Prodaja piva u prvom kvartalu smanjena za više od 10 posto

Hrvatska 9.5.2008. 6:30 Saša Vejnović

Prodano je 516 tisuća hektolitara piva, što je 50 tisuća manje nego u prvom tromjesečju prošle godine

Hrvatsko tržište piva u prvom kvartalu ove godine palo je između deset i 11 posto u odnosu na isto razdoblje 2007. godine, šokantan je podatak koji se našao u poslovnom izvješću koprivničke pivovare Carlsberg Croatia. Kasnije ga je Poslovnom dnevniku potvrdio i Pero Ivanković, predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja, koja djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Krivo je vrijeme
Ivanković smatra da pad tržišta od nešto više od deset posto ne treba zabrinjavati, a kao objašnjenje nudi nešto na što je nemoguće utjecati. “Vrijeme je krivo za pad prodaje piva. Jedna od specifičnosti hrvatskog tržišta su terase kafića na kojima ljudi rado sjede kad je lijepo vrijeme. Kada je vrijeme sunčano kao ovih dana, prodaja piva se podupla, a kada je kišovito - prodaja dvostruko pada”, kaže Ivanković dodajući kako je prvi kvartal u godini i inače u pivarstvu najslabiji. U prvom kvartalu ove godine u Hrvatskoj je prodano ukupno oko 516 tisuća hektolitara, što je za oko 50 tisuća hektolitara manje nego lani. Ivanković smatra da to ništa ne znači i da se lanjske brojke lako mogu dostići i prestići. “Ovaj manjak lako se pokrije za svega dva mjeseca dobrog ljetnog vremena bez ikakvih problema. Prema najavama, ove ćemo godine imati više turista nego lani, a bude li i vrijeme kvalitetno, ovo ćemo pokriti vrlo brzo”, kaže Ivanković. Ipak, kada bi se za ovakav pad prodaje doista moglo kriviti vremenske prilike, onda bi sve pivovare bilježile podjednak pad, ali nije tako. Podaci poslovanja Carlsberga Croatia u prvom tromjesečju kažu da je ta koprivnička pivovara volumen prodaje na hrvatskom tržištu povećala pet posto u odnosu na isto razdoblje lani. Službeni podaci kompanije kažu da je u prvom kvartalu prodano 117,8 tisuća hektolitara na domaćem i inozemnom tržištu, što je 16 posto više nego lani. Nadalje, Carlsberg Croatia je svoj udio na hrvatskom tržištu povećao na 17,4 posto, za razliku od lanjskih 15 posto. Osim toga, terase se, primjerice, u većini zagrebačkih kafića smiju postavljati tek od travnja za koji još nema podataka. Ivanković je ipak uvjeren da se na hrvatskom tržištu piva ne događa ništa posebno te da se iz sadašnje situacije ne mogu iščitati ozbiljnije promjene na tržištu i u poretku. Kompletan uvid je teško imati budući da Zagrebačka i Karlovačka pivovara, dvije pivovare koje drže najveće udjele na hrvatskom tržištu, nisu objavile svoje poslovne podatke, a tijekom četvrtka nisu stigli odgovoriti na naša pitanja.

Borba za primat
Prema podacima za 2007. godinu, najveći udio domaćeg tržišta držala je Zagrebačka pivovara s oko 41,4 posto, dok je druga po udjelu Karlovačka pivovara imala oko 21 posto s tendencijom laganog pada. Ako je taj trend nastavljen i početkom ove godine, značilo bi to da bi se uskoro mogla očekivati smjena u poretku najvećih hrvatskih pivovara. U tom smjeru ide i komentar predsjednika Uprave Carlsberg Croatia Thomasa Kure Jakobsena koji kaže da njihov rast pokazuje da se značajno približavaju drugoj poziciji po tržišnom udjelu u Hrvatskoj. Ove godine koprivnička pivovara investira 10 milijuna eura u širenje proizvodnje i razvoj kako bi podržali rast.

  1. Ključne riječi
  2. hrvatska pivarska (pivska) industrija
  3. Carlsberg Croatia d.o.o.
  4. KAPI (Karlovačka pivovara d.d.)
  5. ZAPI (Zagrebačka pivovara d.d.)

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh