Poslovnim vještinama učit će 1700 mladih kako bi ih pripremili za tržište rada

Autor: Lucija Špiljak , 10. veljača 2019. u 22:00
Uz vrhunske predavače sudionicima će savjete dijeliti i rukovoditelji Coca-Cole HBC Hrvatska koji su ujedno i mentori

Premda je tijekom prošle dvije godine naglasak bio na nezaposlenim mladim ljudima koji nisu u sustavu obrazovanja niti pohađaju dodatne edukacije, ove su godine odlučili uključiti studente i apsolvente.

Nezaposlenost među mladima pokazala se kao velik problem u mnogim državama u kojima poslujemo. Kao društveno odgovorna tvrtka želimo pružiti potporu razvoju mladih te doprinijeti rješavanju problema njihove nezaposlenosti.  Tim riječima Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska, počinje priču o obrazovnom programu koji ta kompanija od 2017. provodi pod nazivom "Coca-Colina podrška mladima". Programom, kaže, žele pomoći mladima da razviju samopouzdanje i steknu vještine koje su neophodne na današnjem tržištu rada, a često nisu dovoljno zastupljene u formalnim oblicima obrazovanja. 

U 28 zemalja
"Kako bismo doskočili tom problemu, 2017. je pokrenut ovaj projekt na razini 28 zemalja u kojima poslujemo. Program smo prvenstveno namijenili nezaposlenim mladim osobama od 18 do 30 godina", precizira Trbojević. Premda je tijekom prošle dvije godine naglasak bio na nezaposlenim mladim ljudima koji nisu u sustavu obrazovanja niti pohađaju dodatne edukacije, ove su godine odlučili uključiti studente i apsolvente.  "U protekle dvije godine sudionici su tijekom radionica imali priliku od izvrsnih predavača stjecati znanja na području životnih i poslovnih vještina. Jedna je od glavnih svrha projekta pružiti mladima potporu u razvijanju onih vještina koje im nedostaju, kao i razvijanje njihova samopouzdanja prilikom ulaska na tržište rada.

Ove smo godine odlučili uključiti i studente kako bismo obuhvatili što veći broj mladih te pružili potporu i onima koji možda još nisu u poziciji traženja posla, no vrlo će brzo biti. Cilj nam je pružiti podršku mladima i omogućiti im lakše snalaženje na sve zahtjevnijem tržištu te ukazati na važnost rješavanja problema nezaposlenosti mladih. U prošle je dvije godine kroz radionice programa Coca-Colina podrška mladima prošlo gotovo tisuću sudionika s područja cijele Hrvatske. Ove godine planiramo u projekt uključiti čak 1700 mladih", ističe direktorica. 

 

1000 mladih

prošlo je kroz Coca-Coline radionice u protekle dvije godine

Prijave su počele 21. siječnja i traju do kraja godine, odnosno do ispunjenja kvote od 50 polaznika po radionici. U 2019. godini planiraju održati ukupno 34 radionice u čak 17 hrvatskih gradova – Bjelovaru, Čakovcu, Dubrovniku, Karlovcu, Koprivnici, Osijeku, Požegi, Puli, Rijeci, Sisku, Slavonskome Brodu, Splitu, Šibeniku, Varaždinu, Vinkovcima, Zadru i Zagrebu. Projektom su nastojali obuhvatiti sva veća središta u Hrvatskoj gdje postoji zanimanje i dovoljno velik broj mladih.  Zainteresirani se sami prijavljuju za željeni grad putem mrežne stranice Coca-Cole HBC Hrvatska, nakon čega im se iz tvrtke povratno javljaju i potvrđuju mogućnost sudjelovanja.

Program traje dva dana, od 9 do 17 sati. Prvi je dan programa namijenjen poslovnim vještinama, gdje će mladi imati prilike razvijati vlastiti projekt tijekom grupnoga rada. U drugome će dijelu dana polaznici imati priliku uvježbavati svoje vještine pregovaranja i prodaje. Drugi je dan namijenjen životnim vještinama kad će sudionici čuti savjete o traženja posla i predstavljanju na razgovoru za posao. Po završetku programa, polaznici koji su sudjelovali dvodnevnom programu dobit će i potvrdu tvrtke o sudjelovanju koju kasnije mogu priložiti svojemu životopisu. Uz vrhunske će predavače sudionicima savjete dijeliti i rukovoditelji Coca-Cole HBC Hrvatska koji su ujedno i mentori. 

Osobni razvoj
Tijekom dvodnevnih radionica polaznici će učiti uz pomoć modula koji se bavi životnim vještinama, što uključuje teme rada na sebi i osobnoga razvoja, interakcije i umrežavanja, davanja i primanja povratnih informacija te komunikacijske vještine. Modul poslovnih vještina obuhvaća predavanja o upravljaju projektima te o prodajnim i pregovaračkih vještinama.  U sklopu modula životnih vještina, mladi će između ostaloga imati priliku čuti kako se najbolje predstaviti na razgovoru za posao, što budući poslodavci od njih očekuju, koja su neka od najčešćih pitanja na razgovorima za posao te kako napisati kvalitetan životopis.  Teme životnih vještina prenosit će Kristina Popović Vuić, Ana Frlan Bajer, Ana Miletić, Tanja Prekodravac i Valentina Penić, stručnjakinje grupe Selectio, vodeće grupacije na području upravljanja ljudskim potencijalima u Hrvatskoj te našega partnera na projektu.

