Kako je došlo do problema s više od 21.000 računa: Elektronički računi d.o.o. demantiraju zabranu rada

Autor: Poslovni.hr , 06. prosinac 2019. u 10:45
Foto: Screenshot

Servis Moj e-račun postao je gotovo sinonim za slanje i primanje elektroničkih računa, a i sami su snažno naglašavali kako su najveći informacijski posrednik (kako se službeno zovu servisi za posredovanje pri slanju e-računa). Međutim jučer je došlo do ozbiljnog problema. Unatoč mailu od 5.12. iz Ministarstva gospodarstva da je Moj e-račun servis za distribuciju eRačuna brisan sa Popisa informacijskih posrednika, tvrtka Elektronički računi tvrdi da je kratki prekid u distribuciji brzo riješen a 6.12. FINA obavještava da je servis dostupan.

Služba za digitalno gospodarstvo Ministarstva gospodarstva objavila je, naime, prema pisanju Bug-a, da je firma Elektronički računi d.o.o. izbrisana s Popisa informacijskih posrednika koji razmjenjuju eRačune sukladno zakonima i normi, piše Bug

U objašnjenju navode kako su zaprimili više pritužbi korisnika navedenog servisa, te da po posljednjim informacijama više od 21.500 eRačuna ne može biti isporučeno. Kako dalje navode, "…s obzirom da ovakvo ponašanje predstavlja ponavljajući obrazac, predmetni posrednik Elektronički računi d.o.o. biti će izbrisan s Popisa…" te uz to dodaju da neisporuka eRačuna i pomicanje valute (datuma) plaćanja za 30 ili 60 dana predstavlja veliku štetu poduzećima u pogledu mogućnosti plaćanja i likvidnosti samih poduzeća".

U nastavku obavijesti navode i upute što učiniti u slučaju potpune nemogućnosti izdavanja strukturiranog eRačuna, ali na način da se samo pozivaju na članke 13. i 14. Pravilnika o tehničkim elementima, izdavanju i razmjeni elektroničkog računa i pratećih isprava u javnoj nabavi.

>> Elektronički računi d.o.o. objavili službeno očitovanje, oglasilo se i Ministarstvo

Električni računi demantiraju, evo njihovog pojašnjenja

Iz tvrtke Elektronički računi jutros u 10 i 30 poslali su demantij navedenih informacija i pojašnjenje situacije. Reakciju tvrtke Elektronički računi prenosimo u cjelosti:

 "Tvrtka Elektronički računi d.o.o. je 5.12. oko 12:30 sati zaprimila obavijest o problemima u isporuci računa s navodom da 21500 računa čeka isporuku na Centralnoj platformi. Prema informacijama iz MINGO-a,  mail koji se citira u članku bio je distribuiran informacijskim posrednicima kao podloga da mogu neposlane račune – uslijed nedostupnosti posrednika, a sukladno Pravilniku – poslati u papirnatom obliku. Ujedno je mail, zaprimljen 5.12. oko 12:30, sati bila i prva prijava problema prema nama zbog čega smo naravno bili iznenađeni jer smo u navedenom periodu zaprimali eRačune s Centralne platforme. 

Nakon promptne analize i reakcije s naše strane, ustanovljeno je da je problem bio u povratu statusa i u prijemu određenih vrsta računa, a ne generalno u zaprimanju računa. Primatelji računa iste su dobili, no povratni status nije ispravno vraćen na Centralnu platformu. S obzirom da nadležna tijela nisu imala uvid zbog statusa, Ministarstvo je po svojoj dužnosti obavijestilo ostale posrednike mailom koji niže prilažete. Naravno, kada je ustanovljeno da je problem u povratu statusa, isto smo ispravili i poslali ispravne statuse. S obzirom na navedeno, vijest koju ste objavili je u potpunosti netočna i neistinita.

Elektronički računi d.o.o. poduzeli su potrebne mjere da bi bili usklađeni s Pravilnikom. Ponavljam, prva prijava poteškoće prema nama dostavljena je 5.12. oko 12:30. Unutar 30 minuta, dijagnosticirali smo jedan problem koji je uzrokovao odbijanje manjeg broja računa i isti otklonili u 2 sata od zaprimanja prijave. Poteškoću sa povratom statusa definirali smo kasnije u popodnevnim satima, a od 20 sati 5.12.2019. FINA je potvrdila primitak ispravnih statusa s našeg Servisa. 

