Prijevoznici tuže robne terminale

Autor: Saša Vejnović , 12. listopad 2009. u 22:00

Tužbom se pojačava pritisak u pregovorima oko oslobađanja prijevoznika obveze plaćanja parkinga

Prevarit će se svi koji nas budu olako shvaćali jer ako ne ispoštuju dogovoreno, blokirat ćemo cijeli Zagreb na tjedan dana, rekao je Vladimir Celiščak, predsjednik Ceha prijevoznika Hrvatske obrtničke komore za Poslovni dnevnik.

Prijevoznicima je na sastanku u ponedjeljak obećano da će Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izraditi zakonske izmjene koje će premijerki Jadranki Kosor biti predstavljene već u četvrtak. Tim izmjenama trebalo bi urediti da troškove parkiranja na carinskim terminalima snose uvoznici, odnosno izvoznici robe, a ne više prijevoznici. Sporazum o tome usuglašen je prije desetak dana, no zainteresirane strane nisu se mogle dogovoriti o modelu naplate pa je sve prepušteno resornim ministarstvima. Prijevoznici su u ponedjeljak, kako bi izvršili dodatan pritisak, podnijeli kaznene prijave protiv svih robnih terminala u Hrvatskoj, izuzev zagrebačkog na Jankomiru, tvrdeći da nijedan od njih ne ispunjava zakonske uvjete za obavljanje tog posla. Tvrde, naime, da svaki terminal mora imati dvije prometne alternative (cestu, prugu ili vodu), što ispunjava samo Jankomir. Prijevozničke zahtjeve, međutim, osporavaju čelnici terminala i špeditera, tvrdeći da je predloženi model nemoguće provesti u praksu. “Imate slučajeve kada prijevoznik dopremi robu za deset različitih naručitelja. Kako tada riješiti kome ispostaviti fakturu za naknadu za parkiranje”, pita se Bosiljka Horvat, predsjednica Udruženja međunarodnih otpravnika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Horvat dodaje da bi bilo logično da prijevoznici troškove parkiranja ukalkuliraju u svoje cijene, jednako kao i troškove cestarina, tunelarina i goriva. Osim toga troškovi parkiranja iznose od 40 pa do 120 kuna, ovisno o terminlu, pa smatra da se zbog relativno malog troška nepotrebno komplicira.

Celiščak, međutim, kaže da taj trošak ne misle ukalkulirati u svoje troškove, da im je već dosta svih problema koji se prijevoznicima gomilaju posljednjih 15 godina te da više jednostavno nemaju odakle to plaćati. To što bi trošak parkiranja ubuduće trebali plaćati naručitelji robe ne smatra spornim, čak ni u slučaju da prijevoznik doveze robu za njih 15. “Neka se trošak podijeli na svih 15 ako treba, gdje je problem”, pita Celiščak. Neki naši sugovornici tvrde da će Hrvatska novim načinom izgubiti dio sredstava jer velik dio robe dovoze strani prijevoznici koji uredno plaćaju troškove parkiranja.

Komentirajte prvi

New Report

Close