Prijevoznici čekaju Vladinih 50 milijuna kuna

Autor: Igor Vukić , 17. prosinac 2008. u 22:00

Novac bi se iskoristio za prilagodbu vozila europskom standardu goriva Euro V

Na zadnjoj sjednici Vlade ove godine, koja bi se trebala održati 28. prosinca, hrvatski cestovni prijevoznici trebali bi dobiti subvenciju od 50 milijuna kuna za prilagodbu svojih vozila gorivu kvalitete Euro V, koja će od 1. siječnja biti u upotrebi u Europskoj uniji.

“Prijevoznici su se tom standardu već prilagodili plaćajući ga iz svojih izvora, a sada očekujemo obećanu Vladinu pomoć”, kaže Marijan Banelli, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika. Ne bude li poštovan dogovor s vladinim predstavnicima, prijevoznici su spremni i na druge akcije kojom bi se ostvarili rezultati preliminarnih dogovora. Na sastancima s državnim tajnikom za promet Draženom Breglecom početkom prosinca prijevoznici su postigli dogovor da se u 2009. natječajem, koji bi bio raspisan u siječnju, podijeli 50 milijuna kuna kao pomoć za obnovu voznog parka. Okvirno je dogovoreno da bi mali i srednji poduzetnici dobili po 70.000 kuna po vozilu, dok bi veliki poduzetnici dobivali do 50.000 kuna. Novac bi se dobio i za već obavljenu zamjenu zastarjelih vozila za kamione koji ulaze u standard Euro V. “Podržavamo prelazak na naprednija vozila jer ona donose dugoročnu uštedu. No ako nas izigraju, znat ćemo se izboriti za naše interese”, kaže Banelli.

Njega zasad ne zabrinjava odluka Europskog parlamenta o uvođenju standarda Euro VI od 2012. godine. Gorivo bi tada trebalo imati još manje dušikovih oksida i drugih čestica. Prema Banellijevim riječima, to se više odnosi na benzine, dok hrvatski prijevoznici 90 posto svog voznog parka pogone dizelom. Do 2012. u pripremi su i druga tehnološka rješenja koja će omogućiti ispunjavanje europskih normi. No do tada hrvatski prijevoznici više pozornosti posvećuju ispunjavanju svih vladinih obećanja, među kojima su i popusti na cestarine za autoceste. Obećano im je da će od 15. rujna do 1. lipnja imati 20 posto popusta za post-paid sustav, uz obvezu korištenja ENC uređaja i kartično plaćanje. Razmatraju se i popusti izvan sezone. Do kraja siječnja 2009. HAC bi trebao izraditi prijedlog utvrđivanja mjesečnog količinskog rabata za korištenje autocesta. Od 15. siječnja neće se plaćati parkiranje kod carinjenja, a pregovara se i o olakšicama pri registraciji vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close