U sklopu modula poslovnih vještina, mladima će na praktičan i interaktivan način znanja o upravljanju prenijeti Vesna Vrga Perović. Prodajne i pregovaračke vještine imat će prilike naučiti od Romea Jerčića, a naučeno će znanje moći isprobati na samim radionicama.  "Vjerujemo u pristup stvaranja poželjnog radnog mjesta te kako moramo biti najbolji poslodavci kako bi nas ljudi odabrali i nastavili graditi svoju budućnost u Hrvatskoj. Trenutna situacija na tržištu ukazuje nam na nedostatak kvalitetne radne snage, kao i na nepovoljan položaj mladih, no to je problem koji ne pogađa samo Hrvatsku već i brojne druge države. Smatramo kako bi projekata koji se bave osnaživanjem mladih trebalo biti više, no isto tako potrebno je stvoriti i druge uvjete za ostanak mladih – konkurentna radna mjesta, pozitivnu klimu, poticanje samozapošljavanja i slično. Upravo zato jednostrani odgovor nije dovoljan, već na ovaj izazov trebamo dati zajednički odgovor.

Samo predanošću i suradnjom svih uključenih dionika – državnih i obrazovnih institucija, kao i privatnoga sektora, možemo dati doprinos rješenju ovoga problema", ističe Trbojević. Povratne informacije polaznika od velike su im važnosti stoga, kaže naša sugovornica, nastoje radionice prilagoditi njihovim željama i potrebama. Osim što su dobili konkretna znanja, savjete i smjernice kako se predstaviti budućim poslodavcima, na radionicama su stekli i vrijedna poznanstva, krenuli razvijati prijateljstva, a druženja mnogih polaznika su se nastavila i nakon programa. "Velik se broj polaznika nakon radionica i zaposlio, a prema njihovim komentarima nakon završetka programa, vjerujemo da su im upravo vještine stečene na radionicama pri tome i pomogle", kaže naša sugovornica.

 

Trbojević

Velik se broj polaznika nakon radionica i zaposlio, a prema njihovim komentarima nakon završetka programa, vjerujemo da su im upravo vještine stečene na radionicama pri tome i pomogle.

No, ako zainteresirani neće moći pohađati njihove radionice, no žele samostalno naučiti nešto novo, Coca-Cola im je omogućila mrežnu obrazovnu platformu na svojim službenim mrežnim stranicama, što vrijedi i za one koji žele proširiti znanje stečeno na radionicama. "Mrežna obrazovna platforma programa Coca-Colina podrška mladima mjesto je gdje svi zainteresirani mogu steći nova znanja iz područja tzv. mekih vještina, kao i financija, upravljanja vremenom, prodaje, poslovnoga planiranja i mnogih drugih tema. Materijali na platformi su dostupni svima koji se na nju registriraju putem službene stranice Coca-Coline podrške", objašnjava Trbojević. Uz Coca-Colinu podršku mladima nude i niz drugih programa namijenjenih zapošljavanju i/ili razvoju mladih poput našeg programa pripravništva Rise – Management Trainee program te ljetne prakse Coke Summership. 

Magnet za talente
Cilj je programa Rise Management Trainee privući, primiti i razviti talentirane mlade stručnjake za ključna vodeća radna mjesta za buduće Coca-Colino poslovanje.  Program traje dvije godine tijekom kojih njihovi pripravnici imaju prilike steći dragocjeno znanje iz različitih odjela te se razvijati u željenome smjeru.  Ako uspješno savladaju izazove, nakon prve će godine imati priliku nastaviti s ubrzanim rastom karijere na određenome radnom mjestu te ostvariti dugoročnu karijeru u Coca-Coli HBC. Program Coke Summership ljetna je praksa u trajanju od šest tjedana tijekom kojih polaznici pod stalnim vodstvom svojega mentora stječu vještine upravljanja projektima i prezentacijske vještine, usavršavaju poslovnu komunikaciju, uče kako učinkovito upravljati vremenom te još mnoštvo vještina nužnih za razvoj uspješne karijere. 

"Kao društveno odgovorna tvrtka neprestano osluškujemo potrebe naših potrošača i zajednice u kojoj poslujemo te nastojimo razvijati kvalitetne programe i projekte kako bismo pomogli u rješavanju nekih od glavnih problema s kojima se naša sredina susreće. Svakako ćemo u budućnosti nastaviti s odgovornim ponašanjem i pružanjem podrške našoj okolini jer vjerujemo da kvalitetnom suradnjom privatnog i javnog sektora te drugih institucija možemo doprinijeti boljitku zajednice. Slušamo povratne informacije svih naših dionika, osviješteni smo za njihove potrebe te želimo razvijati svoje inicijative kako bismo što bolje odgovorili na njihove zahtjeve", zaključuje Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close