Prihod kreativnih industrija 15 mlrd. kuna

Autor: Marija Crnjak , 15. prosinac 2015. u 22:00
Šefica klastera kreativaca Ivana Nikolić Popović/Goran Jakuš/PIXSELL

Hrvatske tvrtke su generirale 2,3% domaćeg BDP-a, ostvarivši bruto dodanu vrijednost u iznosu od 6,3 milijarde kuna, a zapošljava više od 42 tisuće ljudi.

Kulturna i kreativne industrije, od arhitekture, dizajna, gejming scene do glazbe, filma, medija i oglašavanja u Hrvatskoj u 2015. godini ostvarila je više od 15 milijardi kuna prihoda. Industrija je generirala 2,3% BDP-a, ostvarivši bruto dodanu vrijednost u iznosu od 6,3 milijarde kuna, a zapošljava više od 42 tisuće ljudi.

Industrija je udružena kroz suradnju Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI) i Hrvatsku udrugu poslodavaca, odnosno kroz zajedničku platformu "Kreativna Hrvatska". Cilj im je značajnije iskoristiti gospodarski potencijal ovog industrijskog sektora. Kako kažu u Klasteru, najveća prepreka većem rastu i razvoju kreativnih industrija trenutno su ograničavajući propisi i neprepoznavanje ovih industrija kao važnih gospodarskih čimbenika.

Ujedinjeni kreativci traže stvaranje boljih institucionalnih i zakonskih uvjeta, instrumenata poticajnog financiranja poslovnih inovacija i djelatnosti kulturnih i kreativnih industrija, te jačanje svijesti o značaju i važnosti autorskih i srodnih prava i intelektualnog vlasništva, glavnih temelja ovih industrija. S tim ciljem izrađena je i Studija mapiranja kulturnih i kreativnih industrija u Hrvatskoj koja je potvrdila svjetske trendove. "Kulturne i kreativne industrije sastavnica su svakog proizvoda ili usluge koja se prezentira potencijalnom kupcu, što znači da je rad kreativaca prisutan u 99 posto svih proizvoda ili usluga na tržištu. Rad kreativaca se treba poticati i vrednovati jednako kao i sve ostale dionike proizvodnog procesa i upravo ćemo na tome raditi u 2016. godini", komentirala je predsjednica HKKKKI Ivana Nikolić Popović. 

Komentirajte prvi

New Report

Close