Predstavljen bolid Arctos, studentima dragi “Mrki Međed”

Autor: Poslovni.hr/Hina , 10. svibanj 2013. u 17:25
Press foto

Studenti Fakulteta strojarstva i brodogradnje (FSB) Sveučilišta u Zagrebu – članovi fakultetskog trkaćeg tima, predstavili su danas na svome fakultetu najnoviji bolid na kojemu su radili gotovo godinu dana, nazvali su ga Arctos, od milja mu govore “Mrki Međed”, a njegov ‘izlazak’ u javnost popratili su u velikome broju.

Studenti Fakulteta strojarstva i brodogradnje (FSB) Sveučilišta u Zagrebu – članovi fakultetskog trkaćeg tima, predstavili su danas na svome fakultetu najnoviji bolid na kojemu su radili gotovo godinu dana, nazvali su ga Arctos, od milja mu govore "Mrki Međed", a njegov 'izlazak' u javnost popratili su u velikome broju.

Arctos ili Ursus arctos (Mrki Medvjed) najnoviji je bolid što su ga studenti konstruirali za projekt Formula Student na FSB-u. Takav pothvat, istaknuo je dekan Ivan Juraga, bilo je moguće ostvariti jer FSB ima kvalitetne, kreativne, inovativne i nastavnike i studente te 43 vrlo kvalitetna laboratorija a neki od njih su, rekao je, na svjetskoj razini.

Formula Student najpoznatije je inženjersko natjecanje studenata tehničkih fakulteta u svijetu, okuplja studente s istim ciljem, a to je projektiranje i izrada trkaćega bolida jednosjeda i to pod pretpostavkom da su ih angažirala poduzeća za proizvodnju prototip automobila.

Na zagrebačkome Sveučilištu taj projekt počeo je 2004. unutar neprofitne udruge Hrvatska studentska asocijacija strojarskih fakulteta (HSA-SF), osnovane 1995. u sklopu koje je osnovan i FSB Racing Team.

Cilj projekt jest izraditi vozilo za natjecanje koje ne smije koštati više od 25 tisuća američkih dolara. Natjecanje je koncipirano tako da potiče inovativnost i razvijanje sposobnosti studenata da teoriju te marketinške i menadžerske sposobnosti vođenja tima primjenjuju u praksi, a jedan od najvažnijih dijelova projekta jest taj da tim mora voditi brigu za financije, odnosno osigurati financiraju sponzore i donatore.

Zato je predsjednik udruge HSA-SF Damir Tota zahvalio brojnim sponzorima bez kojih "Mrkog" ne bi bilo, a voditelj FSB Racing Teama Domagoj Bolfan istaknuo je kvalitetan timski rad svih 25 članova, većinom FSB-ovaca, a u njemu su i studenti Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Ekonomskog fakulteta i Akademije dramske umjetnosti.

Dekan Juraga spomenuo je da FSB prati i podržava projekt, ali i priznaje da je bilo i teških trenutaka. Jedan od mentora profesor Zoran Lulić podsjetio je tim do sada tri puta uspješno sudjelovao na natjecanju Formula Student u Velikoj Britaniji, te je na stazi Silverstone 2006. s bolidom "Kuna" osvojio 35. mjesto od 72 prijavljena tima, a najbolji rezultat ostvaren je 2012. kada je tim s bolidom "Likos" (Vuk) osvojio 24. mjesto od ukupno 103 tima iz cijelog svijeta što je ujedno i najbolji rezultat u široj regiji.

Ideju za projekt dao je Mrgud – Miroslav Zrnčević

U kratkom filmu nekadašnji članovi trkaćeg tima – Boris Tarnovski, Tomislav Štampar i Matija Pacak istaknuli su što je sudjelovanje u projektu značilo za njih pa je tako rečeno da su najviše profitirali od toga kako da sami nešto nauče, da su se naučili raditi u timu te da su upoznali različite ljude i drukčije načine razmišljanja. Miroslav Zrnčević – Mrgud rekao je pak da su ga uvijek zanimali automobili te da je htio i da se na FSB-u napravi ono što su već imali neki drugi europski fakultetu. Osvrnuo se na početke kada su, rekao je, studenti doslovce prostor 'ukrali' fakultetu te uložili puno novca i truda da počnu raditi. Bilo je, dodao je, i nepredviđenih događaja te je on sam slučajno skoro zapalio radionicu. Pozvao je mlađe kolege da se priključe timu i steknu dragocjena iskustva za život, kako na osobnoj razini, tako i u poslovnoj sferi.

Kako tehnički 'diše' Mrki Međed?

Najveća brzina koju "Mrki" može postići je 160 kilometara na sat, masa mu je oko 230 kilograma, dug je 2700 milimetara, širok 1450 milimetara, a visok 1150 milimetara. Onaj tko ima dovoljno znanja i hrabrosti da sjedne za njegov volan u tri do četiri sekunde može postići ubrzanje do 100 kilometara na sat. Njegovo 'srce' je motor Honda CBR 600 RR, restriktor usisa 20 milimetara, s elektronskim ubrizgavanjem goriva, a međusovinski razmak od 1600 milimetara. Ima sekvencijalni mjenjač sa šest brzina mehatroničko upravljan Oklop mu je od ugljičnih vlakana.

Arctos će se ovoga ljeta okušati na natjecanjima u Njemačkoj i Mađarskoj, a njegovo predstavljanje popratili su, među ostalim, i Saša Zelenika, pomoćnik ministra znanosti, obrazovanja i sporta te prorektor za prostorni razvoj i međuinstitucijsku suradnju zagrebačkoga Sveučilišta Bojan Baletić. Nakon predstavljanja studenti su se družili s kolegama iz tima, a navečer će se družiti i na prigodnom afterpartyu.

Komentirajte prvi

New Report

Close