Razlika između vodećeg Konzuma i drugoplasiranog Lidla dodatno se smanjila, najveći nominalni rast ima Spar

Foto: Srdjan Ilic/PIXSELL. Foto: Srdjan Ilic/PIXSELL.

Ukupan broj prodajnih mjesta povećan, Konzum ih smanjio na 623.

Za nekoliko dana državna će statistika pokazati je li svibanjski pad prometa trgovine na malo bio tek kratki zastoj kojim je stopa rasta s petomjesečnim rezultatima usporila, ali na i dalje solidnih četiri posto realno, odnosno nominalno 4,6 posto.

Promatrano prema trgovačkim strukama, supermarketi i hipermarketi pritom imaju nešto sporiji rast. Prema DZS-u, promet tzv. nespecijaliziranih prodavaonica pretežito živežnim namirnicama, koje nose oko 35% ukupnog maloprodajnog prometa, u prvih pet mjeseci nominalno je porastao 3,6 posto (kao i u 2018.).

Ovaj tjedan, pak, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja objavila je svoje istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima u 2018., a ono pokazuje da su prihodi svih trgovaca iz uzorka AZTN-a lani porasli 2,5 mlrd. kuna ili sedam posto (godinu prije 3,2%). 

U 2018. je povećan i ukupan broj prodajnih mjesta (za 91 ili 2%), kao i neto prodajna površina trgovaca. Dok je Konzum kao i dalje vodeći trgovački lanac smanjio broj prodajnih mjesta (na 623), glavni konkurenti mahom su svoju mrežu proširili.

Prihode su povećala ukupno 34 poduzetnika iz tog segmenta trgovine, a najveći nominalni rast imao je Spar (40-ak prodajnih prostora nekadašnje Bille poslovalo je tijekom čitave godine) koji je uz dvoznamenkast rast godinu zaključio na četvrtoj poziciji.

Očekivano, razlika između vodećeg Konzuma i drugoplasiranog Lidla dodatno se smanjila. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!