Službena komunikacija vezana uz ovu temu objavljena je na stranicama MINGO-a, uključujući i popis informacijskih posrednika usklađenih s normom za eRačun.

Obavijest sa službenih stranica FINA-e (https://www.fina.hr/e-racun-u-javnoj-nabavi):

Obavijest za korisnike Centralne platforme

06. prosinca 2019.- Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 01.12.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, su u postupku ponovnog slanja od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).

Objašnjenje iz Ministarstva

Iz tvrtke Elektronički računi d.o.o. dostavili su Poslovnom.hr i odgovor koji su dobili iz Ministarstva gospodarstva kojeg također prenosimo: 

"Nastavno na jučerašnju obavijest koju smo vam uputili temeljem članka 8., te članka 22. Pravilnik o tehničkim elementima, izdavanju i razmjeni elektroničkog računa i pratećih isprava u javnoj nabavi, navodi se kako slijedi.

Predmatna obavijest bila je namijenjena isključivo vama informacijskim posrednicima, kako biste svoje korisnike dobavljače/izdavatelje eRačuna koji su nam prijavljili nemogućnost slanja eRačuna korisnicima servisa Moj eRačun, obavijestili o mogućnosti također propisanoj gore cit. Pravilnikom, a to je da izdavatelj eRačuna može račun i prateće isprave poslati naručitelju u papirnatom obliku kao poštansku pošiljku ili na drugi međusobno dogovoreni način, ukoliko zbog tehničkih poteškoća ne može poslati eRačun.

Stoga, namjera obavijesti, a što smo sukladno zakonu i podzakonskim aktima koji uređuju područje razmjene eRačuna dužni činiti i obavještavati informacijske posrednike o svim bitnim situacijama na tržištu eRačuna, bila je – zaštita dobavljača – izdavatelja eRačuna, koji nisu mogli izdati tj., isporučiti eRačune te s tim u vezi nisu mogli naplaćivati svoje usluge/robu/radove, kao i zaštita svih ostalih korisnika centralne platforme.

Navedeno je upravo zato i propisano te se čini jedino i isključivo zbog zaštite korisnika centralne platforme te javnih naručitelja i njihovih dobavljača (koji se moraju naplatiti nakon izvršene usluge/isporučene robe ili radova) i same tržišne utakmice.

Popis informacijskih posrednika je indikativan popis te svaki posrednik može potencijalno iskusiti tehničke poteškoće, no ukoliko su većih razmjera te ukoliko utječu na tržište te imaju i fiskalne učinke (sve sukladno zakonu i pravilniku), razumije se da posrednik može biti privremeno brisan.

Dakle radi se o eventualnom privremenom brisanju, a nikako ne zabrani rada ili trajnom uklanjanju s popisa, kao što mediji pogrešno i netočno adresiraju.

Jedan informacijski posrednik je našu obavijest namijenjenu isključivo informacisjkim posrednicima, proslijedio novinaru koji je tendenciozno i netočno istu pretvorio u članak.

Ovakvo postupanje na žalost nije korektno postupanje i doprinosi atmosferi nepovjerenja, što ovo ministarstvo i ova služba nikada nisu podupirali. Upravo suprotno.

Od samih početaka razmjene eRačuna u Republici Hrvatskoj, namjera ministarstva je bila i prije Direktive i Zakona, urediti ovo područje i tržište, radili smo na aktivnostima umrežavanja informacijskih posrednika, stvaranja registra informacijskih posrednika, kodeksa i dobrih praksi te uvijek imali odličnu suradnju sa svim informacijskim posrednicima.

U svim svojim postupanjima uvijek smo kao što i dolikuje držali se isljučivo odredbi zakona i podzakonskih akata te postupali sa svima u dobroj vjeri.

Molimo vas da se takva suradnja nastavi.

Obavijesti za vas i vaše korisnike, obavijesti su sukladno zakonodavnom okviru i nisu namijenjene za medijske i druge hajke".

 

Komentirajte prvi

New Report

Close