Profit British Airwaysa veći 20, a Air France-KLM-a za 29 posto

Autor: Ksenija Končevski , 22. svibanj 2006. u 06:30

Rastući troškovi goriva zasjenjeni su uvećanjem broja putovanja

Zahvaljujući uvećanju broja putovanja i poskupljenju cijena karata, čime je zasjenjen rast troškova goriva, treći vodeći europski avioprijevoznik, British Airways poslovanje za četvrto tromjesječje prošle godine zaključio uvećanjem profita na 150,3 milijuna dolara. Prihodi British Airwaysa za isto su razdoblje narasli 13 posto na 3,9 milijardi dolara, nakon što je kompanija zabilježila 2,9-postotni skok putničkog prometa u odnosu na isto lanjsko razdoblje uz skok poslovnih putovanja za 10 posto. Prošlogodišnji je profit British Airways uvećan za 20 posto na 849 milijuna dolara, naspram 708 milijun dolara koliko je tvrtka ostvarila prethodne godine, uz 9,6 -postotni rast prihoda na 15,9 milijardi dolara. Predsjednik uprave Willie Walsh zadovoljan je ostvarenim rezultatima, no istovremeno upozorava da se kompanija suočava s visokim troškovima goriva i radne snage. Unatoč tome, vodstvo britanske aviokompanije uvećalo je prognoze ostvarenja prihoda za ovu fiskalnu godinu koja završava u ožujku 2007. za između 5 i 6 posto naspram ranije predviđanih od 4 do 5 posto, kao razlog navodeći utjecaj zadnjeg poskupljenja karata zbog visokih troškova griva i uvođenja dodatnog broja putničkih mjesta. Osim uvećanju broja ruta, predsjednik uprave osim što je odlučio pribjeći uvećanju cijena putničkih karata, nastojeći na taj način djelomično nadoknaditi visoke cijene kerozina. Inače, British Airways generira oko 60 posto prihoda prije oporezivanja zahvaljujući transatlantskim letovima. Uprava British Airwaysa je obznanila da je za ovu godinu već osigurala 58 posto potreba za kerozinom po cijeni 57 dolara po barelu, no istovremeno je najavila i rezanje troškova poslovanja tijekom sljedeće dvije godine kako bi nadoknadila negativne učinke visokih cijena goriva.

Naime, British Airways je od svibnja 2004. godine bio prisiljen na uvećanje cijena putničkih karata u sedam navrata, a u travnju je procijenjeno da će tvrtkini troškovi za kerozin tijekom ove poslovne godine biti veći za 376 milijuna dolara nego što je ranije prognozirano. British Airways je, poput nekih rivalskih aviokompanija tijekom posljednjih mjeseci odlučio pribjeći uvećanju cijena putničkih karata zbog oštrog rasta cijena goriva. Neke niskotarifne aviokompanije koje konkuriraju British Airwaysu na kratkometnim rutama, poput britanskog EasyJeta i irskog Ryanaira čak su pribjegle i marketinškim kampanjama koje temelje na odbijanju poskupljenja karata. Istovremeno, o 29,3 -postotnom rastu profita za prošlu godinu izvijestila je i uprava vodećeg europskog avioprijevoznika francusko-nizozemskog Air France-KLM-a, kao razlog također navode snažan rast broja putnika zahvaljujući kojemu je tvrtka uspjela kompenzirati rast troškova kerozina. Air France-KLM, stvoren nakon spajanja francuskog nacionalnog avioprijevoznika i nizozemske aviokomanije KLM poslovanje za prošlu godinu zaključio je s 913 milijuna eura profita naspram 706 milijuna eura koliko ostvarenih godinu dana ranije. No, kao je potvrdio glavni financijski direktor Philippe Calavia profit kompanije za četvrto tromjesječje prošle godine spustio se 30 posto zbog rastućih troškova goriva potonuvši na 7 milijuna eura spram 10 milijuna eura ostvarenih prethodne godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close