“Profesionalni menadžment priprema nas za širenje na inozemna tržišta”

Autor: Lucija Špiljak , 27. svibanj 2019. u 22:00
Vlatko Škarica, novi direktor tvrtke Links

Razdvajanje dolazi kao normalni dio evolucijskog procesa, a naši djelatnici uvijek s kupcima provode i tzv. mini intervju.

Nakon što je deset godina radio za Apple, Vlatko Škarica preuzeo je čelno mjesto u zagrebačkom Linksu u trenutku kad je tvrtka napravila tranziciju s vlasničkog upravljanja na novi pro management.

Tvrtka ima 12 maloprodajnih poslovnica – u Splitu, Šibeniku, Zadru, Rijeci, Puli, na zagrebačkoj Trešnjevci i u Dubravi, Varaždinu, Koprivnici, Slavonskom Brodu, Vinkovcima i Osijeku – a postoji i sestrinska tvrtka iLinks koja uspješno posluje u Sloveniji. U razgovoru za Poslovni dnevnik otkrio nam je više o tranziciji tvrtke, procjenama za tekuću godinu, novim uslugama Linksa i stanju na ICT tržištu. 

Zašto je došlo do razdvajanja vlasničke i upravljačke strukture? Koja je zadaća profesionalnoga menadžmenta?
Iskustvo rada u jednoj od najvrednijih kompanija svijeta omogućilo mi je steći znanja i vještine za koje vjerujem da će se pokazati ključnima u ovoj tranziciji. Razdvajanje dolazi kao normalni dio evolucijskog procesa. Od osnutka 2001. godine Links kontinuirano raste i etablirao se kao tržišni lider u prodaji potrošačke elektronike i IT rješenja. To je kompanija sa značajnim potencijalom za širenje izvan granica Republike Hrvatske, a zadaća je profesionalnog menadžmenta da pripremi tvrtku i osigura preduvjete za realizaciju tih potencijala.

Jeste li zadovoljni prošlogodišnjim rezultatima i prihodima? Kakve su procjene i ciljevi za tekuću godinu, smjer razvoja tvrtke?
Links vrlo uspješno zaključuje poslovnu 2018. godinu s prihodima iznad 219 milijuna kuna, što je rast na godišnjoj razini od 26 posto.  Rezultat je to iznad prosjeka industrije, a planovi za tekuću 2019. su ponoviti uspjeh i realizirati prihode od 275 milijuna kuna. Plan nam je daljnji razvoj i širenje naših prodajnih aktivnosti kroz segmente maloprodaje, internet trgovine i B2B poslovanja. Links iz godine u godinu bilježi iznimne rezultate, a vjerujem da je za to zaslužan i specifičan pristup prema našim kupcima i korisnicima. Primjerice, naši prodavači uvijek obave 'mini intervju' s kupcima kako bi saznali koji proizvod savršeno odgovara njihovim potrebama. Pokazalo se da je zadovoljstvo kupnje iskustvo koje uvijek rezultira povratkom kupca. 

Razvijate li neke nove usluge?
U kontinuitetu razvijamo nove usluge s ciljem da Links ponudu učinimo sadržajnijom, dostupnijom i konkurentnijom. Nedavno smo razvili smo uslugu namijenjenu malim i srednje velikim kompanijama u kojoj nudimo rješenje po modelu "ključ u ruke".  Na ovu odluku je utjecala i činjenica da tvrtke često kupe potrebnu opremu, možda i imaju mogućnost da netko sve to softverski podesi, no zbog odljeva radne snage jednostavno se dogodilo da je teško naći tehničara, ma možemo reći 'majstora' koji bi sve to, primjerice, fizički montirao na zid. Ovako naši djelatnici omogućuju da se kupnja, montaža i puštanje u pogon – sve odradi jednim telefonskim pozivom ili e-mailom.

 

26 posto

rast prihoda u 2018. u odnosu na 2017., na 219 mil. kn, plan za 2019. je 275 milijuna

Jeste li imali problema i izazova po pitanju radne snage? Kako nastojite privući i zadržati talente?
Links je ugodno radno okruženje, trenutačno brojimo 130 zaposlenih. Kontinuirano se ulaže u razvoj ljudskih potencijala i možemo se pohvaliti vrlo niskom fluktuacijom radne snage.  Zahvalni smo našim djelatnicima na svakodnevnom doprinosu uspjehu tvrtke te im pružamo perspektivu kroz mogućnost osobnog razvoja i napredovanja, a u suradnji s drugim kompanijama organiziramo za njih treninge i edukacije. Istovremeno na adekvatan način nagrađujemo i potičemo izvrsnost.  Nudimo stimulativni dio dohotka kao nagradu za ostvarene rezultate, uskrsnicu i božićnicu, dar djeci zaposlenih, mogućnost specijalističkog školovanja, plaćene sportske aktivnosti te razne pogodnosti u vidu proizvoda i usluga koje mogu ostvariti kroz programe suradnje s partnerskim tvrtkama.

Kako vidimo, ICT tržište je prilično konkurentno i dinamično. Kako biste ga vi ocijenili, kakvi su trendovi? Kakve su procjene vrijednosti tržišta maloprodaje računalnom opremom u Hrvatskoj? 
ICT tržište jest izuzetno dinamično i konkurentno. Bilježi značajne stope rasta svake godine, a broj novootvorenih maloprodajnih mjesta u kontinuitetu raste. Primjetan je trend pada prosječne cijene uređaja te proširenje ponude i asortimana uz kvalitetniju uslugu i postprodajnu podršku.  Kao i ostatak Europe, Hrvati luduju za smartphoneima, laptopima i drugim gadgetima poput 'pametnih' satova i kućnom konzumnom elektronikom. Trendovi nam govore da tehnologija ulazi u sve pore naše svakodnevice i mijenja način na koji konzumiramo sadržaj, upravljamo poslovanjem ili provodimo slobodno vrijeme.  Uređaji su sve dostupniji široj populaciji, posebice mladima i to je trend koji moramo uzeti u obzir kod predviđanja navika potrošača. Teško je napraviti procjenu samo maloprodaje računalnom opremom s obzirom na prisutnost i drugih prodajnih kanala poput internet trgovina, odnosno distribucije, no procjena je da ključni igrači u sektoru maloprodaje ostvaruju prihode na razini 15 posto od ukupnog IT tržišta Hrvatske.

Komentirajte prvi

New Report

Close