodaji Postbank čiji je vlasnik udjela 50 posto plus jedne dionice.Najveća njemačka komercijalna banci prema broju klijenata Postbank ima tržišnu vrijednost 10,2 milijardi eura a zadnji kvartal 2007. zaključila je padom profita od 39 posto na 169 milijuna eura. Bivši predsjednik uprave Zumwinkel još je lani naznačio da će Deutsche Post o prodaji udjela u Postbank odluku donijeti ove godine. Nadalje, DHL Express glavni je razlog podbačaja rezultata Deutsche Post za posljedni lanjski kvartal. Profit DP-a u četvrtom tromjesječju 2007. potonuo je na 255 milijuna nakon 649 milijuna eura ostvarenih za isto razdoblje godinu prije.

Tromjesečne prihode istovremeno je povećao 3,9 posto na 17 milijardi eura. Zbog problema u DHL-u vodstvo Deutsche Post je bilo prisiljeno otpisati vrijednost imovine američkog poslovanja za 600 milijuna eura. Deutsche Post je neprofitabilnu diviziju DHL kupio prije šest godina, a prema projekcijama uprave profit jedinica za ekspresnu dostavu pošte će prvi put ostvariti tek nakon 2009. godine. Prisutnost u SAD-u Deutsche Post je dodatno proširio 2003. po preuzimanju Airborne Expressa. DHL je, inače, četvrta najveća tvrtka za ekspresnu dostavu pošte u Sjedinjenim Državama, sa 6,6 posto udjela na tržištu, objavila je tvrtka za istraživanje tržišta SJ Consulting Group. UPS je tržišni lider sa 52 posto udjela, potom slijedi FedEx sa 29 posto, a treći je državni US Postal Service sa 12 posto udjela. Najveći svjetski dostavljač paketa UPS dostavu u tromjesečnom razdoblju do prosinca povećao je 1,4 posto što je najmanji kvartalni rast od 2004., a razlog tome je usporavanje +gospodarskog rasta u SAD-u. Glavni financijski direktor Deutche Post John Allan krajem siječnja je naznačio mogućnoat izdvajanje američke divizije ili čak potpuni izlazak s američkog tržišta ekspresne dostave pošte pa se nagađa, kako je u siječnju objavio poslovni list Financial Times Deutschland, da bi DHL mogao biti prodan rivalskom FedExu.

Godišnji rast hrvatskog DHL-a 15 posto

Hrvatski DHL godišnje raste oko 15 posto, a na tržištu Europe i Hrvatske razvija uslugu koja omogućava prijevoz pošiljaka većih težina, ali po DHL-ovim standardima. To znači da će pošiljke dostaviti dan-dva kasnije od uobičajenih rokova za njihove ekspresne pošiljke, ali uz 30 do 40 posto nižu cijenu. Upravo tom uslugom planiraju zauzeti veći udio na tržištu pošiljaka većih težina. Namjera DHL-a je da u Hrvatskoj otvori nove urede, da budu prisutniji u zračnom prometu i da avion kojim se sada koriste zamijene većim. Planiraju povećati broj zaposlenih ako im i posao bude rastao. U korist njihovih planova ide i činjenica da tržište dostave dokumenata godišnje raste po stopi od 10 posto, a raste i tržište ekspresnih dostava.
(S. Vejnović)




Komentirajte prvi

New Report

Close