Popularnost MBA studija u Hrvatskoj i unatoč krizi raste

Autor: Poslovni dnevnik , 15. siječanj 2014. u 18:30
Još nema egzaktnih istraživanja o učinkovitosti MBA u Hrvatskoj/FOTOLIA

Kada su MBA programi u pitanju također raste interes prema online programima i sličnim opcijama.

Cjeloživotno obrazovanje je jedan od postulata suvremenog poslovanja, a vjerojatno najbolji primjer za to je poslovna edukacija Master of Business Administration (MBA) koja sve češće krasi i životopise hrvatskih menadžera.

Procjenjuje se kako u Hrvatskoj ima 2500 ljudi koji imaju tu titulu, ili su u fazi njezina stjecanja. Iako postoji niz škola koje u Hrvatskoj i regiji pružaju mogućnost stjecanja MBA diplome, među najpopularnijama su MBA Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Cotrugli Business School, Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta (ZŠEM), Vern te slovenski IEDC Bled School of Management. IEDC-Poslovna škola Bled nudi poslijediplomsko obrazovanje iskusnim menadžerima i voditeljima. Provodi tri stručna magistarska studijska programa na drugom bolonjskom stupnju. To su: jednogodišnji i dvogodišnji Međunarodni poslijediplomski studij menadžmenta Executive MBA (EMBA) i Predsjednički MBA koji traje tri godine te je zbog iznimno prilagođenog rasporeda krojen baš za top-menadžment.

 

12tisuća

eura niža je cijena kvalitetnog MBA programa u Hrvatskoj

Vern u segmentu formalnog obrazovanja izvodi pet Master Degree (specijalističkih diplomskih) studijskih programa, koji imaju dopusnice resornog ministarstva .Međunarodna poslovna škola Cotrugli tkođer nudi veći broj programa, a ovisno o razini, koštaju od 12.000 do 28.000 eura, bez PDV-a. Na ZŠEM-u imaju jedan MBA program, a student može birati prema svojim afinitetima kolegije u modulima odnosno specijalizacijama. U ponudi je Management, Marketing, Upravljanje ljudskim potencijalima, Finacije i bankarstvo, Financije i računovodstvo, Računovodstvo s revizijom i porezima, Kvantitativne financije, Management informacijskih studija te na kraju General MBA program. Jagoda Poropat Darrer, s Katedre za marketing i komunikacije ZŠEM-a, kaže da bi posebno izdvojila smjer Kvantitativne financije koji je uvršten među 100 najboljih u svijetu prema istraživanju Eduniversala.

Unatoč krizi u Hrvatskoj raste broj onih koji žele uz svoje ime i titulu Master of Business, barem je tako u Poslovnom dnevniku nedavno izjavio Aco Momčilović, potpredsjednik Udruge MBA Croatia. Ne postoje, kaže, jasni pokazatelji niti istraživanja koja bi dala jasan odgovor na zainteresiranost naših poslovnih ljudi, no  prema njihovim opažanjima trend upisa na MBA se nastavlja i titula MBA dobiva na važnosti iz godine u godinu. "Prema onome što smo primijetili u udruzi, komentirajući stanje na raznim domaćim i stranim fakultetima sa kojih nam dolaze članovi, čini se da se broj polaznika nešto smanjio u odnosu na godine prije krize, ali se također stabilizirao zbog utjecaja nekih drugih faktora. Danas svi puno temeljitije sakupljaju informacije o studijima, a ne idu na 'prvi izbor'", zbog čega i postoji MBA Croatia. Također raste interes prema online programima i sličnim opcijama", izjavio je Aco Momčilović. 

Komentirajte prvi

New Report

Close