‘Pretvaraju građane u robove, a od Agencije i Inspektorata ništa’

Autor: Agencija VLM , 28. prosinac 2012. u 15:29
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

‘Idemo do Europskog suda za ljudska prava u Strasbourgu’, kaže Željko Tomašić

Budući da su zakazali Državni inspektorat i Agencija za zaštitu osobnih podataka te da Gradska toplana građane pretvara u robove, ostaje nam da Vas upoznamo kako se provode pravo i pravda za koje se toliko zalažete – stoji u pismu predsjednika Regionalne organizacije zaštite potrošača Željka Tomašića upućenom hrvatskom predsjedniku Ivi Josipoviću.

Neka vrate novac

Usred zime Karlovac vrije, i to radi gradske toplane, kao i prošle ogrjevne sezone. No, ove se događaji redaju sve većom brzinom, a o karlovačkom grijanju obaviješten je, dakle, i državni vrh.

– No, neće stati na tome, nego ćemo se obratiti i Europskom sudu za ljudska prava u Strasbourgu – najavljuje Tomašić.

ROZP je pisao Predsjedniku ogorčen time što mu državna tijela nisu odgovarala na predstavke. Još krajem rujna prijavio je Gradsku toplanu AZOP-u jer je nova toplinarska tvrtka preuzela osobne podatke korisnika usluga Toplane, koja je trenutačno u stečaju. Prijenos podataka proveden je bez znanja samih korisnika, a Državni inspektorat je radi toga prekršajno prijavio Toplanu, ali ne i Gradsku toplanu, koja naplaćuje račune temeljem tih podataka. ROZP je zatražio od AZOP-a da se podaci oduzmu Gradskoj toplani i da se naloži vraćanje novca potrošačima. Do danas nije dobio odgovor, niti nakon požurnice. Preuzimanje podataka korisnika je, između ostalog, bio predmet prijave inspekciji u listopadu. U toj prijavi se negoduje i što se inzistira na tome da oni koji se žele odvojiti iz gradskog centralnog sustava moraju prikupiti suglasnost svih korisnika na zajedničkom mjerilu potrošnje toplinske energije, kao i suglasnost Gradske toplane. Požalio se također i na naplatu pružanja usluge bez ugovora. Inspektorat je ustvrdio da su svi oni koji su platili račune ušli u ugovorni odnos s Gradskom toplanom, pa čak i oni koji nisu platili račune ili potpisali ugovore, ali dijele mjerilo s većinom koja jest, dok je po pitanju izdvajanja korisnika od sustava dalo za pravo Gradskoj toplani. Tomašić je zatražio ponovno razmatranje i utvrđivanje odgovornosti i vlasnika, to jest Grada, ali mu nije odgovoreno. Stoga je upoznao Predsjednika s time, pa i s činjenicom da Gradska toplana šalje opomene pred ovrhu onima koji nisu platili račune, a čak i nekima koji su se odvojili od sustava. A te koji su se odvojili, prijavila je Inspektoratu, koji provodi izvide.

Obavijesni razgovori

– Sada je to tijelo reagiralo odmah i počelo pozivati potrošače na obavijesne razgovore, čime je preuzelo ulogu istražnog suda – kaže Tomašić i napominje da je usluga koja se pruža bez narudžbe, po Zakonu, dar.

Voditelj Građanske inicijative Stop korupciji Domagoj Švegar osnivač je ‘pokreta’ kojeg je imenovao “Neću usluge Toplane”. Prvi korak je provođenje peticije. Potpise građana prikupljat će u subotu i nedjelju na gradskoj tržnici od 9 do 12 sati. Jednom peticijom će se tražiti da se svakom vlasniku stana na njegov zahtjev omogući odvajanje od sustava centralnog grijanja bez suglasnosti susjeda i Gradske toplane, a drugom da se ta tvrtka prestane financirati proračunskim sredstvima Grada.

Komentirajte prvi

New Report

Close