Povoljnija vozila iz EU država

Autor: Mladen Milčić , 16. lipanj 2013. u 22:00
Prema novom sustavu trošarina, rabljeni automobili neće više biti u nepovoljnijem položaju u odnosu na nove automobile/Željko Hladika/PIXSELL

Ako građani EU kupuju novi automobil, PDV će platiti u članici EU u kojoj ga registriraju. Ako kupuju rabljeno vozilo od privatne osobe, neće platiti PDV.

Novim trošarinama na automobile – koje stupaju na snagu ulaskom Hrvatske u Europsku uniju 1. srpnja ove godine – najviše će profitirati kupci rabljenih uvoznih automobila. Zapravo, prijedlog novog Zakona o posebnom porezu na motorna vozila razlikuje dva termina: uvoz i unos automobila.

Pod unosom motornih vozila smatra se svaki unos u Hrvatsku s teritorija države članice EU, a uvoz je svaki unos u Europsku uniju iz trećih država, pa tako i u Hrvatsku kad postanemo članica. Kako će točno biti definiran unos automobila iz EU u Hrvatsku, još se pouzdano ne zna. Konkretan odgovor od Ministarstva financija do zaključenja broja nismo dobili, ali još je 2011. godine Delegacija Europske unije u Republici Hrvatskoj izdala publikaciju "101 pitanje o utjecaju EU na živote građana", u kojoj stoji: "Ako građani EU kupuju novi automobil, PDV će platiti u članici EU u kojoj ga registriraju. Ako kupuju rabljeno vozilo od privatne osobe, neće platiti PDV. Ako se rabljeni automobil kupuje od autoriziranog prodavača, PDV se plaća u toj državi, ali ne i u državi u kojoj se automobil registrira." 

 

15,5posto

više novih vozila prodano je u ožujku 2013. u odnosu na ožujak 2012. godine

Nema razlike
To bi značilo da pri kupnji novih automobila nema razlike, plaća se trošarina i PDV u Hrvatskoj. Promjena bi bila kod rabljenih automobila. Ako se automobil kupuje od privatne osobe, PDV se uopće ne plaća, ni u toj državi ni u Hrvatskoj, a ako se kupuje od ovlaštenog prodavača, plaća se u toj državi. Primjerice, u Njemačkoj je PDV 19 posto, a kod nas 25 posto, pa bi kupci i u tim slučajevima mogli ponešto uštedjeti. Ono što je sigurno, trošarine ćemo pri uvozu morati platiti. A prema novom sustavu trošarina, rabljeni automobili neće više biti u nepovoljnijem položaju u odnosu na nove automobile. Podsjetimo, sad se pri uvozu rabljenih automobila obračunavaju trošarine prema tablici za nove automobile, uvećane za 50% za automobile s motorom obujma do 1600 ccm, odnosno za 100 % za motore obujma iznad 1600 ccm. Nakon 1. srpnja će se obračunavati na isti način kao i za nove, prema vrijednosti i prema emisiji CO2. Za usporedbu smo uzeli tri automobila i izračunali davanja prema starim i novim trošarinama, bez obzira na eventualne promjene kod obračuna PDV-a. I tu su razlike velike. Primjerice, ako danas uvozite VW Golf VI koji u Njemačkoj stoji 82.500 kuna (11.000 eura), platit ćete čak 43.781 kunu davanja, a prema novom izračunu 26.296 kuna (20.625 kuna PDV-a i 5671 kuna trošarina). Dakle, isti automobil zbog manjih trošarina stoji čak 17.485 kuna manje. 

Nerealna cijena
Sličan primjer je Opel Insignia iz 2009., koja bi, prema sadašnjim trošarinama, do registracije stajala 111.050 kuna, a prema prijedlogu novih trošarina – 93.150 kuna. Sadašnja porezna osnovica za plaćanje trošarine i PDV-a je plaćena cijena vozila uvećana za troškove prijevoza i osiguranje vozila, takozvana tržišna cijena. Ako Carinska uprava iz bilo kojeg razloga procijeni da cijena na kupoprodajnom ugovoru nije realna, davanja se plaćaju prema kataloškoj vrijednosti Centra za vozila Hrvatske. Ta cijena se umanjuje za sva davanja i troškove u Hrvatskoj, pa se na dobivenu osnovicu obračunava trošarina i na to još PDV. Kako će se, prema novom zakonu, trošarina obračunavati na osnovicu nakon PDV-a, porezna osnovica za plaćanje trošarine bit će tržišna cijena uvećana za PDV. Detaljan opis bit će objavljen u Pravilniku o posebnom porezu na motorna vozila, rekli su nam iz Carinske uprave. 

Uvoz izvan EU

Pažljivo s dokumentima

Morate paziti na to da imate sve dokumente kako biste automobil mogli registrirati u Hrvatskoj: kupoprodajni ugovor, certifikat EUR1 (njime se dokazuje podrijetlo iz EU i izbjegava carina). Za aute proizvedene izvan EU carina se plaća od 8 do 12%. Treba paziti na to da automobil udovoljava homologacijskim uvjetima RH. Primjerice, da nije za američko tržište. Carinjenje će za vas izvršiti špediter, kojemu morate platiti tu uslugu.

Komentirajte prvi

New Report

Close