Potrošač najbolje zna što je dobro

Foto: PD Foto: PD

Suosnivač i član Uprave međunarodne organizacije ICERTIAS, govori o kako su započeli, koji su događaji obilježili poslovanje te kako steći povjerenje.

Cijena, kvaliteta i mogućnost izbora neizostavni su dijelovi slogana velikog broja ponuđača roba i usluga na tržištu. No, je li njihova ponuda doista takva na kraju ipak odlučuju potrošači, a priliku da izglasaju povjerenje određenom brendu daje im međunarodna certifikacijska kuća ICERTIAS. Riječ je o tvrtki s globalnim registriranim sjedištem u Zurichu i hrvatskim korijenima koja na osnovu ispitivanja mnijenja korisnika proizvodima i uslugama dodjeljuje titule Best Buy Award, QUDAL - QUality meDAL i Customers' Friend, a koje su u međuvremenu prerasle u globalno prepoznatljive certifikacijske oznake. Krajem studenog ICERTIAS je proslavio i petu obljetnicu postojanja što je bio povod da suosnivač i član uprave međunarodne organizacije ICERTIAS Robert Slavečki Poslovnom dnevniku otkrije kako su započeli, koji su događaji obilježili prvih pet godina te kako su u međuvremenu izgradili sustav vrijednosti kojim se danas vodi velik broj kupaca.

Koja je bila misija s kojom je ICERTIAS startao?

Od starta, želja i misija su nam bile da pomognemo potrošačima u lakšem izboru roba i usluga na tržištu - da tražimo, otkrivamo i nagrađujemo one najbolje i najkvalitetnije proizvode i usluge koji su vrijedni novaca koje će neki kupac izdvojiti za njih. Na razvijenim svjetskim tržištima postoje brojni testni nezavisni laboratoriji i brojne certifikacijske i analitičke kuće koje na razne načine ocjenjuju proizvode, usluge i kompanije. Međutim, u Hrvatskoj kao i cijeloj istočnoj Europi mi smo vidjeli veliku prazninu. Stoga se rodila ideja za osnivanjem nezavisne institucije koja bi u Hrvatskoj i regiji kvalitetno testirala i ocjenjivala proizvode i usluge iz raznih gospodarskih sektora. Želja nam je bila postati ono što je primjerice Nijemcima u Njemačkoj njihov legendarni Stiftung Warentest.

Što biste, u dosadašnjem poslovanju, a povodom pete obljetnice naveli kao najveći uspjeh?

Apsolutno najvećim uspjehom smatramo činjenicu da smo već na brojnim svjetskim tržištima danas od strane potrošača prepoznati kao kvalitetan signal za kupnju. Potrošači našim znakovima vjeruju, a tvrtke na brojnim tržištima znaju da postoje strogi kriteriji po kojima dodjeljujemo naše oznake - svjesni su da njih ne može imati svatko - po sistemu - plati i vozi. Kako se brzo širi loš glas, gotovo jednako brzo se širi i dobar glas, a mi smo fer ocjenjivanjem uspjeli diljem svijeta steći glas kao kuća koja ne dodjeljuje certifikate apsolutno svakom tko je spreman platiti - već smo razvili precizne metodologije kojima na temelju istraživanja tržišta dodjeljujemo naše certifikacijske oznake. U istraživanjima QUDAL-QUality meDAL te Best Buy Award ispitujemo same lokalne potrošače, korisnike proizvoda i usluga o njihovom zadovoljstvu i iskustvu sa ponudom na njihovom tržištu. Kod Best Buy Award-a naglasak stavljamo na omjer cijene i kvalitete, dok je kod QUDAL-a naglasak isključivo na kvaliteti.  Kod Customers' Friend programa gledamo kako se neka tvrtka odnosi prema svojim klijentima, kupcima, zaposlenicima, ali i poslovnim partnerima.

Koliko su vaše usluge i način funkcioniranja prepoznati na domaćem tržištu?

Prema mjerenjima koja je svojedobno radio centar za istraživanje tržišta GfK više od 64 posto hrvatskih potrošača radije bi kupilo proizvod ili uslugu koja nosi Best Buy Award oznaku. To se poklapa i s istraživanjima koje smo i sami provodili i na našim drugim certifikatima - QUDAL i Customers' Friend. Na hrvatskom tržištu smo sada već sedmu godinu i kroz to vrijeme uspjeli smo izgraditi image prepoznatljivog vjerodostojnog certifikatora i kao takvi prepoznati smo i kod poslovne zajednice i kod potrošača.

Kojim se kriterijima pri ocjenjivanju i certificiranju vodite?

Best Buy Award i QUDAL - QUality meDAL projekti temelje se na kvantitativnim, primarnim istraživanjima tržišta. Pri tome koristimo međunarodno propisane znanstvene metode u kombinaciji s našom inovativnom DEEPMA (Deep Mind Awareness) metodologijom. Naša je premisa da sam potrošač najbolje zna što je za njega dobro - i on je sam najbolji sudac o tome što je na tržištu ono najbolje za njega osobno. Dakle za potrebe Best Buy Award i QUDAL - QUality meDAL certificiranja za ocjenu i mišljenje pitamo same potrošače - korisnike roba i usluga. Anketiranja pri tome provodimo CAWI metodologijama (Computer Assisted Web Interviewing) putem web anketa, u pravilu na uzorku od 1.200 ispitanika.

Osim mišljenja kupaca, što još uključujete kao bitan faktor pri certificiranju?

Kao što sam već napomenuo, kod QUDAL-a i Best Buy Awarda primarno se rukovodimo u ocjenjivanju i finalnoj certifikaciji mišljenjima kupaca - temeljem kvantitativnih, primarnih tržišnih istraživanja. Kod Customers' Friend certifikata, kupci su nam i dalje u prvom planu, ali je metodologija dosta drugačija nego što je to slučaj kod Best Buy Award i QUDAL certificiranja. Kod Customers' Friend certifikata, svaka se tvrtka sama može nominirati za ovaj certifikat. Mogu je nominirati sami zaposlenici ako smatraju da tvrtka za koju rade ima uzoran odnos sa svojim kupcima ili je mogu nominirati i sami kupci putem naše web stranice. Međutim, nominacija je tek nulti korak na samom putu do pune certifikacije. Tvrtka koja se želi certificirati u sustavu Customers' Friend, nakon nominacije prolazi kroz niz strogih te preciznih provjera od strane naših analitičara.Od samog smo početka izgradili čvrste i transparentne metodologije pomoću kojih odabiremo najbolje na tržištu. Te metodologije jasno su predočene javnosti i na našim web stranicama i njih se mi cijelo vrijeme držimo. Integritet, transparentnost i kredibilitet očito se cijene i vjerujemo da nam je prvenstveno to omogućilo da su se naši certifikati uspjeli u tolikoj mjeri i s takvim uspjehom proširiti u toliko zemalja diljem planete.

 

Što biste, u dosadašnjem poslovanju naveli kao najveći uspjeh?

Apsolutno najvećim uspjehom smatramo činjenicu da smo već na brojnim svjetskim tržištima danas od strane potrošača prepoznati kao kvalitetan signal za kupnju. Potrošači našim znakovima vjeruju, a tvrtke na brojnim tržištima znaju da postoje strogi kriteriji po kojima dodjeljujemo naše oznake - svjesni su da njih ne može imati svatko - po sistemu - plati i vozi.
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!