Na 11 proizvoda utvrdili da Hrvati dio hrane i kozmetike plaćaju puno više od Nijemaca

Autor: Poslovni.hr , 20. studeni 2015. u 10:33
FOTO: Thinkstock

Za 11 odabranih proizvoda u Hrvatskoj treba izdvojiti čak 45 kuna više nego u Njemačkoj.

Na policama hrvatskih i njemačkih trgovina DW je potražio neke osnovne higijenske potrepštine i svakodnevne namirnice te usporedili njihove cijene. Većinom se radi o najpovoljnijim proizvodima koji se mogu pronaći u drogerijama DM-a i Lidlu. Rezultat tog mini-istraživanja: isti proizvodi istog proizvođača u Hrvatskoj su u pravilu skuplji od 30 do 110 posto. Za 11 odabranih proizvoda u Hrvatskoj se treba izdvojiti oko šest eura ili 45 kuna više.

Gel za tuširanje, DM 

Balein gel za tuširanje u Njemačkoj košta 0,55 eura, što je preračunato 4,18 kuna (po srednjem tečaju HNB-a 18.11.2015. – 1 € = 7,60 kuna). Isti gel od 300 ml u Hrvatskoj stoji gotovo dvostruko više (7,90 kuna) ili 89% više.

Body losion, DM 

Body losion od 500 ml u Njemačkoj košta 1,15 eura, što je 8,74 kune. Isti proizvod, iste veličine (500 ml) u Hrvatskoj stoji 14,90 kuna što je 70 posto skuplje. Neke druge vrste stoje isto toliko, iako je količina za petinu manja (400 ml).

Balea Deo Roll-on, DM 

Balea deo roll-on stoji 0,55 eura (4,18 kuna). Isti Balea deo roll-on, iste veličine (50 ml) u Hrvatskoj stoji 8,90 kuna što je 113 posto više.

Nivea Deo, DM

Deo roll-on marke Nivea u Njemačkoj stoji 1,35 eura (10,26 kuna). Isti Nivea Deo roll on iste veličine (50 ml) u Hrvatskoj stoji 21.99 kuna, što je 114 posto više.

Trajno mlijeko, Lidl

Osjetna razlika vidi se i u cijenama hrane. Trajno mlijeko u Njemačkoj stoji 0,51 eura (3,88 kuna). Ista količina mlijeka (1 l), istog proizvođača, iste masnoće (1,5%) u Hrvatskoj stoji 4,99 kuna, što je za 29 posto više.

Jogurt, Lidl

Za pola litre jogurta, masnoće 1,5 %, u Njemačkoj treba platiti 0,45 eura (3,42 kune). Ista količina jogurta (500 ml) iste masnoće (1,5 %) u Hrvatskoj stoji 4,79 kuna, što je 40 posto skuplje.

Svježi sir, Lidl

Svježi sir, 200 g, u Njemačkoj stoji 0,49 eura (3,72 kune). Ista količina svježeg sira (200 g) od istog proizvođača u Hrvatskoj stoji 5,99 kuna, što je 61 posto skuplje.

Jaja, Lidl

Deset jaja u Njemačkoj stoji 0,99 eura (7,52 kune). Deset jaja u Hrvatskoj stoji 12,99 kuna, što je za 73 posto skuplje nego u Njemačkoj.

Tjestenina, Lidl

Tjestenina, često korištena namirnica u kućanstvima, u Njemačkoj se može pronaći za 0,49 eura (3,72 kune). Ista količina tjestenine (500 g) u Hrvatskoj stoji 4,89 kuna, što je 31 posto više.

Puding, Lidl

Najjeftiniji puding (200 g) u Njemačkoj košta 0,19 eura što je kunu i 44 lipe. U Hrvatskoj za isti takav puding treba izdvojiti 1,99 kuna, što je 55 lipa ili 38 posto više.

Nutella, Lidl

Nutella od 800 grama u Njemačkoj stoji 3,89 eura (29,56 kuna). Isti proizvod iste veličine u Hrvatskoj stoji 37,89 kuna, što je 28 posto skuplje.

DW je sve potkrijepio i fotogalerijom kroz koju se jasno vide razlike u cijenama proizvoda.

Komentari (2)
Pogledajte sve

kada tu razliku u cijenama još usporedimo sa kupovnom moći njemačke i hr. obitelji, ista je eksponencijalno veća

a također, osim što su fisakni i parafiskalni nameti u hr među najvišima u svijetu, strani trg. lanci, kao lidl.hr su samostalne pravne osobe unutar grupe i posluju na taj način da ih matična tvrtka, koja je gotovo u pravilu registrirana u državi u kojoj su manji porezi, prvo zaduži podružnicu sredstvima kojima će izgraditi trgovačke kapacitete i zatim, osim za prvu godinu kada nastupaju dampinški radi stvaranja pozicije na tržištu, podružnicama vrši distribuciiju bazne robe sa već uračunatim maržama središnjice

tako Lidl internacional 90% dobiti ostvaruje prilikom distribucije asortimana podružnici dok podružnica Lidl.hr, dodaje neku sitnu maržu + pdv a financira se iz dobiti koju ostvaruje na domaćim dobavljačima, brendovima i prometu nekretninama kojom servisira troškove poslovanja te kamatu ili najam trgovačkih kapaciteta koje plačaju središnjci

ovakvim modelom, koji prakticiraju sve strane tvrtke, iz podružnica se izvlači maksimum dok proračunu RH ostaju tek mrvice i šteta nastala zatvaranjem trgovina te njihovih domaćih dobavljača i distributera

to je zbog Hrvatska raste, pa i cijene rastu, rekla bi tankošnitorezačica

New Report

Close