Poticaj mladima na samozapošljavanje

Autor: Poslovni.hr , 12. prosinac 2011. u 22:00

Na hrvatski jezik je prevedena i prilagođena brošura

Postati samozaposlen može biti vrlo vrijedno i korisno, i u osobnom i u financijskom smislu. Međutim, mnogi mladi ljudi, čak i kada imaju sjajne poslovne zamisli, suočavaju se s teškoćama pri izradi poslovnog plana ili pokretanja novog proizvoda i usluga. Prikupljanje sredstava odnosno uzimanje zajma za financiranje poslovne djelatnosti također je u većini slučajeva složeno, a posebno radi li se o osobi koja nema kreditnu povijest ili ima ograničeno radno iskustvo.

Kako bi potakli mlade ljude na poduzetničke akcije Međunarodni ured rada izdao je brošuru “Pokreni svoj posao – Vještine samozapošljavanja za mlade”. Agencija za odgoj i obrazovanje prepoznala je njenu vrijednost i u suradnji sa Savezom samostalnih sindikata Hrvatske i Hrvatskom gospodarskom komorom prevela brošuru na hrvatski.“Nije riječ o čistom prijevodu jer je brošura prilagođena hrvatskim zakonima i regulativi”, kaže Vesna Štefica, pomoćnica direktorice centra za razvoj ljudskih potencijala pri HGK. Borušura je namijenjena mladim ljudima u dobi od 15 do 24 godina starosti s ciljem razjašnjavanja mogućnosti za samozapošljavanje i razumijevanja svih faza koje podrazumijevaju pokretanje vlastitog posla. Štefica kaže kako je riječ o vodiču koji razvija početne poduzetničke vještine i spušta se na osnovnu razinu znanja. “Poduzetničko učenje nije usmjereno samo na pokretanje vlastitog posla odnosno na start up program nego i na poticanje na neku akciju, rizik,kao na primjer kupnju auta te ova brošura služi upravo tome da se usvoje neki osnovni pojmovi poduzetništva kako bi ti mladi ljudi sutra bili poslovno uspješni”, objašnjava Štefica.

Vodič je strukturiran kroz šest poglavlja, a svako se poglavlje referira na neke početne korake. Uvodno poglavlje pomaže čitateljima u razumijeanju ključnih poslovnih pojmova i otkrivanju poduzetničkih vještina. Prvi korak pri samozapošljavanju je upoznavanje vlastitih sposobnosti pa se tako čitatelj zapita ima li ono što je potrebno za samozapošljavanje. Odgovore na takva i slična pitanja mogu se pronaći u testovima na kraju brošure. Težište drugog poglavlja je na stvaranju poslovnih ideja, pronalaženju informacija i uspostavi mreže, a treće se bavi procjenom izvedivosti poslovnih ideja i vodi u pravcu analize tržišta. Također, brošura identificira ljudske i financijske resurse neophodne za vođenje poslovne djelatnosti i uvodi čitatelja u koncept planiranja poslovanja. Peto poglavlje posebno se bavi pitanjima gdje naći i kako upravljati financijskim sredstvima, a posljednje sve navedene elemente povezuje u poslovni plan.Također, poseban dio brošure bavi se modulima pojedinačnih slučajeva pa mladi imaju priliku učiti na konkretnim primjerima raznih analiza tržišta, konkurencije, prognozama prodaje i troškovnim analizama.O poduzetništvu se uči samo u ekonomskim školama, nešto malo se nazire i u nacionalanim kurikulumima, ali nažalost samo interdisciplinarno. Neki vrtići provode program “Tjedan poduzetništva” u kojem djeca na najosnovnije načine uče o kapitalu, profitu i novcu kroz igru, a jedna osnovna škola u Dubrovniku tradicionalno predaje o poduzetništvo kao izborni predmet što pokazuje da svijetlih primjera ipak ima. I ova je brošura upravo pokušaj da se mlade zainteresira za samozapošljavanje i potakne ih na neku akciju. Riječ je zapravo o pratećem materijalu brošure “Pokreni svoj posao: Vještine samozapošljavanja za mlade – Vodič za predavače i priručnik” koji nije tiskan i postoji samo u e-izdanju.

(Tena Džodan)

Komentirajte prvi

New Report

Close